فرآیند آموزش و تربیت دانش‌آموزان نباید رقابتی شود

ایسنا نوشت: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانش‌آموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه قرار گیرد.

رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: برنامه درسی اصلی زندگی ما مسلمانان کتاب قرآن است و این منبع به قدری غنی است که نیازی به منابع دیگر نداریم و در مقوله تربیت باید از قرآن مجید به عنوان یک سند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین ضربه‌ای که کرونا به آموزش و پرورش وارد کرد، در حوزه تربیت بود که باید به شکل ویژه به آن پرداخته شود تا این آسیب مرتفع شود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه نباید دانش‌آموزان را وارد فرآیند رقابتی در مدارس کنیم، افزود: در قرآن کریم اصالت به تشویق داده شده است و توفیق را در خرد جمعی می‌داند.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها با مقایسه فرزند خود با دیگران، دانش‌آموز را وارد فرآیندهای اشتباهی می‌کنند و اگر مدرسه آن را تشدید کند، هیچ راه نجاتی برای کودک یا نوجوان وجود نخواهد داشت، اما اگر به مقوله تفاوت‌های فردی توجه شود و همه دانش‌آموزان به واسطه استعدادهایی که در زمینه‌های مختلف دارند، مورد تشویق معلم قرار می‌گیرند، دچار تحول در زندگی خود می‌شوند.

حکیم‌زاده گفت: باید به تمام ساحت‌های یادگیری توجه شود و اگر این اتفاق رخ داد، یقیناً به استعدادهای همه دانش‌آموزان توجه ویژه ‌شود و این فضای رقابتی از بین خواهد رفت.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب افت تحصیلی ناشی از کرونا در حاشیه شهرها و مناطق محروم رخ داده است که باید در تابستان پیش رو اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان کم برخوردار تلاش ویژه کرد، زیرا در سیره رفتاری و تربیتی ما، تلاش برای این کودکان همواره مورد تأکید بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم‌زاده گفت: در معاونت آموزش ابتدایی به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانش‌آموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه قرار گیرد و اگر به هر انسانی با هر سطح هوشی احساس کرامت دهیم، باعث رشد شخصیت و تحول در زندگی وی خواهیم شد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =