علی لاریجانی از مذاکرات آتی صالحی با دولت عراق خبر داد تا نیروهای ضد انقلاب پ.ک.ک علیه ایران از خاک عراق استفاده نکنند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس در ابتدای نطق امروز خود شهادت سلحشور لشگر علی ابن ابی​طالب در مصاف با پ.ک.ک را تبریک و تسلیت گفت و افزود: امروز ماجراجویی​های آمریکا در منطقه، نفس​های آخر خود را می​کشد و به همین دلیل دست به دامن حرکت​های تروریستی کور شده​اند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • همگان می دانند که اینگونه حرکات تروریتسی در جاده، ارزشی ندارد و همان فضا سازی و ژست برای پوشش شکست آمریکا و سیاست​هایش در منطقه است.
  • اگر آمریکا مایل است در املاک اجاره​ای خود در منطقه به سر برد، بدانند که بازی تمام شده و نیروهای سپاه استقرار را از آنها می​گیرد. فعالیت​های پ.ک.ک با نوکری آمریکا مجال ادامه حیات خود را از دست داده است و دیگر نمی​تواند به ادامه فعالیت بپردازد.
  • این تاکتیک‌های منسوخ علاوه بر اینکه ارزش شعارهای مبارزه با با تروریسم آمریکا را به خوبی نمایان می‌کند که چقدر مضحک است.
  • اقدام تروریستی یکی از نخبگان (داریوش رضایی​نژاد) یک پروژه آمریکا صهیونیستی بود که نشان می​داد آمریکا در آرایش مدیریت جهانی خود این اقدامات را مباح می​​داند.
  • از نیروهای امنیتی کشور انتظار می​رود که با همت قوی​تری پاسخ این اقدامات را بدهد تا حریف نتیجه و عواقب کار خود را بداند. مجلس از اقدامات پرصلابت سپاه در سرکوب پ.ک.ک تشکر می​کند و می​خواهد تا ریشه کنی این مزدوران نیروهای امریکایی مجدانه تلاش کند.

گفتنی است سخنان رئیس مجلس با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سخنان رئیس مجلس را همراهی کردند.

پس از آن بود که نادرقاضی​پور نماینده ارومیه در تذکری به وزرای امور خارجه، کشور، اطلاعات و دفاع گفت: وضعیت ما را با اقلیم کردستان عراق مشخص کنند. آنها یا با ما دوستند یا با دشمنانمان دوستند. نمی​شود که به پژاک و پ.ک.ک اجازه فعالیت بدهند تا امنیت مرزهای ما را به خطر انداخته و جوانان غیور ما را به شهادت برسانند.

وی که بیش از همه روی سخنش با وزارت خارجه بودف ادامه داد: دیپلماسی ما کی وضعیت ما را با آنها روشن می​کند؟

رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت که وزیر امورخارجه می​خواهد با دولت عراق مذاکره کند تا نیروهای ضد انقلاب پ.ک.ک علیه ایران از خاک عراق استفاده نکنند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =