«تذکر» مکتوب و هشدار نماینده مجلس به رئیسی درباره ضرورت جلوگیری از یک «بحران بسیار نگران کننده»

تسنیم نوشت : نماینده شاهین‌شهر هشدار داد: ‌اختلال جدی در توزیع نهاده و عمل نکردن به وعده‌های مکرر برای حمایت از دامداران و مرغداران و رها کردن تولید کنندگان در شرایط پس زدگی بازار ... تبعات بسیار جدی و بحرانی را برای برهم زدن بازار تولیدات فرآورده های دامی و مرغ و طیور در آینده نزدیک فراهم خواهد کرد که بسیار نگران کننده خواهد بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ، در تذکری لزوم تامین و توزیع فوری نهاده دامی مورد نیاز واحدهای دامداری و مرغداری و همچنین تحویل نهاده معوقه بهمن و اسفند ماه سال قبل دامداران و اردیبهشت ماه سال جاری مرغداران جهت جلوگیری از بحران محصولات و فرآوردههای دامی و بحران در تولید مرغ و تخم مرغ در کشور را به رئیس جمهور متذکر شد.

شرح تذکر:

جناب آقای رئیس جمهور بنابر اظهارات مسئولین اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداران و مرغداران، اعلام شده علیرغم پیگیریهای و جلسات متعدد با مسئولین مرتبط و شرکت پشتیبانی امور دام نه تنها نهاده دامی سهمیه‌های معوقه که وجه خرید آن پرداخت گردیده تحویل نشده حتی نهاده بعد از آزادسازی قیمت نیز در سامانه «بازارگاه»توزیع نشده است این اختلال جدی در توزیع نهاده و عمل نکردن به وعده‌های مکرر برای حمایت از دامداران و مرغداران و رها کردن تولید کنندگان در شرایط پس زدگی بازار و همچنین پرداخت تسهیلات در گردش با نرخ ۱۸ درصد به جای وام قرض الحسنه و تبدیل دامداران به بدهکاران دائمی سیستم بانکی تبعات بسیار جدی و بحرانی را برای برهم زدن بازار تولیدات فرآورده های دامی و مرغ و طیور در آینده نزدیک فراهم خواهد کرد که بسیار نگران کننده خواهد بود.



«تذکر» مکتوب و هشدار نماینده مجلس به رئیسی ضرورت جلوگیری از یک «بحران بسیار نگران کننده»

بیشتر بخوانید :

لذا ضروریست دستور فرمائید نسبت به پیگیری جدی موضوعات مطروحه تا حصول نتیجه جهت رفع مشکل واحدهای دامداران و مرغداران اقدام عاجل صورت پذیرد.

این نماینده مجلس همچنین در گفت‌وگو با تسنیم ، ضمن انتقاد از نحوه توزیع نهاده‌های دامی به دامداران و مرغداران در چند روز گذشته، گفت:وزارت جهاد کشاورزی تاکنون برای حل مشکل دامداران و مرغداران گفتار درمانی کرده تا حل مشکل، اگر در روزهای آینده مشکلاتی که در توزیع نهاده‌های دامی وجود دارد برطرف نشود قطعا در تولید گوشت سفید و تخم‌مرغ با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد که آثار و تبعات این موضوع را در ۲ ماه آینده خواهیم دید.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برای تامین نهاده‌های دامی تلاشش را بیشتر کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد شده است و هنوز ذخایری از قبل وجود دارد برخی کوتاهی‌ها در توزیع آن صورت گرفته است که باید این موضوع روشن شود و با متخلفان برخورد شود.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =