تردید بایدن برای سفر به اسرائیل و عربستان

ایسنا نوشت: یک هفته پس از آنکه جو بایدن دری را بر روی سفر احتمالی خود به عربستان گشود، این رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که «هنوز» در این رابطه تصمیم نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع اعلام کردند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان، اروپا و سرزمین‌های اشغالی در اواخر ماه ژوئن است. کاخ سفید گفته است که در نظر جو بایدن، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به دلیل نقشش در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی «مطرود» است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا برای بهبود روابط عربستان و اسرائیل سفر خواهد کرد یا خیر، گفت: خواهیم دید.

هرگونه سفر احتمالی به عربستان، به احتمالی زیاد با هدف تقویت روابط با این کشور در زمانی انجام خواهد شد که بایدن تلاش می‌کند راهی برای کاهش قیمت بنزین در آمریکا بیابد.

میانگین قیمت هر گالن (۳.۸ لیتر) بنزین معمولی در ایالات متحده در اوایل روز شنبه به پنج دلار رسید، به عبارتی هر لیتر بنزین معمولی در سراسر آمریکا برای نخستین بار در تاریخ به قیمت ۱.۳۱ دلار فروخته شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، ثبت این رکورد تاریخی در شرایطی است که قیمت بنزین در آمریکا در هشت هفته گذشته پیوسته رو به افزایش بوده و شنبه پانزدهمین روز متوالی بود که انجمن خودرورانی آمریکا رکورد تازه‌ای در زمینه افزایش بهای بنزین ثبت کرد.

پیش از این، هر گالن بنزین در آمریکا با میانگین قیمت ۴ دلار به فروش می‌رسید. بهای کنونی بنزین در آمریکا که از سوی خدمات اطلاع‌رسانی بهای نفت (اوپیس) اعلام شده است از رشد ۲۳ درصدی قیمت بنزین در کمتر از دو ماه حکایت دارد.

در همین حال، کارشناسان می‌گویند که پیامدهای رشد قیمت بنزین صرفا به باک خودروها محدود نمی‌شود و با افزایش بهای طیف گسترده‌ای از خدمات و کالاهای مصرفی همراه خواهد بود. بر اساس گزارش تورمی دولت آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، افزایش شتاب نرخ تورم در این کشور در چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =