سهل‌انگاری مسئولین؛ بیشترین آمار تلفات بعد از بیماری‌های قلبی!

همانطور که نمی‌دانید بعد از بیماری‌های قلبی بیشترین آمار تلفات در کشور عزیزمان مربوط به بی‌مبالاتی مسئولین دلسوز است.

بر همین اساس دیشب خواب دیدم که ... این بار قرعه فال به نام من دیوانه زدند که با بی‌عقلی هر چه تمام‌تر هوس تفریح و بازدید از درازترین برج آنهم در چله زمستان به سرم زده بود. گویا این بار قسمت و یا بهتر بگویم نوبت من بود که در اثر ندانم‌کاری مسئول دلسوزی دچار سانحه جگرسوزی شده و بعد از کشیدن ریق رحمت؛ رفع زحمت کنم!

موضوع هم از این قرار بود:

مسئول تاسیسات طبقه آخر برج بجای روشن کردن سیستم گرمایشی؛ سیستم سرمایشی را روشن کرده بود و از طرفی؛ مسئول سرویس آسانسور هم یادش رفته بود 17 پیچ آن را ببندد؛ در نتیجه با یک سقوط آزاد به جای آسانسور، دهان سرنشینانش سرویس شده بود. درب پله‌های اضطراری هم به دلائل اخلاقی توسط حراست با جوش و لحیم کاملا بسته شده بود تا درس عبرتی باشد برای سایر شیطون بلاها در راه پله‌ها !

باری به هر جهت در اثر این کار تیمی و هماهنگی بی‌نظیر، من و 75 نفر دیگر از بازدید کنندگان مانند گوشت منجمد برزیلی درجا یخ زدیم!

بعد از این حادثه در یک اقدام به موقع، خطای انسانی عامل اصلی حادثه اعلام شد اما در عین حال؛ آن انسان خطاکار مرتبط با حادثه؛ ناگهان ناپدید شد و بجای آن 37 نفر نسبتا غیرمرتبط، دستگیر و آویزان شدند!

اما در ادامه چه واکنش‌هایی به ترتیب قد و قواره افتاد:

1- تشکیل کارگروهی متخصص و متعهد و تصویب اعزام نیروهای یخ زدا با دستگاه‌هایی کاملا پیشرفته در اسرع وقت به محل حادثه ... هر چند هیچ یک از آن دستگاه‌ها کار نمی‌کرد اما این مسئله هیچگاه چیزی از ارزش‌های آن دلاورمردان را کم نکرد!

2- چند مسئول شاخ با سرعت باد در محل حادثه ظاهر شدند(خیلی سریعتر از حاضر شدن) تا از فاصله نزدیکتری بتوانند جلوی دوربین‌ها دستورات سرنوشت ساز عملیات یخ زدایی و بیرون کشاندن سریع اجساد از میان آوار یخ‌ها را بدهند.

3- چند نهاد و مرکز ذی‌ربط و بی‌ربط مدارکی دال بر 73 هشدار قبلی به مسئولین برج فعلی مبنی بر احتمال فریز شدن بازدیدکنندگان در آینده را رو کردند و در عین حال متذکر شدند کسی به این هشدارها تره هم خرد نکرد!

4- تعداد قابل توجهی جوک بامزه در بین مردم از نحوه یخ زدن ما در برج منتشر شد.

5- در میان این بگو و بخندها ناگهان مسئولین بی‌ذوق عزای عمومی اعلام کردند!

6- و در میان این عزای عمومی عده‌ای فتنه‌گر تظاهرات اعتراضی با هدایت مستقیم بیگانگان برگزار کردند.

7- بخش‌های خبری ماهواره‌ای و آنورآبی تاکید و با رسم شکل ثابت کردند: اگر رضا شاه بود این اتفاق نمی‌افتاد!

8- با توجه به اینکه مسئولین با نظر آنها موافق نبودند بر روی فرکانس‌های‌شان و البته بر روی مخ مردم همیشه در معرض سرطان؛ پارازیت ول کردند!

9- بخش خبری 20:30 تصاویری پخش کرد که به وضوح نشان می‌داد در طول دو روز گذشته 85 بار حوادث مشابه این حادثه در آمریکا هم اتفاق افتاده که مسئولین آنجا کلی بی‌کفایتی در یخ زدایی به خرج دادند.

10- چندین کارشناس زبده نام 123 برج دیگر که مستعد فریز کردن بازدیدکنندگان شان هستند را در اختیار رسانه ها قرار دادند.

11- باری به هر جهت جسد من و 75 نفر دیگر بعد از دو ماه به شکل دلخراشی بیرون آورده شد اما در عوض به شکل با شکوهی به خاک سپرده شد!

12- محاکمه عاملان حادثه با موفقیت به پایان رسید و هر کدام از مسببین حادثه بترتیب ورود به صحنه از 200 هزار تومن تا قطع یارانه ماهیانه محکوم و بشدت بدبخت شدند!

13- این حادثه کلهم؛ با وقوع حادثه بعدی به تاریخ سپرده شد!

* طنز نویس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    عالی:(
  • علی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    فرزین عزیز ! عالی ! همچون همیشه.
  • ایرانی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    عالی بود ممنون از شما