۲ نفر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
سوغاتی گرانبها از حج ابراهیمی

همه ساله موسوم حج تمتع، کنش­ ها و واکنش­ هایی از داخل و خارج از مرزهای اسلام در پی دارد. این رخداد مذهبی-سیاسی مبارک، منشأیی وحدت مآب دارد که باعث هر چه نزدیکتر شدن مسلمین به یکدیگر می ­گردد.

اما با توجه سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران حج، ایشان فرمودند که صهیونیستها، بلای فوری و نقد جهان اسلام هستند، نگارنده بر خود لازم می داند به این بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای نکاتی را جهت روشنتر شدن حقیقت بیان نماید. ایشان در ابتدا به عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی پرداختند. باید گفت ماهیت اسرائیل، ماهیتی نفاق گونه است به گونه ای که همیشه از در دوستی و اقتصاد و تجارت وارد میشود و سپس اهداف شوم و واقعی خود را در منطقه، از طریق فشار و لابیگری در سیاست داخلی و خارجی کشور میزبان اعمال میکند. این سیاست و روش رژیم صهیونیستی موجب عدم استقلال مقامات و نخبگان منطقه و جهان اسلام میشود که ناخواسته در زمین اسرائیل بازی میکنند که علاوه بر نفاق و جنگ در مرزهای اسلام، موجب میشود که منافع ملی خودِ کشور میزبان هم تامین نشود و استثمار گردند آن هم به وسیله خودِ اسرائیل.

مطلب بعدی، در مورد تامین امنیت زائران بیت الله الحرام است. با توجه به حوادثی که در سالهای اخیر در مراسم حج رخ داد، باعث کدورت و کینه توزی بین ملتها و نخبگان اسلامی گردید. این رخداد شوم با هزینه های گزافی که بر پیکره جهان اسلام (در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی) تحمیل نمود، باعث فراموشی مسئله و معضل اصلی جهان اسلام، یعنی فلسطین و سرزمین های اشغالی (به طور موقت و کوتاه مدت) در بین نخبگان و آحاد مردم گردید. در همین مدت کوتاه، شاهد برقراری روابط و عادی سازی رژیم صهیونیستی با برخی از حکام منطقه هستیم.

اما امر مهمی که در سخنان رهبری کاملا مورد بررسی و اهمیت است، کلمه غفلت است. غفلتی که جهان اسلام را در معضلاتی گرفتار نموده است که همه روزه می بایست منتظر اتفاقاتی بس ناگوار باشیم. حال این غفلت به ظاهر کوچک می تواند از جانب مردم و حجاج در پاساژگردی و خرید سوغاتی باشد یا ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی توسط انگلیسی ها و یا عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل، که در هر صورت خسارتی بس عظیم متوجه ما خواهد بود. ولیکن در همین امر مقدس حج، اگر بدور از هرگونه غفلت و همراه با آگاهی بخشی باشد، می تواند بسیاری معضلات از دنیای اسلام را به راحتی حل و فصل نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =