یک زندانی در قزوین پس از ۱۳سال آزاد شد

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک زندانی پس از ۱۳سال به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسمی که به همین مناسبت در زندان مرکزی قزوین برگزار شد، گفت: این مددجو به دلیل عجز از تودیع دیه در زندان به سر می‌برد که پس از ۱۳سال با تلاش های دادستانی شهرستان تاکستان، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد مردمی دیه استان و کمک‌های مالی خیرین و به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) از زندان آزاد شد.

او افزود: این مددجو در طی مدت تحمل حبس به دلیل عجز از تودیع وثیقه قانونی از هیچ‌گونه مرخصی بهره‌مند نشده بود که بحمدالله و به برکت دهه کرامت شرایط بازگشت مجدد به جامعه برای او فراهم شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: بر اساس اعلام مدیرکل زندان‌های استان، مددجوی موصوف در طی مدتی که در زندان تحمل حبس می‌کرد، رفتار بسیار مناسبی از خود نشان داده و در برنامه‌های اصلاحی زندان نیز مشارکت فعال داشته که همین موضوع موجب شد تا همه برای آزادی او تلاش کنند.

شعبانی در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است و در همین راستا دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با استفاده از ظرفیت های قانونی شرایط اصلاح برخی مجرمان را در درون جامعه و کنار خانواده فراهم کند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی این است که وقتی فردی به زندان گرفتار می‌شود از همان روز برای آزادی او نیز تلاش کند و قطعاً باید دستگیر افرادی باشیم که از روی غفلت و ناآگاهی مرتکب جرم شده و حالا پشیمان هستند، زیرا بر این باوریم که زندان همیشه جای مناسبی برای اصلاح نیست، بلکه گاهاً باید فرد مجرم در کنار جامعه اصلاح شود. البته این نگاه شامل مجرمان به عادت، خشن و سابقه دار نخواهد بود، بلکه برخورد سخت و بدون اغماض در انتظار آن‌ها است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =