واکنش ایران به اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا و اخبار منتشر شده در خصوص ایرانی بودن تابعیت برخی از این‌پناهجویان اظهار داشت: آنچه که در حال وقوع است یک شرم تاریخی برای لندن و همه آنهایی است که تمامی همت و توان خود را معطوف به پوشاندن و تطهیر سابقه استعماری‌اشان کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: اخراج و انتقال اجباری پناهجویان به کشورهای ثالث و سکوت مرگبار این روزهای کشورهای مدعی حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی مسئول، مایه شرمساری و نقض آشکار حقوق پناهندگان است.

خطیب‌زاده در ادامه عنوان کرد: آنچه در حال وقوع است، روی دیگر سکه فریب و دسیسه سیستماتیک رسانه‌ای بر علیه ایران است. رسانه های فارسی زبان معاند مستقر در لندن با ارایه تصویری مهندسی شده و غیرواقعی از داخل ایران و رویایی غیرواقعی تر از زندگی در اروپا، زمینه خروج مخاطره آمیز و خطرناک برخی شهروندان ایرانی را فراهم می آورند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: علیرغم ظلمی که این معدود افراد به خود و مالا وطن خود می‌کنند دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف حاکمیتی خود تاکید دارد که حقوق این افراد ذیل کنوانسیون ۱۹۵۱ و پروتکل مربوطه می‌باید رعایت شود و اعزام آنها به کشورهای ثالث رویه‌ای خطرناک است که باقیمانده رژیم بین‌المللی حفاظت از پناهجویان را هم از بین خواهد برد.

خطیب زاده در پایان اظهار داشت: در حالیکه ایران با وجود همه مضیقه ها و فشارهای اقتصادی کریمانه میزبان میلیون ها تبعه از کشورهای دیگر از جمله افغانستان می باشد، مایه تأسف است که مدعیان همیشگی حقوق بشر تحمل پذیرایی از چند هزار مهاجر و پناهجو را ندارند، افرادی که بسیاری از آن‌ها با فریب سیستماتیک همین دولت ها خطر آوارگی را به جان خریده اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1641436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =