رئیسی در اصفهان : با پشتوانه مردمی که داریم کار بسیار آسان می‌شود / سرمایه بسیار بزرگ     توکل به حضرت حق را  نیز داریم

ایسنا نوشت: رئیس جمهور گفت: مردم که روزهای سختی را در جنگ گذراندند و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند توقع خدمت هم دارند.

سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۲۶ خرداد در بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان و در دیدار با نخبگان این استان، اظهار کرد: رضای پروردگار در رضای از کرامت امام رضا(ع) است و او مظهر کرامت بشر است. حقیقت آن است که ما در روند امور زندگی خود نیازمند عنایت حضرت حق و نیازمند توجه اخلاص شهدا هستیم. و همواره سخن و پیامشان را در فضایی که زندگی می‌کنیم به خود یادآوری کنیم.

وی با اشاره به ۲۳ هزار شهید استان اصفهان، افزود: هیچ کوی و برزنی نیست که نشان از شهدای اصفهان نداشته باشد و به‌جاست که اصفهان به‌عنوان شهر شهید و شهادت و ایثار و ولایت مداری معرفی می‌شود. حقیقت این است که در جای جای شهر و این استان، عطر شهید و شهادت دارد و پیام شهیدان در این فضا طنین افکن است، لکن به تعبیر مقام معظم رهبری، گوش شنوا می‌خواهد که این پیام را بشنویم.

رئیس جمهور بیان کرد: شهدا، حفظ انقلاب، ارزش‌ها، عدالت اجتماعی، اخلاق و توجه به مظاهر عالی انسانیت را از ما مطالبه می‌کنند. امید داریم که در لبیک گفتن به شهدا و ایثار ایثارگران و پیام‌های مکرری که امام عزیزمان داشتند، توفیق داشته باشیم و در ارتقاء آنچه از اخلاق و عدالت و عقلانیت به‌عنوان سنگ بنای زیربنای جامعه اسلامی قرار داده شده، همگی خود را موظف بدانیم و از آن صیانت کنیم.

رئیسی گفت: با همه آنچه در این چهل سال اتفاق افتاده، باز راه بسیار طولانی در پیش داریم. باید از عبرت‌های گذشته استفاده و تلاش کنیم تا گام استوار برداریم. آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده، برای همه ما در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، عدالت اجتماعی، علم فناوری، عزت ملی، استقلال و آزادی است که باید با مشارکت همگان و این سرمایه اجتماعی امروز و ارتقاء آن و نشاط اجتماعی که از جلوه‌های سرمایه اجتماعی است، آن را حفظ کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئولیت سنگینی به عنوان یک طلبه و خدمتگزار مردم دارم و همه باید همت کنیم چون به نظر می رسد پیشینیان آنچه تشخیص می‌دادند انجام دادند و امروز میراث گرانقدر امام خمینی (ره) در اختیار همه ماست و مردم اصفهان نشان دادند برای دفاع از این میراث با همه وجود و همه وزن خود آماده هستند تا خطر کنند و در عرصه های پر خطری که ظاهر شدند نمره قبولی گرفتند.

بازدید سرزده رئیسی از کشاورزان اصفهانی

بیشتر بخوانید:

وی افزود: وظیفه دولت در برابر این خطر پذیری بسیار سنگین است. مردم که روزهای سختی را در جنگ گذراندند و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند توقع خدمت هم دارند. مشکلات استان اصفهان را می‌دانیم و موضوع بحث همه نخبگان در این جلسه با همت جهادی ممکن است.

رئیسی گفت: امروز با پشتوانه مردمی که داریم کار بسیار آسان می‌شود. سرمایه توکل به حضرت حق را داریم که بسیار سرمایه بزرگی است.

رئیس جمهور اظهار کرد: دغدغه همه شهدا مانند شهید سلیمانی دغدغه عدالت و دین بود و بر همین اساس بر داعشی‌ها و تکفیری‌ها تفوق یافت. مگر امکانات و اعبتارات برای او وجود داشت اما او مجاهدانه رفت و راه را هموار کرد و همه چیز را برای جهان اسلام به دست آورد.

وی افزود: معتقدیم موانع ممکن است ابتدا انسان را به فکر وا دارد اما ما پیرو مکتبی هستیم که امام راحل سردمدار آن است، ایشان فرهنگ ما می توانیم را معنی کرد. اگر فرهنگ ما می توانیم وجود داشته باشد همه چیز ممکن است. ما هم خود را موظف به خدمت می‌دانیم و می توانیم بر همه مشکلات فائق بیاییم.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =