معاون اجرایی رئیسی : ۲۱۷ مصوبه و اختصاص ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات ثمره سفر رئیس جمهور به اصفهان بود

تسنیم نوشت: مرتضوی گفت : اصفهان ۴۵ درصد از فولاد کشور تولید می‌کند و ۱۵ درصد از تولید ناخالص کشور را پوشش می‌دهد. علاوه بر این ۴۵ درصد از صنایع ساختمانی و سنگ کشور  در اصفهان تولید شده و ۵۵ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان ساخته می‌شود.

سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: از مهمان‌نوازی مردم خوب و عزیز اصفهان تشکر می‌کنم و یاد و خاطره شهید احمد کاظمی را زنده نگاه داشته و به روح بلند شهدای فرهنگ‌ساز استان اصفهان درود می‌فرستم.

وی افزود: در برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور کارهای کارشناسی شده و مدونی صورت می‌گیرد و در دو محور موضع قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان و نارسایی‌های آن تصمیم‌گیری شده و متناسب با مقدورات کشور تامین منابع می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان اصفهان یکی از کم‌نظیرترین استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای قابلیت‌های بسیاری است و منابع انسانی شاخص، کارآمد و اثرگذار در جغرافیای ایران و جهان یکی از مصادیق بارز این قابلیت‌ها به شمار می‌آید. اصفهان یکی از مولدترین استان‌های کشور است و حدود ۹۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی دارد.

وی افزود: اصفهان ۴۵ درصد از فولاد کشور تولید می‌کند و ۱۵ درصد از تولید ناخالص کشور را پوشش می‌دهد. علاوه بر این ۴۵ درصد از صنایع ساختمانی و سنگ کشور در اصفهان تولید شده و ۵۵ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان ساخته می‌شود.

رئیسی:  به من پیشنهاد می‌کردند ، وقتی به اصفهان بروید که زاینده رود پرآب باشد

بیشتر بخوانید:

مرتضوی در ادامه گفت: بیش از ۷۰ درصد از فرش کشور در استان اصفهان بافته می‌شود و حدود ۱۰ درصد از نیروی کار کشور در این استان حضور دارند. علاوه بر این ۱۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور در اصفهان فعال هستند و دانشمندان اصفهانی ۲۵ درصد از تجهیزات پزشکی کشور را تولید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت استان اصفهان در تمامی شاخص‌ها مقام اول تا سوم کشور را داراست و در برخی از صنایع از جمله صنایع‌دستی در رده دوم جهان قرار دارد.

وی درخصوص مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان متذکر شد: در سفر استانی رئیس‌جمهور تقریبا برای ۳۰ دستگاه مصوباتی به انجام آمد و در مجموع ۲۱۷ مصوبه عمرانی به تصویب رسیده و تعداد قابل توجهی مصوبه در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی در این استان به تصویب رسید و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات پیش‌بینی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور متذکر شد: مصوبات استان اصفهان به تفکیک شامل ۴۵ مصوبه در حوزه زیربنایی، ۳۳ مصوبه در حوزه بهداشت و درمان، ۴۲ مصوبه در حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۶ مصوبه در حوزه رفاهی و اجتماعی، ۸ مصوبه در حوزه اشتغال، ۵۳ مصوبه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی و ۹ مصوبه در سایر حوزه‌ها به تصویب رسیده و یک‌سوم از کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان به سامان‌بخشی و توزیع پروژه های فاضلاب استان اختصاص داده شده است.

21231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =