45 دستگاه ماینر قاچاق در استان کرمان کشف شد

فرمانده انتظامی رفسنجان از کشف 24 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از دو منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد و گفت: «ارزش دستگاه‌های کشف‌شده 7 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است». فرمانده انتظامی سیرجان نیز با اشاره به کشف21 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی سیرجان، گفت که دستگاه‌های ماینر غیرمجاز از یک کارگاه صنعتی در سطح شهر کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی رفسنجان در این خصوص گفت: «ماموران پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در دو منزل مسکونی واقع در یکی از نقاط شهر و یکی از روستاهای شهرستان مطلع شدند».
وی افزود: «ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل روستایی 16 دستگاه ماینر و در بازرسی از منزلی واقع در یکی از نقاط شهر نیز 8 دستگاه ماینر کشف و در این راستا دو متهم را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند».
سرهنگ مرتضی امیرسبتکی، فرمانده انتظامی سیرجان نیز اظهار کرد: «در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری و استفادۀ غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه صنعتی واقع در سطح شهر، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت».
وی افزود: «ماموران پس از بررسی و تائید صحت اخبار و هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی انجام شده 21 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند».
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را 6 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: «در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =