انگلیس: روسیه شکست استراتژیک خورد/ مسکو به قدرت ضعیف تبدیل شد

ایرنا نوشت: رئیس نیروهای مسلح انگلیس مدعی شد که روسیه در جنگ اوکراین «از لحاظ استراتژیک شکست خورده است» و اکنون به یک قدرت ضعیف تبدیل شده است.

دریاسالار «تونی راداکین» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای عنوان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری از ۲۵ درصد ارتش روسیه فقط برای رسیدن به دستاوردهای "کوچک" استفاده کرده و اگرچه روسیه ممکن است در هفته‌های آتی به "موفقیت‌های تاکتیکی" دست یابد، اما هر روایتی درباره موفقیت آمیز بودن جنگ یک ادعای "بیهوده" است.

وی با بیان این ادعا که نیروها و موشک های پیشرفته روسیه رو به کاهش است مدعی شد که این کشور هرگز نمی تواند تمام اوکراین را تصرف کند.

رئیس نیروهای مسلح انگلیس اقدام نظامی روسیه در اوکراین را یک اشتباه وحشتناک خواند و ادعا کرد:‌ روسیه از نظر استراتژیک شکست خورده است. قوی‌تر شده و فنلاند و سوئد به دنبال پیوستن به این ائتلاف نظامی هستند.

او در حالی اظهارات را مطرح کرد که بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز ساعاتی پیش به شبکه خبری اسکای گفته بود که این کشور «به احتمال زیاد» صدها سرباز دیگر را به نیروی ناتو در استونی که وظیفه بازدارندگی دربرابر روسیه را ایفا می‌کنند، ملحق خواهد کرد.

در همین حال رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی روزانه خود مدعی شد که جنگ مسیر دولت روسیه را به سمت اقتدارگرایی تسریع کرده است و در هفته‌های اخیر دوما، روندی را آغاز کرده است تا روس‌هایی که علیه دولت جنگیدند، به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

بر اساس این ارزیابی ادعایی، «شک و تردید در مورد جنگ احتمالاً در میان نخبگان تجاری و جامعه الیگارشی روسیه قوی است. درخواست های مهاجرت نشان می دهد که ۱۵۰۰۰ میلیونر روسی احتمالاً در حال تلاش برای ترک کشور هستند و اگر این مهاجرت ادامه یابد، احتمالاً آسیب جنگ به اقتصاد روسیه را تشدید خواهد کرد.«

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 1
    با حلوا حلوا گفتن دهن هیشکی شیرین نشده که شما دومیش باشی
  • ناشناس IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 3
    ممکنه یه مقدابی روسیه خسارت دیداما پیروزمیدان؛ روسیه وپوتین است علی رغم کمهای سرشاروبیحدانگلیس وفرانسه وآمریکا وصهیونیستها وآلمان ِنازی ولهستان@!!@.