۱ نفر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
گل محمدی حاضر بود بدون دریافت پول برود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: برخی بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرد را تیم های دیگر با اختلاف ۱۰ میلیاردی می خواستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا درویش در خصوص فعالیت باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات اظهار داشت: طبق لیستی که یحیی گل‌محمدی ارائه و اعلام کرد به این بازیکنان احتیاج دارم، کارمان را انجام دادیم اما همیشه اینطور نیست که با بازیکن مدنظر کادر فنی انعقاد قرارداد شود. در این راه ما با تیم‌های مختلف به خصوص صنعتی روبه‌رو هستیم که رقم پیشنهادی آنها با ما قابل قیاس نیست.

*بیرانوند به خاطر پرسپولیس از یک میلیون دلار چشم پوشی کرد

وی افزود: به هر حال با بازیکنان وارد مذاکره شدیم. علیرضا بیرانوند علاقه مند و با محبت پیگیر بود. وقتی به او اعلام کردیم کاملا آماده بود که در خدمتش باشیم. پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر هم همینطور، احمدی را به خدمت گرفتیم. خیلی از این بازیکنان را تیم‌های دیگر با اختلافی حدود 10 میلیارد می‌خواستند اما این بازیکنان به خاطر پرسپولیس و هواداران آمدند. با مبلغی کمتر از مقدار اقدام به جذب آنها کردیم. رقم دلاری که بیرانوند از آن چشم پوشی کرد، حدود یک میلیون دلار بود. جای تشکر دارد.

*در ادوار پرسپولیس اینطور نبوده که 60 - 70 درصد لیست سرمربی محقق شود

درویش تصریح کرد: روی اسامی که گل‌محمدی داده باز هم در حال پیگیری هستیم اما در ادوار پرسپولیس تا امروز اینطور نبوده که حدود 70-60 درصد لیست محقق شود.

*خوب است که هواداران از پرسپولیس فقط قهرمانی می خواهند

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه در پایان فصل نقدهایی پیرامون گل محمدی صورت گرفت اما از او حمایت کرد، گفت: این خوب است که هواداران به جز قهرمانی برای پرسپولیس مقام دیگری را تصور نمی کنند. امروز شاید خیلی از تیم ها آرزویشان باشد که نایب قهرمان لیگ برتر شوند اما هوادار پرسپولیس این را نمی پذیرد. می گوید چون 5 سال مداوم قهرمان بودیم فقط قهرمانی را دوست داریم. این در ذهن هوادار جا افتاده و او فقط قهرمانی را می بیند. معضلات و مشکلات زیاد برای آن ها مهم نیست و می گویند حتی با این شرایط باید قهرمان شویم.

*در دربی پیروز می شدیم، قهرمانی دور از دسترس نبود

وی افزود: با وجود اینکه بازیکن آسیب دیده داشتیم و همچنین نتوانستند بازیکنی را بگیرند که نقطه ضعف ها را بپوشاند، بازهم نایب قهرمانی شدیم که بهترین خط حمله لیگ را داشتیم. شاید از نظر خط دفاعی هم دوم بودیم. در چند هفته آخر امیری را نداشتیم. نعمتی و آل کثیر و چند بازیکن آسیب دیده دیگر را نداشتیم و به تناوب نبودند. گل محمدی 6-5 بازی را روی نیمکت نبود. شرایط لازم را نداشتیم. ضمن اینکه اگر در دربی به نتیجه ای که حقمان بود می رسیدیم شاید قهرمانی دور از دسترس نبود.

*گل محمدی اعلام کرد حاضر است بدون گرفتن پول از پرسپولیس برود

درویش در مورد اینکه آیا ادامه همکاری با گل محمدی به رقم قرارداد او که گفته می شود حدود 40میلیارد است ربطی دارد، عنوان کرد: شاید مقداری کمتر باشد اما ربطی ندارد. او اعلام کرد حاضرم بدون اینکه وجهی از باشگاه بگیرم بروم.

*دایی تمایلی برای حضور در پرسپولیس و تیم ملی ندارد

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه شایعاتی در خصوص ملاقاتش با علی دایی در یک رستوران به وجود آمد، اظهار داشت:‌ گاهی اوقات این مسأله در جامعه بد جا می‌افتد که اگر علی دایی که دوست صمیمی من است هر تیمی دوست دارد شخصی مانند علی دایی را داشته باشد متأسفانه جامعه ما طوری است که قدر ارزش‌ها را نمی‌داند ولی اصلاً بحثی نشد او اصلاً تمایلی برای حضور در فوتبال چه پرسپولیس و چه تیم ملی نداشته و ندارد.

*دایی قصد برگشتن به مستطیل سبز را ندارد

وی در مورد اینکه پیش‌بینی می‌شود در چرخه لیگ امسال علی دایی حضور داشته باشد،‌گفت: قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم هم خبرش را داشتم که تیم‌های مختلف به او پیشنهاد کردند اما قصد برگشتن به مستطیل سبز را ندارد این بد است که اگر من روزی با علی دایی یا مایلی‌کهن یا پروین بنشینم حرف‌هایی درست شود این‌ها شجره پرسپولیس هستند چند روز پیش توفیق داشتم خدمت طاوسی و وطن‌خواه باشم. حاج‌رحیم‌پور که نزدیک به 40 سال است از ایران رفته آنها آنقدر عرق به پرسپولیس داشتند که وقتی آمدند انگار به خانه خودشان آمدند البته آنها صاحبخانه بودند و ما مستأجر هستیم و می‌رویم منزل آنها است. این بد است که هر رفاقتی را به عنوان مذاکره در نظر بگیرند.

*برای خط حمله در حال بررسی چند گزینه خارجی و داخلی هستیم

مدیرعامل پرسپولیس در مورد نگرانی هواداران بابت خط حمله تیم عنوان کرد:‌ در حال بررسی چند گزینه هستیم یکی دو گزینه خارجی و یکی دو گزینه هم ایرانی هستند. متأسفانه فوتبال ایران با ضعف خط حمله مواجه است. همین الان آمار بگیرید سه بازیکن مثمر ثمر درجه یک نداریم. متأسفانه فوتبال ما با این ضعف مواجه است. شاخص‌هایی داریم اما در ایران نیست.

*پرونده بازیکن برزیلی همچنان باز است

درویش در مورد اینکه آیا پرونده بازیکن برزیلی به خاطر درخواست بالا بسته شده،‌گفت:‌ نه، هنوز قابل مذاکره است اما با یکی دو گزینه دیگر هم در حال صحبت هستیم ضمن اینکه چند گزینه ایرانی را هم مدنظر داریم.

*دیاباته مدنظر پرسپولیس نیست

وی در مورد اینکه آیا دیاباته مدنظر باشگاه پرسپولیس است،‌گفـت: نه، به دنبال چند بازیکن جوان و با آتیه هستیم، اگر موفق به جذب آنها شویم تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه را خواهیم داشت.

* بازیکنانی را می توانیم جذب کنیم که آزاد باشند

درویش در مورد اینکه آیا مثل بیرانوند با بازیکنان ایرانی که خارج از کشور بازی می‌کنند مانند نوراللهی یا بازیکن دیگری که سابقه پرسپولیس داشته باشد در حال مذاکره هستند،‌عنوان کرد: بازیکنانی را می‌توانیم بگیریم که آزاد باشند الان بازیکنان ایرانی را هم پیشنهاد می‌کنند که بیاوریم.

* مبلغ فسخ قرارداد نورافکن خیلی بالا است

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه نورافکن هم در لیست پرسپولیس بوده گفت:‌ نه، گفتند اگر بازیکنی مانند نورافکن آزاد باشد را جذب کنیم. مبلغ فسخ او خیلی بالا است. به تبع تیمی که او را دارد نمی‌خواهد از دستش بدهد.

*حرفه ای نیست با بازیکنی که قرارداد دارد مذاکره کنیم

درویش در خصوص اینکه آیا سپاهان برای معاوضه نورافکن سه بازیکن را درخواست کرده اظهار داشت: با ما تا به حال هیچ مذاکره‌ای برای این ماجرا نشده اما بازیکنانی هستند که مدنظر کادر فنی باشند اما وقتی بازیکن قرارداد دارد مذاکره با او حرفه‌ای نیست به همین خاطر مجبوریم در بازیکنان جوان و با آتیه جست‌وجو کنیم تا نقاط ضعف‌مان را با آنها بپوشانیم.

*در لیست گل محمدی یک مهاجم برای تقویت خط حمله وجود دارد

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه آیا ممکن است امروز با فردا بازیکنی معرفی شود که هواداران را خوشحال کند، گفت: نه، ولی مذاکراتی انجام دادیم و 60، 70 درصد پیش رفتیم بهتر این است که عملیاتی شد بگوییم چون وقتی به توافق نهایی نرسیم درست نیست اسمش سر زبان‌ها بیفتد. در لیست گل‌محمدی یک مهاجم برای تقویت خط حمله وجود دارد.

*پرونده نورافکن برای حضور در پرسپولیس اصلا باز نبوده است

وی در مورد اینکه آیا پرونده امید نورافکن برای پرسپولیس بسته شده، عنوان کرد:‌اصلاً باز نبوده او قرارداد دارد و حرفه‌ای نیست برای چنین بازیکنی مذاکرات را شروع کنیم.

وی در مورد اینکه آیا با محمدرضا ساکت در این مورد صحبت شده،‌گفت: چون نورافکن بازیکن ملی‌پوش است یقیناً آنها هم بیایند و یک بازیکن شاخص ما را بخواهند مذاکره اصلاً مفهومی ندارد.

*گاهی به صورت تصادفی مدیر برنامه 5 بازیکن یکی می شود

درویش در مورد شایعاتی که پیرامون نقل و انتقالات پرسپولیس وجود دارد و گفته می‌شود از 16 مورد 14 تا از یک کانال مشخص صورت گرفته و این فصل چنین اتفاقی نیفتاده، گفت: من متوجه نشدم با بازیکنی که صحبت می‌کنم مدیر برنامه‌اش چه کسی است؟ بازیکنانی را خواستیم و شاید او گفته مدیر برنامه من هم هست. من واقعاً چنین چیزی را متوجه نشدم حرف و شایعه همیشه وجود دارد. مانند همین که با علی دایی در رستوران بودیم اگر قرار باشد روزی با علی دایی در رستوران بنشینیم به رستوران خودش می‌رویم نه رستوران غریبه! آیا کسی را سراغ دارید که دوست نداشته باشد در رستوران با علی دایی بنشیند؟ در مورد آن موضوع هم بیشترش جنبه شایعه دارد ولی گاهی اوقات می‌بینید تصادفاً‌ هم اینطور می‌شود. مثلاً‌ 5 بازیکن تصادفاً مدیر برنامه‌هایشان یکی می‌شود. بعید می‌دانم به این شکل نقشه و کار از قبل پیش‌بینی شده باشد.

*سید جلال حسینی به کادرفنی پرسپولیس اضافه می شود

مدیرعامل پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت سیدجلال حسینی اظهار داشت: او کاپیتان پرسپولیس است یکی از پرتلاش‌ترین بازیکنان پرسپولیس است دوست داریم قداست او هم محفوظ باشد. بر اساس آخرین صحبت‌ها اعلام کرد هر جا بتواند مثمر ثمر باشد در خدمت پرسپولیس و تیم است به همین خاطر قرار است در این هفته جلسه‌ای با حضورش برگزار کنیم فکر می‌کنم به احتمال خیلی زیاد به کادر فنی پرسپولیس اضافه شود.

*گل محمدی از توان جوان ها حداکثر بهره با می برد

وی در مورد اینکه اگر پرسپولیس دفاع چپ، مهاجم و یک هافبک دفاعی جذب نکند نقل و انتقالات موفقی را نداشته،‌گفت:‌ در دفاع چپ احمدی را گرفتیم بازیکن تیم ملی امید است ان‌شاءالله وحید امیری را هم داریم که به احتمال خیلی زیاد در هفته اول یا دوم لیگ به ترکیب تیم برگردد. او خیلی مصمم است تمریناتش را هر روز به خوبی انجام می‌دهد. دکتر پیگیر است تا او را به شرایط آمادگی برساند. اگر قرار باشد در همه پست‌ها بازیکن شاخص بگیریم پس بازیکنانی که در تیم حضور دارند و سال‌ها تیم را قهرمان کردند چه می‌شوند؟ ضمن اینکه بازیکنان جوان و آینده‌داری هم داریم.یقیناً گل‌محمدی این را در ذهنش دارد که از توان جوان‌ها حداکثر بهره را ببرد تا به ترکیبی که در ذهنش است برسد.

*دفاع چپ پرسپولیس با حضور دو بازیکن

وی در مورد اینکه مطرح شدن نام امید نورافکن و میلاد ذکی‌پور نشان می‌دهد سرمربی پرسپولیس در پست دفاع چپ احساس نیاز می‌کند،‌ عنوان کرد: صحبتی که با او داشتم در نظرش هست که امسال بیشتر از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کند ضمن اینکه احمدی هم بازیکن آینده‌دار و مثمر ثمری است.

*از پورعلی گنجی در ایفمارک تست پزشکی گرفته شد

مدیرعامل پرسپولیس در مورد وضعیت پورعلی‌گنجی با وجود مصدومیتی که از قبل داشته، عنوان کرد:‌ او چند ماهی است که تمریناتش را در زمین انجام می‌دهد ضمن اینکه در ایفمارک هم از او تست پزشکی گرفته می‌شود. یقینا وقتی به طور کامل مورد تأیید قرار گرفت از او استفاده می‌شود. دکترها هم اعلام کردند مشکلی برای استفاده از او و رسیدن به آمادگی‌اش وجود ندارد.

*برای برگزاری اردوی تیم منتظر اعلام زمان شروع لیگ هستیم

درویش در مورد برنامه‌های برگزاری اردوی پیش‌فصل گفت:‌ چند درخواست از کشورهای مختلف داریم که آنجا اردو برگزار کنیم و چند بازی دوستانه انجام بدهیم. سوای هزینه‌ای که می‌دهند شاید درآمدی برای باشگاه داشته باشد اما گل‌محمدی گفت فعلاً صبر کنیم و ببنیم لیگ چه زمانی شروع می‌شود تا بر اساس آن شروع تمرینات تیم را برنامه‌ریزی کنیم. منتظر برنامه هستیم تا برای برگزاری اردو در داخل یا خارج از کشور تصمیم‌گیری کنیم.

* جدایی فنایی و رحیم پور خواسته خودشان بود

درویش در مورد دستیاران گل‌محمدی و اینکه به نظر می‌رسد نظر سرمربی تیم 100درصد روی جدایی رحیم‌پور و فنایی نبوده اظهار داشت: من در یکی از مصاحبه‌ها گفتم که هنوز مطلع نیستم قرار است بروند. این خواسته خود دستیاران بود که قصد جدایی داشتند من از آنها تشکر کردم و به آنها گفتم اینجا خانه‌شان است. من اهل فضای مجازی نیستم و از برخی مسائل مطلع نیستم (در مورد پستی که در فضای مجازی منتشر شد)، آنها سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیدند و قدردانشان هستیم. اساس خلقت این است که آدم به دنیا بیاید و از دنیا برود! هیچ چیزی دائمی نیست هر کسی جایی می‌رود یک روز جدا می‌شود اما از زحماتشان تشکر می‌کنم دیروز هم به تک تک آنها زنگ زدم برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

*مقدار کمی از 350 میلیارد تومان بورس را برای هزینه کردن به پرسپولیس دادند

مدیرعامل پرسپولیس در مورد درآمد 350 میلیاردی بابت افزایش سرمایه و ورود به فرابورس برای نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌گفت: کارگروهی از وزارت ورزش و مدیرعامل باشگاه درست شده که در مورد هزینه‌ کردن از پولی که از بورس می‌آید تصمیم‌گیری می‌کند. مقدار خیلی کمی از آن را به ما دادند تا هزینه کنیم فکر می‌کنم حدود 30 میلیارد بود بقیه را باید طی فرآیندی مجوز استفاده‌اش را بگیریم. بیشتر باید جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد تا بتوانیم از آن درآمدی را کسب کنیم تا هزینه‌هایمان را بپردازیم. نمی‌توانیم پول نقل و انتقالات و بدهی‌ها را از آن بدهیم یکسری بدهی‌های گذشته را شاید بتوانیم بدهیم.

* از انبوه یادگاران پرسپولیس به صورت اندک می توانیم استفاده کنیم

وی در مورد وضعیت آکادمی این باشگاه عنوان کرد:‌ پرسپولیس به جهت سبقه‌ای که دارد انبوه یادگاران گذشته را دارد پیشکسوتانی که زحمت کشیدند و قهرمانی‌های زیادی آوردند هواداران خاطرات خوبی از آنها دارند، اما ما به صورت اندک می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. آیا برای انتخاب بازیکنان تیم ملی بین مربیان اختلاف نظر وجود ندارد؟‌ اینجا هم همین است مجبوریم یک نفر را انتخاب کنیم و نمی‌توانیم 10 نفر را داشته باشیم. از محمد پنجعلی خواهش کردیم آکادمی و مدارس فوتبال را به او سپردیم. تیم‌های پایه را به محسن خلیلی سپردیم که از قبل بود کارها را مجزا کردیم در سراسر کشور مدارس فوتبال به نام پرسپولیس داریم که از باشگاه مجوز دارند هیچکس تا امروز بر آنها نظارت نداشت.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: شکایت می‌آمد که مثلا فلان مدرسه در منطه A ،خیلی‌ها مربی هم نیستند و 10 توپ به بچه‌ها می‌دهند و می‌روند گفتیم پدر و مادرها به برند پرسپولیس اعتماد کرده‌اند باید مکانی باشد که نظارت باشد که آیا مربی شرایط مربی‌گری دارد؟ آیا تمریناتش برای رده پایه مناسب است؟ گفتیم پنجعلی که در همه سطوح فوتبال ایران و آسیا حضور داشته سابقه کار آکادمیک هم دارد را بیاوریم. بنا شد کارگروهی تشکیل بدهد و تعدادی از پیشکسوتان عضوش شوند و تمرکزشان را روی مدارس فوتبال سراسر کشور بگذارند و تمرینات و افرادی که هستند را نظارت کند. احیاناً اگر استعدادهایی را دید برای پرسپولیس شناسایی کند و بیاورد.

درویش در مورد اینکه پرسپولیس در مورد تزریق بازیکن از پایه‌ها به بزرگسالان دچار مشکل بوده و با این شرایط تیم‌های پایه چه چیزی دارند که آنقدر سرشان دعوا است،‌ عنوان کرد:‌ علت این را نمی‌دانم ولی امسال از خلیلی خواستم او همه تیم‌های پایه‌اش در حد قهرمانی بودند. در سایپا هم که بودیم برنامه‌ای را از قبل پیاده کردیم که هنوز مداومت دارد. خیلی از این بچه‌ها از نونهالان تا بزرگسالان آمدند و مدارج خوبی طی کردند. از او خواستم تنها داشتن تیم پایه برای باشگاهی مانند پرسپولیس که مخاطب زیادی دارد کافی نیست. اگر برای یک باشگاه 500 نفر برای تست می‌آیند برای پرسپولیس حداقل 30 یا 50 هزار نفر می‌آیند. مابین این‌ها استعدادهای بیشتری می‌توانیم شناسایی کنیم. گفتم باید شرایطی فراهم شود و مربیانی باشند که بازیکن نخبه را معرفی کنند که در حد پرسپولیس باشد و تیم‌هایشان هم در رده‌های اول تا سوم حضور داشته باشد.

*در ابتدای حضورم در پرسپولیس پنجره و حساب تیم بسته شده بود

مدیرعامل پرسپولیس در مورد چالش پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه که مدام باز و بسته می‌شود، گفت: حضور من در پرسپولیس با بستن پنجره و بستن حساب‌های بانکی همراه شد. پنجره نداشتیم حساب‌های بانکی‌مان بسته بود پولی هم در حساب نداشتیم. بدهی‌های زیادی هم داشتیم و حساب‌هایمان را بسته بودن.د از جمله اوساگونا که صد و اندی طلبکار بود خدا کمک کرد به باشگاه بلژیکی باید به خاطر محمد نادری صد و اندی هزار یورو بدهیم. تلاش کردیم و توانستیم از طریق اسپانسر این مشکل را حل کنیم.

*به برخی اعضای تیم 60 درصد و برخی هم 80 درصد پرداخت کرده ایم

وی افزود: روزی که من آمدم فضایی برای تبلیغ نداشتیم همه فضاها را داده بودند و پولش را هم گرفته بودند. ما مانده بودیم و پول‌های مصرف شده و بدهی. به کمک خدا پنجره را باز کردیم بدهی‌ها را پرداختیم. از روزی که آمدم بیش از 60 درصد به تیم دادم الان بعضی‌ها بیشتر از 80 درصد هم گرفته‌اند. ضمن اینکه بالغ بر 18 میلیارد بدهی‌های مختلف را پرداخت کرده ایم.

* اگر پنجره پرسپولیس یک ماه پیش هم باز بود، فرقی به حال ما نمی کرد

درویش در خصوص پرونده استوکس اظهار داشت: فکر می‌کنم ظرف هفته آینده انجام شود اگر پنجره یک ماه پیش هم باز بود فرقی به حال ما نمی‌کرد چند سال از پرونده بدهی شهرخودرو می‌گذشت هیچ عملی انجام نشده بود در این دو سه ماه حدود 5 میلیارد به این باشگاه پرداخت کردیم. جا دارد از حمیداوی تشکر کنم که به ما محبت داشت.

*واکنش درویش به بیانیه شهرخودرو

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد با بیانیه دیروز شهرخودرو دیگر این محبت را ندارد، گفت:‌ این بیانیه متداول است در این یک ماه چند بیانیه دیدید؟ البته من بیانیه را نخواندم ما چه بدعهدی کردیم؟ دو ماه پیش پول دادیم در حساب‌مان پول بود می‌خواستیم پرداخت کنیم اما شماره حساب‌شان بسته بود چه کار باید می‌کردیم؟ حقوقی دو باشگاه نشست‌های زیادی داشتند تا راهی پیدا کنیم مقداری باقی مانده این طور که شنیده‌ام می‌گویند توافقی داشتیم شما مصاحبه 10 روز پیش آنها را هم ببینید. گفتند ما اصلا توافقی نداشتیم گفتیم توافقی داشتیم که پول را به این صورت بدهیم در بیانیه گفتند چه توافقی داشتیم؟ اگر توافق نداشتیم پس دیشب چه ادعایی کردید؟‌ اگر توافق داشتیم که 10 روز پیش گفتیم طی آن عمل می‌کنیم و شما گفتید توافقی نداشتیم. ضمن اینکه کار احساس حسینی هنوز تمام نشده کار را می‌توان با یک تلفن انجام داد متأسفانه بعضی چون مجال فرصت کم پیدا می‌کنند این بابی است که صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1642209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 1
    ماهم باور کردیم بدون پول گرفتن بزاره بره!