برگزاری آیین اختتامیه جشنواره هدهد قرآن و عترت (ع) درچهارمحال ویختیاری

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره هدهد قرآن و عترت (ع) به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سید علی درخشان در تشریح این خبر گفت: آیین اختتامیه و تجلیل اساتید، دانشجویان و کارمندان برگزیده مرحله دانشگاهی و سراسری بیست و ششمین جشنواره هدهد قرآن و عترت (ع) دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با حضور سرپرست محترم دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون توسعه دانشگاه، سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه، رییس دانشکده فناوری‌های نوین، مدیر پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری، مدیر فرهنگی و جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن ابن سینا مجتمع آموزشی رحمتیه برگزار گردید.

دکترخالدی فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این آیین گفت: وصیت حضرت علی (ع) و پیامبر اکرم (ص) درخصوص جایگاه والای قرآن و عترت نشان از ارزش این دو در زندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است افزود: قرآن، برنامه‌ای عملی و راه کاری اجرایی است که همه اصول و مقرّرات زندگی فردی و اجتماعی و همچنین نوع تعامل انسان با آفریدگار و جهان آفرینش و همه پدیده‌هایی اطراف را دربر دارد.

دکتر خالدی فر با تقدیر از برگزارکنندگان بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد خاطرنشان کرد: امید است همواره بیش از پیش با قدم در راه قرآن و عترت در جایگاه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اموزشی و اجتماعی بدرخشیم و راه رستگاری را پیشه کنیم.

دکتر داودپور سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این آیین گفت: باید همه کانون‌های علمی و فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت فعالیت کنند.

وی افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در برطرف کردن بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راهگشاونجات بخش است.

دکتر داودپور با بیان اینکه قرآن و عترت محدود به افراد خاصی نیست گفت: گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بویژه میان جوانان و دانشگاهیان الرامی است.

وی یادآور شد: امید است با تداوم برگزاری این جشنواره ها، سالانه شاهد شرکت بیشتر دانشجویان، کارکنان، اساتید و اعضای هیئت علمی در بخش‌های مختلف مرتبط با قرآن و عترت باشیم و سعادت دنیوی و اخروی را برای خود و جامعه رقم زنیم.

رئیس اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: با انتشار فراخوان این جشنواره در مهرماه ۱۴۰۰، بیش از ۵ هزار و ۹۴ نفر برای شرکت در ۵۴ رشته مرحله دانشگاهی ثبت نام کردند.

خانم مریم امیدی افزود:از این تعداد ۱۷۴ نفر دانشجو، ۴۴ نفر استاد و ۴ هزار و ۸۷۶ نفر کارمند بودند که در مجموع یک هزار و ۸۴۱ نفر مرد و ۳ هزار و ۲۵۳ زن در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره هدهد قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت در شش بخش برگزار شد اضافه کرد: در بخش آوایی ۱۸۴ نفر، دربخش ادبی ۱۰۱ نفر، در بخش پژوهش ۱۳۷ نفر، در بخش فناوری ۹۷ نفر، در بخش معارف۴ هزار و ۸۷۳ نفر و در بخش هنری ۱۵۱ نفر از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرکت کردند.

امیدی ادامه داد: پس از داوری مرحله دانشگاهی این جشنواره، ۴۳ اثربه عنوان برتر معرفی شد و ۲۲ اثر به مرحله کشوری راه یافت.

رئیس اداره قرآن و عترت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در مرحله کشوری هم ۱۱ اثر شامل پنج کارمند، چهار دانشجو و دو استاد از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد حائز مقام‌های اول تا سوم شدند.

امیدی خاطرنشان کرد: ۴ اثر در بخش آوایی، یک اثر در بخش ایده پردازی پژوهشی، ۳ اثر در بخش فناوری و ۳ اثر در بخش هنری در مرحله کشوری خوش درخشیدند.

وی یادآور شد: رتبه‌های اول تا سوم کشوری به مرحله ملی برای رقابت با سایر دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه‌های آزاد اسلامی و ... راه یافتندکه پس از اعلام نتایج نهایی، یک اثر در بخش ایده شو استارت آپ قرآنی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد حائز مقام سوم گردید.
شایان ذکر است: برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم، تجلیل از مادر شهید علی لندی، سخنرانی و تجلیل از برگزیدگان ازبرنامه‌های این مراسم بود.

46

کد خبر 1642776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =