هشدار در باره اعتیاد کودکان به گوشی موبایل

کیهان نوشت:این روزها با ورود به مکان‌های عمومی از جمله مترو، اتوبوس و حتی مهمانی‌ها و جمع خانواده به جرات می‌توان گفت یکی از اتفاقاتی که خیلی زیاد به چشم می‌آید مشغول بودن افراد به گوشی‌های همراه است. اوضاع به گونه‎‌ای است که گویی تلفن همراه جزئی از اعضای بدن این افراد شده است!

بسیارند کسانی که پیش از خواب شبانه، ابتدا شبکه‌های اجتماعی را زیر و رو می‌کنند و بعد به خواب می‌روند و یا به محض بیدارشدن از خواب ابتدا پیام‌های احتمالی و اعلان‌های دریافتی تلفن‌شان را بررسی می‌کنند. سرک کشیدن در شبکه‌های اجتماعی در هر مکان و زمانی حتی موقع غذاخوردن و انجام کاری مثل تماشای تلویزیون در افراد معتاد به تلفن همراه و فضای مجازی نسبتاً شایع است.
اعتیاد به استفاده از اینترنت و تلفن همراه برای همه اقشار و در سنین مختلف اتفاق می‌افتد و می‌تواند افراد را مبتلا به آسیب‌های روان‌شناختی، خُلقی و رفتاری کند. اُفت تحصیلی، مواجه‌شدن با تصاویر نامناسب آن هم با فضای مجازی آزاد و رها در کشور، کاهش ضریب هوشی و بروز مشکلات خُلقی و هیجانی و آسیب به چشم و ستون فقرات و مهره‌های گردن و برخی دیگر از اعضای بدن بر اثر استفاده بیش از حد از تلفن همراه، تنها نمونه‌هایی از عوارض اعتیاد به فضای مجازی در بین افراد و علی‌الخصوص نسل‌های جدید است.
کارشناسان روان‌شناسی معتقدند دوری از روابط واقعی، اجتماعی و دوستانه، و اشتغال بیش از حد به فضای مجازی می‌تواند سلامت روانی افراد و خصوصاً کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را از نظر اجتماعی تبدیل به افرادی منزوی، منفعل و گوشه‌نشین کند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =