برگزاری سی‌امین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم/ مجیدی‌مهر: وظیفه این ستاد «هدایت، نظارت و حمایت» است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سی‌امین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که باهدف اولویت‌بندی و جمع‌بندی برنامه‌های مربوط به حوزه حفظ قرآن کریم کشور برگزار شد بر وظیفه این ستاد مبنی بر «هدایت، نظارت و حمایت» تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، سی‌امین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم باهدف اولویت‌بندی و جمع‌بندی برنامه‌های مربوط به حوزه حفظ قرآن کریم کشور در سال ۱۴۰۱ با حضور دستگاه‌های عضو ستاد در ساختمان امام خمینی (ره) سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با تأکید بر اینکه وظیفه این ستاد که «هدایت، نظارت و حمایت» است و همچنین در خصوص فعالیت‌های این ستاد توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادها دستگاه مربوطه پرداختند.
بر اساس این گزارش، در این جلسه ۳۴ عنوان برنامه که در جلسات قبل کلیات آن‌ها تصویب شده بود، بر اساس شاخص‌هایی ازجمله ملی بودن برنامه‌ها و سطح اثرگذاری آن‌ها در کشور، داشتن اولویت زمانی اجرا، امکان عملیاتی کردن در زمان کوتاه و ... اولویت‌بندی شد و مقرر شد به ترتیب تعیین‌شده، صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی بعد از تصویب ریز هزینه‌ها و طرح‌های تفصیلی، قراردادهای موردنظر را متناسب با برنامه‌ها با مجری نهایی منعقد کند.
مصوبات سی‌امین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به شرح زیر است.
۱. مقرر شد برنامه مربوط به «حمایت از اجرای طرح تربیت آموزش یار حفظ قرآن کریم» که توسط اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اجرا خواهد شد، هماهنگی‌های لازم با سازمان دارالقرآن الکریم که متولی طراحی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم است، انجام شود.
۲. مقرر شد برنامه مربوط به «حمایت از آموزش‌های تخصصی حفظ در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم» در اولویت تخصیص قرار گیرد.
۳. مقرر شد ذینفعان نهایی برنامه‌ها به‌ویژه در برنامه‌های ملی به‌صورت مشخص تعیین شود.
۴. مقرر شد برای نظارت تخصصی اجرای برنامه‌ها و ارزیابی کیفی آن‌ها تدبیر لازم انجام شود؛ به‌گونه‌ای که برای هر برنامه ناظر متخصص تعیین شود.
۵. مقرر شد شرط انعقاد قرارداد بر اساس برنامه‌های مصوب، مشارکت دستگاه مربوطه به میزان سهم تعیین‌شده در برنامه موردنظر باشد.
۶. بر اساس گزارش رئیس صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد حدود ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات برنامه‌ها که در مرحله اول تخصیص داده خواهد شد، برنامه‌های مربوطه و دارای اولویت تعیین شود و مابقی برنامه‌ها در صورت عدم صدور تخصیص و کمبود اعتبار، اجرای آن‌ها با در نظر گرفتن اولویت یک برای سال ۱۴۰۲ موکول شود.
۷. مقرر شد برنامه‌هایی که در سال جاری تأمین اعتبار می‌شوند، حداکثر مهلت اجرای آن‌ها در امسال خواهد بود.
۸. مقرر شد برنامه‌های کلان و ملی در حوزه حفظ قرآن کریم با در نظر گرفتن برنامه‌های فعلی، برای پیگیری اعتبارات موردنیاز پیشنهاد شود.
۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =