رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: فعالان اقتصادی، مشکلات خود را به قوه قضائیه منعکس کنند

غلامعلی صادقی گفت:اگر فعالان اقتصادی مشکلی دارند که به هر دلیلی سازمانهای مربوطه پاسخگو نیستند به ما منعکس کنند.

خبرآنلاین خراسان رضوی/عفت رضوی؛ غلامعلی صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اهمیت مسئله حمایت قضایی از تولید، گفت: بازدیدهای متعددی توسط دادستانی و معاونت پیشگیری از واحدهای تولیدی به عمل آمده و به تمام فعالان اقتصادی اعلام کردیم که اگر مشکلی دارند که به هر دلیلی سازمانهای مربوطه پاسخگو نیستند، به ما منعکس کنند.
وی ادامه داد: حضور روسای دادگستری و دادستانها در شهرکهای صنعتی، واحدهای تولیدی و صنعتی، منجر به حل و فصل بخش بسیاری از مشکلات آنها شده است.
صادقی با اشاره به مسئله تعدیل یارانه ها و نرخ ها گفت: ما این روند پیگیری و هم افزایی رادر سال آینده نیز در پیش خواهیم گرفت چون با توجه به شرایط کنونی همه سازمانها و دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد و اشتغال، باید میدان داری و محوریت بیشتری داشته باشند که با جدیت آقای استاندار به این مهم توجه شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد دادستانی با بانکهای عاملی که مصوبات ستاد تسهیل به ریاست استاندار را اجرایی نمی کنند، تاکید کرد: تمام مسئولین این مسئله را قبول دارند که ما امروزه در جنگ اقتصادی هستیم و اگر در موضوعی اقتصادی، تشخیص داده شود که اجرای مصوبه ای در راستای حمایت از یک واحد تولیدی است و بانک عامل نیز اجرا نمی کند، واحد تولیدی به دادستانی ما مراجعه کند، علی القاعده پیگیری می کنیم و این ظرفیت را در اختیار داریم تا الزاماتی منظور کنیم که مصوبه اجرا شود.
رییس کل دادگستری خراسان با اشاره به گلایه های مردم از سرقت ها تاکید کرد: با پیگیری ها و عملکرد سال گذشته می توان گفت ما سرقت مسلحانه به آن شکلی که در گذشته از طلافروشیها، بانکها و موسسات وجود داشت، در حال حاضر نداریم و امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند اما سرقت های عادی که معمولا با اذیت و آزار مالباخته همراه هست و بیشترعاملان آن معتادان متجاهر هستند، همچنان وجود دارند.
وی ادامه داد: دریک فاصله زمانی تعداد قابل توجهی از معتادان از مشهد و شهرهای دیگر جمع آوری شدند ولی به دلیل محدودیت های مالی، جمع آوری ها به صفر نرسید.
صادقی درباره ساماندهی اتباع گفت: متولی ساماندهی قوه قضائیه نیست اما نگرانی های ما در قالب مکاتبات به سازمان مربوطه درباره حوادثی که به دلیل عدم ساماندهی اتباع وجود دارد، بسیار قابل توجه است.
وی ابراز امیدواری کرد که اداره کل اتباع در این باره پیگیری و فکری اساسی بکند و افزود: قوه قضائیه جهت شناسایی و ساماندهی این مسئله، آمادگی کامل دارد.
محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به مسئله زورگیری ها، گفت: هرکسی که به قصد جان، مال وناموس مردم، دست به سلاح ببرد، برابر قانون، محارب است چون نتیجه اعمالش ناامنی است.
وی افزود: پرونده هایی در دادسراها وجود دارد که به عنوان محارب پیگیری و رسیدگی شده و دستگاه قضا با قدرت و قوت، جلوی رفتارهای مجرمانه ایستاده و برابر قانون، اقدام در انتظار این افراد است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1644043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =