بازنشستگان بخوانند/ جزییات تازه درباره نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه افزایش مستمری بازنشستگان در سه دسته جداگانه انجام می‌شود، اعلام کرد: موضوع معیشت قشر بازنشسته در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این قشر، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: موضوع معیشت قشر بازنشسته و تأمین و ارائه خدمات مطلوب در چارچوب قوانین و تعهدات قانونی صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به‌موقع حقوق ماهانه این عزیزان، از مهم‌ترین ماموریت‌ها و دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه ازجمله سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است.

طبق تصریح ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، حداقل مستمری پرداختی به افراد واجد شرایط دریافت مستمری کامل در هر سال (مشتمل بر مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان) نباید کمتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار باشد. علاوه بر آن طبق تصریح ماده ۹۶ قانون تأمین‌اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

فرایند قانونی تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی

مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، فرآیند چگونگی و میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی را مشخص کرده است. حسب مواد یادشده از قانون تأمین‌اجتماعی، بعد از تعیین میزان افزایش حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون کار در هر سال در شورای عالی کار، سازمان تأمین‌اجتماعی با در نظر داشتن مصوبه شورای عالی کار و نیز نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی مبادی قانونی، پیشنهاد خود را در مورد میزان افزایش سالانه مستمری‌ها تدوین و از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تنفیذ به هیات‌وزیران ارسال و هیات‌وزیران در صورت تأیید و تنفیذ این پیشنهاد، مصوبه قانونی مربوطه را برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ می‌کند.

تدوین پیشنهاد افزایش مستمری‌ها در سال‌جاری با مشارکت کانون‌های بازنشستگان

بعد از تعیین میزان افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگران مشمول قانون در شورای عالی کار در روزهای پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۰، فرآیند تدوین پیشنهاد سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد میزان و چگونگی افزایش مستمری بازنشستگان و سایر مستمری‌بگیران این سازمان، در اولین روزهای بعد از تعطیلات نوروزی با مشارکت و همکاری اعضای هیات‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران آغاز شد. بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی، پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تأمین ‌اجتماعی در این زمینه، هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری براساس مفاد مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی و با درنظر داشتن مفاد مصوبه شورای عالی کار، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت بررسی و تنفیذ به هیات‌وزیران ارسال شد. نهایتا در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ براساس مصوبه هیات‌وزیران؛ دستورالعمل پرداخت و افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی به شرح زیر برای اجرا به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شد.

جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش مستمری‌ها

مصوبه هیات‌وزیران در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیر از سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سال‌جاری مستمری این گروه از بازنشستگان را در سه دسته جداگانه در نظر گرفته و به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ کرده است.

در دسته اول، مستمری بازنشستگان حداقل‌بگیر، از افزایش ۵۷.۴ درصدی متأثر خواهد شد و تا رقم حداقل پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان ترمیم خواهد شد. در دسته دوم، مستمری‌بگیرانی که مستمری ماهانه آنان بیش از حداقل دستمزد است و پس از اعمال افزایش ده درصدی سال جاری، مستمری آنان کمتر از رقم ده میلیون تومان خواهد بود، مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک معیشتی، به مستمری آنان (تا سقف مجموع مستمری ۱۰ میلیون تومان) افزوده می‌شود. مستمری دسته سوم نیز که افرادی هستند که مبلغ مستمری ماهانه آنان بیش از ده میلیون تومان است، ده درصد افزایش خواهد یافت.

نگاهی به آمار و ارقام تعداد بازنشستگان و مشمولان بخش‌های مختلف مصوبه دولت

لازم به ذکر است، بر اساس آخرین آمار و ارقام موجود از تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی و ارقام مستمری ماهانه پرداختی به آنان، در مجموع تعداد افراد حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر (براساس شرایط سابقه پرداخت حق بیمه، درصد ازکارافتادگی و...) که از افزایش ۴/۵۷درصدی متأثر شده و مجموع حقوق ماهانه پرداختی به آنان (فرد بازنشسته و جمع پرداختی به بازماندگان) به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان خواهد رسید، دو میلیون و ۲۶۸ هزار نفر معادل ۶۲ درصد کل تعداد مستمری‌بگیران از این سازمان است و حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر نیز افزایش ۱۰ درصد پایه حقوق به علاوه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان خواهند داشت و حدود ۲۲۳ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران یعنی حدود ۶ درصد مجموع بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، مشمول افزایش ده درصدی خواهند بود. در ضمن به مبالغ پرداختی به همه این افراد (حداقل‌بگیر و سایر سطوح) براساس شرایط و مقررات، حق عائله‌مندی و اولاد نیز (با فرض داشتن دو فرزند مشمول حدود ۶۰۰ هزار تومان) پرداخت خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1644116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    73 2
    این همان ده درصد است ...چیز جدیدی نیست فقط 38 درصد ...تا دفعه بعد وزیران رییسی وعادت نکنند فانونو نقض کنند.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      38 7
      اگر به جاهایی مثل شرکت نفتی ها حقوق های انچنانی ندهند پول میمونه که به بازنشسته ها حقوق درست و حسابی بدهند
  • مهدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    93 3
    چرا همش خبر تکراری میذارید؟؟
  • داود IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    49 6
    . ول کنید دیگه . همون مصوبه اولی داره اجرا میشه و هیچ تغییری هم نداره .
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      22 2
      نگران نباش بزودی مصوبه باطل میشه!
  • عجب IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    41 3
    یعنی چون ۶ درصد از بازنشستگان چون اقلیتن با وجود پرداخت متفاوت حق بیمه مثل همون قشر کارگری که روزی جزوش بودن حساب نشن و با این تورم وحشتناک ۱۰ درصد و اندی بگیرن که مقداریش صدقس ، اینم از عدالت دولت ، چرا مصوبه مجلسو اجرا نمی کنین ، پول تعهد و بدهیاتون به تامین اجتماعی رو ندارین باید حق خوری کنین
  • عبد IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    71 4
    کدام 57 درصد؟ دروغ است این رقم افزایش شاید شامل آن دسته از بازنشستگان شده که سابقه پایینی داشستند و حقوق دو تا سه میلیون میگرفتند وگرنه حداقل بگیران واقعی که 30 سال و بیشتر سابقه دارند شامل افزایش 57 درصدی نشدند و یک میلیون و اندی به حقوقشان اضافه شد در حقیقت بازنشستگان باسابقه بیشتر به رتبه آخر و پایین ترین سطح حقوق بگیران تنزل پیدا کردند کدام عدالت ؟ بنظر میرسد این افزایش 57 درصدی هم بخاطر افزایش حقوق خودشان تصویب کرده اند چون بر اساس قانون مدیران نمیتوانند بیشتر از هفت برابر حقوق حدقل بگیران دریافتی داشته باشند برهمین اساس با افزایش 57 درصدی حداقل بگیران حقوق مدیران رده بالا که هفت برابر دریافتی دارند 57 درصد افزایش پیدا میکند عین عدالت ؟
  • م IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    40 3
    این که شد همون مصوبه اخیر هیت وزیران دولت که از طرف هیت وزیران به تامین اجتمایی دیکته شده بود ایا نرخ تورم پارسال بیست در صد بود یا حداقل در بعضی اقلام صد درصدو در بعضی اقلام تا سیصد درصد ودر بعضی حداقل پنجاه در صد
  • هموطن IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    56 6
    گدایی ممنوع حق خودمان ازپس انداز ی که 35سال درتامین اجتماعی داشتیم بدهید
  • هموطن IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    36 3
    پس کسانیکه30تا35 سال کارکرده اندچی میشدعدالت ان است که کسیکه 20تا25سال کارکرده حقش را57.4درصدمیگیردولی30تا35سال چی
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      18 6
      چیکار به حداقل بگیر داری همیشه و هرسال حداقل بگیر درصد بیشتری میگیره حالا اگ ۳۸ درصدتو بدن و حقوقت چتدبرابر بشه راضی میشی؟حداقل بگیران نهایت حقوقشون شده ۶ تومن
  • رضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    33 1
    چه خبر گزاری ،اینکه در مجلس کمیسیون تطبیق باطل شد، وبایددولت تجدیدنظر کند
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    33 2
    گویا وزارت کار نمی دونه چه باید کنه
  • DE ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    24 2
    همان آمار ۶ درصد افرادی که بالای ۱۰ میلیون مستمری دریافت می کنند وقتی ۷ برابر حداقل حقوق اداره کار حق بیمه پرداخت می کنند معنایش این است که سهم آورده مالی آنها معادل ۴۲ درصدی از کل سرمایه سازمان است !!!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    33 4
    کار دولت ومجلس وهیات تطبیق درچهار ماه گذشته توهین به بازنشستگان بوده وبسیاری از رسانه ها هم به آن دامن زده اند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    52 1
    چرا خبر تکراری می نویسید تا 38 درصد و مبلغ ثابت 515 هزارتومان به مستمری بگیران از پای نخواهیم نشست بایستی از حلقوم بکشیم بیرون
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    33 4
    نمی‌دونم چرا حق بیمه‌ و پولی رو که در طول 30 الی 35 سال با دادن حق بیمه پس‌انداز کردیم رو نمی‌دید این مثل این میمونه که ما در بانک امانت گذاشتیم و شما دزدیدید و مثل رابین‌هود به قشری دادید که 10یا کمتر یا بیشتر حق بیمه دادند و الان به ریش ما می‌خندند که ما زندگی راحتی داشتیم و پول اضافه به دولت ندادیم حالا از شما بیشتر حقوق میگیریم خدا از شما که سنگ اندازی میکنید نگذرد ان‌شاالله
  • رضا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    23 3
    آقای مثلا رفاه چرا لقمه را سر بازنشستگان می چرخانی قانون تامین اجتماعی وقانون مجلس را اجرا کنید چرای برای پولمان تصمیم برعکس می گیرید بازنشسته بیمه پرداخت کرده به اندازه سهم بیمه حقوق وافزایش حقوق اش مشخص است قانون
  • احمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    15 2
    واقعا که
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    19 2
    خبر تاریخ مصرف گذشته
  • کارگر زحمتکش بازنشسته IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    19 4
    این خبر قدیمیه و تصویب نشده بازنشستگان تامین اجتماعی باید منتظر تغییرات افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ باشند که تصویب میشه ۰
  • بازنشسته IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    25 6
    حقه بیمه کمتر پرداخت کنید درآینده حقوقه بیشتری بگیرید مااشتباه کردیم حق بیمه بیشتر پرداخت کردیم
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    21 3
    این چه خبر جدیدی بود ؟؟؟ هزار اتفاق دیگه افتاده دو باره همان حبر دو هفته پیش رو گذاشتید که چی بشه ///؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      7 2
      برو بابل
  • Reza IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 1
    واقعا که.....
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    13 4
    من نظر نمی دهم چون نظرم را چاپ نمی کنید کار شما با وزارت رفاه مثل همه
  • بهرامی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    15 5
    یعنی سرپرست جدید وزارت کار میخواد به زیان اشاره بگه همینی که هست !! مجلس هم بیخود گفته و من طرف دولت هستم و اکثر بازنشستگان با ۵۷ درصد افزایش راضی هستن و فقط ۶ درصد ناراصی که اونها هم بیخود کردن اعتراض کردن !!! برای من ۹۵۰ تومن واریز شده یعنی پول یک حلب روغن و یک کیلو گوشت و دو کیلو برنج !!!
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 12
      سرت هم زیادع بگوالهی شکر
  • بهرامی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    12 4
    یعنی سرپرست جدید وزارت کار میخواد به زیان اشاره بگه همینی که هست !! مجلس هم بیخود گفته و من طرف دولت هستم و اکثر بازنشستگان با ۵۷ درصد افزایش راضی هستن و فقط ۶ درصد ناراصی که اونها هم بیخود کردن اعتراض کردن !!! برای من ۹۵۰ تومن واریز شده یعنی پول یک حلب روغن و یک کیلو گوشت و دو کیلو برنج !!!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 30
    مصوبه دولت محترم در مورد دسته بندی میزان افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری حتی در قیاس با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری عین عدالت است زیرا افزایش 38 در صدی به اضافه515000تومان برای سایر سطوح حقوقی و مستمری تامین اجتماعی طبق مصوبه شورایعالی کار موجب اختلاف فاحش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد و این خود نشانه یک بیعدالتی است . واقعیت موجود ان است که وقتی یک بازنشسته تامین اجتماعی بالاتر از 10 تا 20 میلیون دریافتی ماهانه داشته باشد عملا با افزایش 38 درصدی و بعلاوه 515 هزار تومان دریافتی ماهانه ایشان از 4/315تا 8/115میلیون تومان افزایش می یابد مگر انکه در مورد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری که با فوق لیسانس و 30 سال سابقه خدمت حتی با افزایش 10 در صدی زیر 10 میلیون دریافتی ماهانه دارد تجدید نظر صورت گیرد
  • حمید IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    19 1
    آقا اعصابمان خرد هست
  • مرتضی عربانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 2
    نگذارید تکرار مکررات به ترویج خودکامگی منجر شود ادامه اینکار به موضوعات دیگر تسرّی پیدا میکند
  • بازنشسته IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 6
    تکلیف وزارت و وزیری که دست در جیب غیر حداقل بگیرها کرد و حق آنها را بی اجازه آنها به دیگران بخشید چه شد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 0
    سلام اینها که خبر تکرای است . همه بازنشسته های سازمان فقط و فقط اجرای کامل و درست مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان را میخواهیم ولاغیر .
  • سید علیرضا IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 0
    دولت و مجلس دستشون تو یک کاسه است .‌فقط دارن با الفاظ و خبرهای ضد ونقیض روی اعصاب بازنشسته ها راه میرن . طلق اعلام خکدشون تورم سربه فلک کشیده و اون وقت از سفره و حق بازنشیته ها میزنن . کوتاه بیاییم همینه . دیوان عدالت کجاست ؟ اونها هم !!!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 0
    چقدر سر بازنشستگان منت می‌گذارید حق ما بدهید ناحقی نکنید چون کارمندان و بازنشستگان سایر صندوق ها ده درصد افزایش دارند تامین اجتماعی هم باید ده درصد افزایش داشته باشند در صورتی که دریافتی صندوق‌ها ی دیگر از تامین اجتماعی بیشتره
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 2
    هر روز بحث بازنشتگان داغتر ميشود ولي شاغلين را به فراموشي سپرده اند واقعا ده درصد افزايش حقوق شاغلين عدالت است البته كساني كه اين تصميم را گرفته اند حقوق كلاني دريافت ميكنند و ده درصد براي انها به انداز كل حقوق بك كارمند ساده ميباشد
  • مسعود IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    5 1
    ش این مصوبه که لغو شد و وزارت کار فهمید که هیچ کاری نمیتونه بکنه و بازنشسته ها با زور حقشون رو پس گرفتن !!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 3
    كسي كه حق بيمه بيشتري داده افزايش كمتري داشته باشد عجب عدالتي!!! اينجاس كه دو دو تا ميشه هفت تا
  • محمد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 6
    شما با این روش که حداقل بگیران با ۱۵ سال سابقه هم تراز ۳۵ سالها حقوق مگیرن فاتحه تامین اجتماعی باید خواند
  • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 3
    مگر تورم ده درصد است که حقوق بازنشسته را ده درصد اضافه میکنید؟ تورم از ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد متغیر است. افزایش قیمت مواد غذایی نسبت به پارسال را ملاحظه بفرمایید، بعد برای افزایش حقوق بازنشستگان اظهار نظر بفرمایید، یک عمر بیمه و مالیات دادیم که در سنین بازنشستگی راحت زندگی کنیم، نه اینکه دغدغه افزایش حقوق داشته باشیم
  • رحیمی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 1
    باسلام وخسته نباشید اگر مبنای پرداخت بازنشستگی براساس این مصوبه است علت اینکه مبنای دریافت حق بیمه از این موضوع تبعیت نمیکند سال گذشته سقف حق بیمه حدود 192میلیون ریال بوده وامسال حدود302میلیون ریال یعنی 65درصد افزایش دریافت توسط سازمان تامیین اجتماعی وپرداخت حقوق بازنشستگان (6درصد)فقط10درصد این موضوع نماد د....میباشد
  • سعید .ر از تهران IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    13 0
    این همه سال حق بیمه پرداختیم حالا پول خودمان را به خودمان برنمیگردانند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 0
    باید دیگه جان.خود را بخاطر احقاق حق قانونی فدا کنیم ...مجلس چکار می کنی ؟؟؟چرا در برابر قانون شکنی ساکتی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • M IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 0
    با تورم 100درصد هفت صد هزار تومان برا صندوق بازنشستگی کشوری می شود زندگی کرد اگه خودتون اینقدر می گرفتید ما هم تحمل می کردیم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 0
    این همون قبلیه 😑
  • زهره IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 1
    با سلام خدمت شما بزرگوار ان تو را خدا ما که ده روز بیمه هستیم و سرپرست خوانوار و مستاجر هستیم فکری کنید خیلی ممنونم
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 1
    دولتی که پول پاشی و تورم راه انداخته به حقوق حقه بازنشستگان که از جیب خود پرداخت کرده اند میرسه ان را ضایع میکنه
  • بازنشسته تامین اشتباهی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 1
    ما بازنشستگان منتظریم از راههای قانونی این اجحاف و قانون شکنی دولت اصلاح بشه.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 0
    واقعا ظلم به بازنشستگان است
  • سیامک مهرداد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 2
    این بخش نامه به علت اینکه هیئت تطابق افزایش ۱۰ در صدی را مغایر دانست پس باید متتظر بخشنامه سایر سطوح ۳۸ درصدی +۵۱۵هزارتومان باشیم
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 1
    تورم ۶۰ در صد و افزایش حقوق فقط ده درصد!!!!!
  • منوچهر IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    11 0
    دولت صادق الوعده !! واقعا گریه داره اگه نمی تونستید پس چرا وعده دادید
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    14 0
    حال آدم بهم میخوره از کلمه ای که با تزویر و ریا عنوان میکنند. دغدغه اگر دغدغه بازنشستگان را دارید قانون را اجرا کنید . مگر بازنشستگان چیز زیاد میخواهند. دولت وقتی خود قانون را نادیده میگیره فاجعه است .
  • بازنشسته IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    7 1
    هی وزارت کار اون موقع که پول بیمه میگرفتی با حداکثر وبیمه شده راچرا گول میزدی که بیشترین سابقه وبیشترین پرداختی بیشترین دریافتی در زمان بازنشستگی چرا الان دزدی میکنی نمیتونی این نون بدبخت کارگر بازنشسته را بخوری و خودتم اینو میدونی
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 2
    کسانی که فرق تورم ۳۸درصد به بالا و ۱۰ درصد رو نمیدونن دادن تصمیم میگیرن تعجبی نداره.
  • بهرام IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 0
    من ۱۵۵۰۰۰۰تومان میگرفتم ۷۵۰۰۰۰ هزار تومان اضافه شده تا ۵۵۰۰۰۰۰تومان کجاست توی ایگرانی کرایه خانه قسط وام چکار کنیم توی چرخ وپر زندگی له شدیم کسی بداد ما نمیرسد چکار کنیم گناه ما چیست با ۷۵ سال سن بکجا بریم ببیابان وعلف بخوریم تا کی در عسر وهرج باشیم وکی حال ما خوب میشود
  • رهبر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 3
    همین به قول شما ۶درصد ها بیشترین حق بیمه را پرداخت کردند باید مورد ستم قرار بگیره پس از این به بعد هر که ق بیمه کمتری بده مثل اینکه بیشتر به حقوقش اضافه میشه مثل همین حداقل بگیرها البته نمی‌خواهم بگم آنها زیاد می‌گیرند نه خیر ما کم میگیریم من که ۳۰ سال حق بیمه بالا را دادم ۶ میلیون حقوقم است و باید ده درصد اضافه بشه خدا را خوش میاد و این اخبار هم همش سنگ مخالف های افزایش را به سینه می‌زنند و همان مصوبه قبلی را همش بولد می‌کنند پس نامه مجلس که به دولت ده رو وقت داده تجدید نظر کند چی شد چرا دیگه خبری ازش نشد و شما رسانه خبر هم سکوت کردید متاسفانه
  • علی سبزواری IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    9 1
    انقد به نفع دولت خبر ندین وقتی چیزی معلوم نیست
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    7 2
    به بهانه های مختلف وغیر موجه وغیر قانونی ،دولت از تمکین به قانون سر باز میزند.
  • عباسعلی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 4
    چه معنی داره حقوق یک دربان با حقوق یک پزشک بازنشسته با هم مقایسه بسه اگه قراره با هم تعدیل بشن پس حقوق نمایندگان مجلس هم نباید اور کادر باشه مگه قراره از باب رآفت قانونگذاری بشه
  • عبدالله IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 1
    میگن مرگ پایان زندگی نیست ولی بازنشستگی در ایران پایان زنده بودن است چه برسد به زندگی.
  • محمود محمدی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    8 1
    بدون سلام آیا کسی داره در مسیر افزایش حقوق بازنشستگان بعد از ابطال مصوبه دولت موش می دواند یا واقعا وزیر جدید ای افاضات را می فرماید. پس اونهمه در مجلس شورای هماهنگی و شورای نطارت برای ابطال نطر دولت فخیمه چه بور. مردم را سر کار گذاشته اید . مثل اینکه دوباره اعتراصات ما بازنشستگان باید شروع شود
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    10 2
    این که همان بیقانونی قبلیست شش درصد همان کسانی هستن که بالاترین حق بیمه ها را سی سال پرداخت کردند
  • مسعود IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    7 0
    بعد از چهل سال خدا رو شکر فهمیدن این دانشمندان که دولت های قبل خلاف قانون عمل میکردن و حالا طبق قانون شد ..خدا رو شکر ...تو دادگاه دیوان عدالت اداری همدیگر رو ملاقات میکنیم .....
  • آزادی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    6 4
    یکی باید برای مسئولین ما عدالت رو تفسیر کنه. عدالت یعنی اینکه یک نفر که سی سال بطور مثال ماهی یک میلیون پرداخت بیمه داشته با اونکه سیصد تومن پرداختی داشته به اولی ۱۰ درصد افزایش بدیم که به دومی نزدیک بشه حقوقش!!! این عدالته؟ کجای دین عدالت رو اینطور تفسیر کرده؟ اینجوری که انگیزه تلاش از بین میره. طرف میگه کم کار کنم معمولی کار کنم و یا زیاد کار کنم نتیجه یکیه. این بود نتیجه جوان گرایی. میانگین سن دولت چین پیشرفته چند ساله؟ میانگین سن دولت جوان ما چند سال؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    7 2
    وقتی حق بیمه کسر می شه 30 درصد کسر می کنن حالا چه حقوقت حداقل باشه و چه حداکثر پس منطقی نیستدر زمان افزایش تفاوتی بین بیمه پردازه باشه.30سال 30درصد درامد یه نفر رو گرفتید الان موقع پرداخت مستمری مگه ازجیب باباتون میخواهید پرداخت کنید که فرق می زارید؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 13
    حداقل بگیران تامین اجتماعی ۷۰ درصد هستند با ۵۷ درصد نهایت حقوقشون شده ۶ تومن ولی مصوبه ۳۸ درصد باعث میشه ۴ الی ۵ میلیون تومن حقوق متوسط بگیران بالاتر از چیزی ک الان هست بشه و عدالت اجتماعی به دور است
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 2
    آخه چه چیز جدیدی برا خواندن دارد ؟