رئیس​کمیسیون امنیت​ملی در محضر دادستان کل کشور و وزیر دادگستری به تشریح ابعاد حوادث تروریستی و ناامنی اجتماعی اخیر پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، علاء الدین بروجردی با بیان اینکه امنیت اجتماعی از مسائل حساس در کشور است، یادآور شد که امنیت اجتماعی یک زنجیره مرکب از حلقه​هایی چون اقتدار پلیس است که در سال 78 و 88، شاهد چنین اقتداری بودیم. در سال 78، معاون وزیر کشور آشوب را رهبری می کرد ولی رئیس پلیس تهران آمد پای میز محاکمه!

وی با بیان اینکه اقتدار پلیس باید حفظ شود، از لزوم برخوردهای قاطع از سوی قوه قضاییه درحداقل زمان سخن گفت و افزود: باید همگونی در رفتارها را در سراسر کشور شاهد باشیم و برای هر جرمی در سراسر کشور، یک مجازات تعیین شود. علاوه بر این باید زندان​ها متناسب با جرم، تفکیک شوند تا مثلا یک مجرم معتاد با یک مجرم اقتصادیدر کنار هم نباشند.

بروجزدی با انتقاد از حمل آزاد سلاح سرد، ادامه داد: باید صداوسیما هم درباره مسائل اجتماعی و امنیتی هم فرهنگ سازی کرده و میزگردها و برنامه​هایی را ترتیب دهد تا از مردم برای حفظ امنیت کمک گرفته شود. علاوه بر این ایست بازرسی​های بسیج باید دوباره ادامه یابد.

وی از لزوم تقویت ناجا چه از نظر مالی و چه جذب نیروی انسانی سخن گفت و افزود: برخورد با اشرار باید جدی و خشن، سریع و در ملاء عام بوده و شرایط زندان​ برای آنها سخت باشد. علاوه بر این ارگان​های اطلاعاتی و امنیتی باید همکاری شدید داشته باشند و از قوه قضاییه و دولت و وزیر دادگستری انتظار می​رود که طرح​های هماهنگی برای مبارزه با اشرار داشته باشند و مجازات​ها در حداقل زمان ممکن با هدف بازدارندگی باشد.

بروجردی با اشاره به اینکه غربی​ها میزگردهایی و اجلاس​هایی می​گذارند که ایران دانشمندان هسته​ای خود را به آنجا می​فرستد، ادامه داد: در عوض اسرائیل جاسوس​هایش را به عنوان دانشمند معرفی می کند و آنجا از دانشمندان ما عکس می گیرند و بعد می آیند در ایران آنها را ترور می​کنند!

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =