فرمانده کل نیروی انتظامی در مجلس گفت: برخی احزاب برای ضربه فنی کردن رقیب، اقتدار پلیس را زیر سوال می​برند و تسویه حساب سیاسی می​کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار احمدی​مقدم امروز به مجلس دعوت شده بود تا در خصوص ناامنی های اخیر توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهد. او با جزوه​ای به مجلس آمده بود و آن را به نمایندگان ارائه داد تا از بیان بخشی از مطالب از تریبون علنی، خودداری کرده باشد.

وی از توسعه سکس، خشونت، مشروبات الکلی،مواد مخدر، تضعیف دولت​ها در برخورد با نا امنی​های جهانی در کل جهان یاد کرد که منجر به افزایش جرم در سراسر دنیا شده است و افزود: حضور نیروهای بیگانه در منطقه منجر به تشدید این موارد شده که در راستای اهداف دشمنان برای بی ثبات سازی کشورهای منطقه است.

به گفته وی در دهه 70 این موارد به دلیل بی توجهی دولت، رشد یافت اما از ابتدای برنامه سوم، تلاش جدی برای کاهش شیب افزایش جرم، آغاز شد که تا حد صفر پیش رفت که شاهد کاهش جرم و یا عدم افزایش آن در مواردی بودیم که با توجه به افزایش جمعیت کشور، نوعی پیشرفت بود.

احمدی مقدم به چند مورد آمار جرائم در کشور اشاره کرد و گفت: ما آمارهایی را به مردم ارائه می دهیم اما برخی با مغالطه در رسانه​ها، آمارها را زیر سوال می​برند. کما اینکه ما امار قتل را کاهش یافته با قبل ارائه می​دهیم اما برخی رسانه​ها آن را با امار پزشکی قانونی مقایسه می کنند! در حالیکه آمار قتل در سال 89 به نسبت 88 افزایش یافته اما در سال 90 به نسبت 89 کاهش یافته است. آمار قتل در کشور ما در میان کشورهای در حال توسعه، آمار خوبی است.

وی با بیان اینکه نیمی از قتل​ها در 6-7 شهر خاص مثل خوزستان، کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل نوع فرهنگ توام با نزاع​های خانوادگی و ناموسی است، ادامه داد: قتل با سلاح سرد به نسبت قتل با سلاح گرم بیشتر شده است، که نشان دهنده بهبود وضعیت امنیت کشور است. چون اگر عکس این بود می​گفتند: کشور تگزاس شده است!

فرمانده کل نیروی انتظامی از کاهش آمار نزاع​های خیابانی خبر داد و گفت: آمار قتل زنان تقریبا ثابت بوده و در مورد قتل اتباع بیگانه به دلیل اینکه به کشور خودشان فرار می​کنند، معمولا نمی​توانیم کار زیادی بکنیم.

به گفته وی، آمار سرقت مسلحانه به 995 فقره رسیده که شیب کاهشی قابل توجهی رسیده و کشف ان از 40 به 65 درصد افزایش یافته است. همانطور که مشف آدم ربایی نیز تا 100 درصد افزایش یافته است.

احمدی مقدم هم چنین گفت: در مورد تجاوز هم از سال 86 تا کنون حدود 800-900 فقره ثبت شده که حدود 40 درصد آن مربوط به زنان و 60 درصد آن لواط پسران عمدتا زیر 15 سال است که معمولا با اغفال بوده است.

وی با بیان اینکه همه چیز را نمی​توان به پلیس اهاله داد، متذکر شد: این در حالی است که ما دچار نیازهای امنیتی و امکانات بسیاری هم هستیم. البته نیروی انتظامی با برون سازی مسئولیت​ها در حوزه خدمات الکترونیک، در بخش​های دیگر از 50 تا 300 درصد به افزایش نیرو و امکانات بپردازیم. در تمامی استان​ها از نظر شاخص​ها و ارائه خدمات بهبودهای زیادی را شاهد بوده​ایم.

وی تاکید کرد که ماهواره، مشروبات الکلی و نفوذ بیگانگان و برنامه​های آنها در ترویج سکس و خشونت، ریشه اصلی افزایش ناامنی در کشور است که دست نیروی انتظامی برای برخورد با آن چندان باز نیست و هروقت برخورد با ماهواره آغاز شده، یکی گفته این کار فرهنگی است به ناجا چه مربوط! یکی گفته مرزنشین​ها در فقرند بگذارید، به معامله کالاهایی از این دست بپردازند! یکی گفته چرا وارد حریم خصوصی می​شوید!

احمدی​مقدم در تشریح ابعاد برخوردهای چندگانه با رویکردهای ناجا ادامه داد: برخی می گویند «چرا این قدر برخورد؟ چرا اینقدر زندانی؟ چرا اینقدر اعدام؟!»، اعدام هم نکنیم، می گویند، چرا برخورد نمی​کنید!

فرمانده کل نیروی انتظامی خواستار تصویب قوانین لازم برای برخورد با سلاح​های سرد شوند که لاریجانی از او پسید: خودتان در این زمینه چه طرحی دارید؟ احمدی مقدم هم گفت که طرحی آماده دارند و می توانند آن را به مجلس ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا سرباز به عنوان نیروی پلیس استفاده نمی​شود، خاطرنشان کرد: با 18 ماه خدمت، نمی​توان از این سربازها، انتظار کار حرفه​ای داشت. مضاف بر اینکه آنها خودشان در معرض آسیب های اجتماعی قرار می​گیرند.

وی از فتنه 88 هم یاد کرد و گفت: از آن تاریخ به بعد، آمار مجرمیت​ها افزایش یافته است اما خوشبختانه با عنایت مجلس و دستور رهبری، تا پایان سال 88 روند صعودی مجرمیت متوقف شد و در سال 89 هم روند نزولی یافت. البته برخی احزاب برای ضربه فنی کردن رقیب، اقتدار پلیس را زیر سوال می​برند و تسویه حساب سیاسی می​کنند.

به گفته وی، نجار پس از یک دوره فطرت در وزارت کشور، همکاری خوب و نزدیکی با نیروی انتظامی دارد.

/1729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    اگر کشف از 40 به 65 درصد افزایش یافته چه طور سرقت کاهش یافته. این کشف یعنی سرقت بالقوه. و این یعنی کاهش در ذات سرقت مسلحانه نداشته ایم بلکه کشفیات مان بالا بوده است این دو مفهوم متفاوت است این که پلیس عامل بازدارنده باشد یعنی این که فعالیت هایش باعث شود که کشفی صورت نگیرد و عمل مجرمانه ایی هم رخ ندهد نه این کشف بالا رود عمل کاهش یابد
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    پس روزي سه كشته باچاقو كه پزشك قانوني اعلام كرده چه ميشود
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    نتیجه گیری : همه مقصرند بغیر از نیروی انتظامی.(و این داستان ادامه دارد). برادران و خواهران نماینده مجلس ، تو رو خدا یک فکر اساسی بکنید . اینکه هر کس می آید یک سری آمار و ارقام می دهد نباید اصل ماجرا و صورت مسئله را پاک کند.لطفا برخورد کنید.ما که از این توضیحات قانع نشدیم.
  • علیرضا از یزدانشهر نجف آباد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 1
    با سلام. من هم معتقدم که دست نیروی انتظامی در مقابله با جرمهایی که افراد مختلف انجام می دهند بسته است. تا بخواهند برخورد کنند همه علیه آنها موضع می گیرند. باید دست نیروی انتظامی را باز گذاشت تا با بی حجابی و قتل برخورد جدی کند