اصحاب رسانه خطا و اشتباه مدیران را تذکر دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تحول و نگاه تحول‌گرایانه است و باید این اداره کل به سمت تحول در ساختار و بهبود عملکرد پیش برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین فائزی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: طبق حدیث پیامبر (ص) مسئول کسی است که مورد سوال قرار می‌گیرد و لازم است شما اصحاب رسانه خطا و اشتباه مدیران را تذکر دهید تا اصلاح کنند.

او افزود: اهالی رسانه باید به صورت مستمر عملکرد مدیران را زیر ذره‌بین ببرند و از آن‌ها مطالبه کنند، البته این به آن معنا نیست که بدون سند اتهام‌زنی صورت بگیرد.

این مسئول بیان کرد: رویکرد ما در اداره ارشاد رویکرد تحولی به سوی مثبت شدن، درست شدن و بهینه شدن ساختارهایی که درست عمل می‌کنند است.

فائزی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، تحول و نگاه تحول‌گرایانه است که منظور از آن، تحول و بهبود عملکرد است و باید این اداره کل به سمت تحول در ساختار و بهبود عملکرد پیش برود.

وی اضافه کرد: تحول در سلامت و شفافیت مالی مجموعه، اصلاح عملکرد کارکنان و چیدمان کارمندان در جایگاه اثرگذار ارتقا و رشد کارمندانی که دارای سلامت اداری موثر بوده و تا به امروز دیده نشده‌اند از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: سعی کردیم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عدالت‌محور مدیریت شود و در راهبردهای کلان عرصه فرهنگ‌وهنر، عملکرد انجمن‌ها، عملکرد کارکنان، توزیع منابع و حمایت‌ها و توزیع اختیارات عدالت را در دستور کار قرار دهیم.

فائزی با اشاره به حمایت ارشاد از رسانه‌ها افزود: باید میان کسی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهد و فردی که در این حوزه تخصصی ندارد و تنها مجوز سرپرستی روزنامه و نشریات سراسری را گرفته تفاوت قائل شد، لذا در این زمینه مجوز روزنامه‌هایی که مسئولان آن‌ها اهلیت رسانه نداشته باشند تمدید نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نگاه ما اصالت دادن به جریان حرفه‌ای خبر است گفت: از فعالان رسانه‌ای حمایت می‌کنیم و از مطالبه‌گرانی که متقن و مستند بنویسند حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: پایش خبرنگاران از وظایف خانه مطبوعات است و باید پیش از این فهرست خبرنگارانی که کار حرفه ای خبری انجام می‌دهند تهیه می‌شد که متاسفانه در حال حاضر به این بانک اطلاعاتی دسترسی نداریم.

فائزی با بیان اینکه انتخابات خانه مطبوعات در مرحله اصلاح اساسنامه است، یادآورشد: در اولین فرصت که اساسنامه در اختیار ما قرار گیرد انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهمی که توسط رسانه‌ها مطرح شد تفکیک اهالی رسانه‌ای فعال با آگهی بگیرانی بود که فعالیت حرفه‌ای ندارند، بر این اساس این دغدغه در دستور کار ما قرار گرفت و بنا داریم با استفاده از ابزارهای قانونی در مسیر تفکیک افراد گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه جنس کار خبرنگاران واقعی باید با افرادی که به دنبال کسب آگهی هستند، متفاوت باشد تصریح کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم امتیازهای ویژه‌ای برای خبرنگاران واقعی استان در نظر بگیریم.

فائزی گفت: برای بالا بردن سطح رسانه‌ای استان لازم است تا سطح همه رسانه‌ها را بالا ببریم، بنابراین در این مسیر نگاه ما سیاسی و جناحی نیست و تلاش خود را برای ارتقاء همه رسانه‌های فعال به کار می‌گیریم.

او ادامه داد: وظیفه ما تقویت افرادی است که اهالی حرفه‌ای رسانه هستند و زندگی خود را برای این کار گذاشته‌اند و این افراد باید خود را اثبات کنند و این احراز در سامانه‌ی رسانه‌ها محقق می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام این اداره، افزود: کتابخانه مرکزی استان و پروژه تالار شهر به بهانه یک تخلف از سوی سازمان مسکن و شهرسازی معلق مانده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محکوم به استرداد زمین است و راه‌وشهرسازی مانع پیشرفت فیزیکی این دو پروژه است که در حال صحبت و رایزنی برای حل این مساله در استان هستیم.

او ادامه داد: برای توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها در تلاش هستیم و معتقدم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق کمتر برخوردار به جای تصدی‌گری باید تسهیلگری کند.

این مسئول همچنین بیان کرد: برای توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها اعتبارات را بیش از ۱۰برابر گذشته افزایش می‌دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درباره اقدامات فرهنگی و توجه به هویت استان قزوین گفت: پاسداشت هویت دیرینه استان از اهداف ما است و تبعات خوبی به همراه دارد، آیین پنجاه‌به‌در نقطه آغاز این توجه بود و در آینده اقدامات مختلفی را مد نظر داریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1645598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =