گانتس: همکاری ما در منطقه علیه ایران فقط در حوزه سپر موشکی نیست

ایرنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «همکاری اسرائیل با کشورهای منطقه علیه ایران، فقط در بحث سپر موشکی و حملات هوایی نیست».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در نشست اعضای حزب «کحول لفان» (آبی‌ و سفید) گفت که تل‌آویو با کشورهای منطقه تنها در حوزه سپر موشکی و حملات هوایی علیه ایران همکاری نمی‌کند.

بنی گانتس افزود: «در بحث امنیت، سیاست ما این است که طوری عمل کنیم که انگار انتخاباتی نیست، مهم این است که به یاد داشته باشیم خاورمیانه و چالش‌هایش منتظر ما نیستند».

وی همچنین مدعی شد: «اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای (غرب با ایران) نیست، بلکه مخالف توافق بد است و این موضع ماست که به دوستان خود در جهان اعلام کرده‌ایم؛ در گفت‌وگوها، ما به کار خود با ایالات متحده و سایر کشورها ادامه خواهیم داد تا زمانی که بر تدوین پیش‌نویس توافق تاثیر بگذاریم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود اظهار داشت: «ما به هر طریقی به دفاع! خود ادامه خواهیم داد تا نیرویی برای اقدام علیه ایران ایجاد کنیم و برای هر سناریویی آماده باشیم».

بنی گانتس با بیان اینکه «ما در حال ایجاد همکاری و مشارکت گسترده خود با سایر کشورهای منطقه هستیم»، مدعی شد: هدف تل‌آویو از این همکاری، «تضمین خاورمیانه‌ای امن!، باثبات از نظر سپر هوایی و سایر ابعاد است؛ خاورمیانه باثبات قبل از هر چیز به نفع جهان، منطقه و اسرائیل است».

گانتس همچنین با اشاره به سفر "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی در ۱۳ جولای (22 تیر) گفت: «ما همه در حال آماده شدن برای سفر بایدن هستیم و به کار خود برای همکاری کامل با دولت‌ها ادامه خواهیم داد».

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته، بلکه در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده و در تازه ترین اقدام نیز نه تنها همسو با رژیم صهیونیستی به تلاش های ضد ایرانی سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران پیوست بلکه تحریم هایی را علیه صنعت پتروشیمی ایران وضع کرده است.

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) در سخنانی در راستای سیاست هراس واشنگتن از نفوذ منطقه ای ایران گفت که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در سفر منطقه ای خود (با شرکایش) درباره نفوذ تهران رایزنی خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن در اولین سفرش به عنوان رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1645845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =