تعرفه خدمات مهندس واقعی نیست / ساختمان‌سازی باید به افراد متخصص واگذار شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مهندس واقعی نیست گفت: ساختمان‌سازی باید به افراد متخصص واگذار شود و نباید جرایم ماده۱۰۰ به عنوان یک منبع درآمد شهرداری‌ها محسوب شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی در نشست اصحاب رسانه و خبرنگاران به برخی برنامه‌های مهم سازمان اشاره و گفت: خرید و احداث مجتمع تفریحی گردشگری ورزشی برای اعضای سازمان در ارومیه، حضور مشاور حقوقی در سازمان، جلسات هم اندیشی با مجریان ذیصلاح، آزمایشگاه ها و شرکت‌های حقوقی، امتیازات خاص در سیستم ارجاع نظارت برای شاغلین تمام وقت در حرفه برای اولین بار در کشور، بازدید از دفاتر نمایندگی‌ شهرستان ها توسط اعضای هیات مدیره، قرعه کشی تسهیلات که در سال گذشته به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، افزایش تعرفه خدمات مهندسی برای بار دوم از ابتدای سال، تصویب تشکیل تعاونی مسکن برای اعضای سازمان، تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل راه و شهرسازی و آزمایشگاه مادر تخصصی مکانیک خاک، دیدار نمایندگان هیات مدیره با خانواده اعضای متوفی، پیشکسوتان و تصویب تعرفه مهندسی ترافیک و شهرسازی از مهم‌ترین اقدامات دور نهم هیات مدیره سازمان بوده است.

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی برای اولین بار در کشور اقدام به تشکیل تیم‌های بازرسی از کارشناسان نظارت مضاعف در سطح استان جهت شناسایی ساختمان های بلند و ناایمن و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در این راستا نموده و گزارشات لازم از ۸۰ پروژه بازدید شده، جهت اقدامات مقتضی، توقف عملیات تا اصلاح نواقصات به شهرداری و سایر مراجع مراجع صدور پروانه ساختمانی، عوامل اجرایی و نظارتی ساختمان ارسال می نماید.

مرادزاده در خصوص پروژه های مشارکتی علیرغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد از سوی اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری ها و ناظران پروژه ها، متاسفانه اقدام موثر و کاملی در خصوص کنترل نقشه، ثبت و کنترل صلاحیت و ظرفیت طراحان و ناظران پروژه، معرفی سازنده ذیصلاح و صدور نقشه ها از سازمان و همچنین کنترل نظارت صورت نپذیرفته و عملیات ساختمانی پروژه های مذکور بدون کنترل های لازم ادامه می یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها الزامیست و توجه به آن منجر به ساخت و ساز بدون ایراد و مطمئن می‌شود با این حال متاسفانه بیشترین حجم از تخلف در زمین‌های قولنامه ای که پرونده‌های خود را بدون ارسال و تایید ناظرین سازمان اجرایی می‌کنند.
امیرحسین مرادزاده اظهار نمود تعرفه خدمات مهندس واقعی نیست و با تاکید بر اینکه مجری ذیصلاح حذف شدنی نیست، تاکید کرد: ساختمان سازی باید به افراد متخصص در این حوزه محول گردد.

وی افزود: متاسفانه شهرداری تا زمانی که ماده صد را به عنوان یک منبع درآمدی لحاظ کند، ساخت و سازهای غیر مجاز همچنان وجود خواهد داشت و امیدواریم اگر قرار است این ماده صد همچنان باقی بماند باید جریمه آنچنان افزایش یابد که تخلف سازنده سود و صرفه اقتصادی نداشته باشد.

مرادزاده به همکاری موجود بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به لینک شدن سامانه های شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی ساختمان، روند بررسی پرونده ها الکترونیکی شده، که ضمن قدردانی از شهردار محترم ارومیه به زودی شاهد ارسال گزارشات خلافی مهندسان از طریق این سامانه خواهیم بود.

رئیس سازمان همچنین از اجرای سامانه نظام جامع الکترونیک در سطح استان خبر داد و گفت: در همین راستا تمامی خدمات سازمان نظام مهندسی از طریق سامانه ارائه میگردد.

در خاتمه مرادزاده با اعلام بر اینکه اکثر مساکن مهر استان نسبت به اخذ پایان کار اقدامی انجام نداده اند، اضافه کرد: نمی توان هیچ‌ گونه نظری در رابطه با ایمنی این ساختمان ها داشت و در این راستا نیز نیاز به بررسی های بیشتر می باشد.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =