بد سلیقگی در واردات محصولات کشاورزی و ضربه آن به بخش تولید، صدای نایب رئیس مجلس را هم درآورد.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان جلسه بررسی وضعیت واردات محصولات کشاورزی با حضور وزرای کشاورزی و بازرگانی، محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی، ریاست جلسه را بر عهده داشت، به جمع بندی مطالب پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه واردات محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که خودکفایی و تولید ضربه نخورد، متذکر شد: توسعه و ارتقای سطح در آمدهای کشور ناشی از تولید خدمت و کالاست. از این رو وزارت صنایع و معادن و تجارت دقت لازم را داشته باشد که همزمان با زمان عرضه تولیدات داخلی، واردات نشود و محصولات داخلی روی زمی نماند و بی دقتی نشود.

باهنر با بیان اینکه تنش​های تعرفه​ای مخل بازار صادرات و واردات و تولید است، ادامه داد: فرآیند تصمیم گیری​ها باید متعادل و مستمر باشد و به دور از افراط و تفریط در روزها و زمان​های مختلف.

نایب رئیس مجلس همچنین هشدار داد: هنوز مدعی هستیم که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها، سهمیه بخش تولید به ویژه کشاورزی، به آنها داده نشده است. این جای تاسف دارد که از زمان اجرای هدفمندی یارانه​ها و قانون مصوب مجلس، هنوز مستقیما به بخش صنعت و کشاورزی پول جدی داده نشده که امیدواریم دنبال شود.

وی در پایان خطاب به وزرای کشاورزی و بازرگانی گفت: ضمن حمایت از بخش تولید و کنترل بازار داخلی، مراقب باشید که تولید کننده داخلی ضرر نبیند.

/29/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    آقا ما هنوز جایزه صادراتی سال 87 و 88 رو نگرفتیم صنعت هم بیچاره شد با این قانونهایی که فقط واسه از ما بهترون سود داره چون هر کودوم از این آقایون که دستی بر نوشتن قانون دارن وابسه به شرکتهای بزرگ هستن و وقتی قانون مینویسن اول جوانب کار خودشون و در نظر میگیرن