قربانیان سلاح‌های شیمیایی در ایران ۱۰۰ هزار نفر هستند

فارس نوشت: دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی با بیان اینکه بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم،‌ گفت: از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.

سید کمال لوح موسوی دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی صبح امروز در همایش جانبازان شیمیایی در مشهد، با بیان اینکه بیش از۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی در کشور داریم که ۶۸ هزار نفر این افراد در بنیاد شهید دارای پرونده هستند، افزود: از این تعداد نیز ۱۷ هزار جانباز دارای عوارض شیمیایی متوسط و شدید هستند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ مصدوم شیمیایی با عارضه شدید در کشور داشتیم که درسال جاری این رقم به ۵۰۰ نفر رسیده است که نشان دهنده فوت و یا شهادت خیل عظیم جانبازان ۷۰ درصد و رزمندگان و مجروحان شیمیایی به جامانده از هشت سال دفاع مقدس است.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی تصریح کرد: تمرکز این نهاد بر خدمت رسانی به ۱۷ هزار جانباز شیمیایی دارای عوارض است و به همین منظور سالانه حدود ۲۰۰ نفر از این جانبازان در آئین روز جهانی سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی از سوی این سازمان تجلیل می شوند.

موسوی ضمن انتقاد از رفتار ۲ گانه غرب در برخورد با آسیب دیدگان سلاح های شیمیایی در ایران، اظهار کرد: ما این برخورد را محکوم می کنیم و خواستار مبارزه با اشاعه این سلاح ها در هر جای جهان هستیم.

بیشتر بخوانید:

ضرورت عذرخواهی رسمی آلمان از ایران

همدستی قدرت‌های جهانی بیشترین نقش را در جسارت رژیم بعث در بکارگیری سلاح شیمیایی علیه سردشت داشت

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =