قائم مقام حزب موتلفه : برجام اثری در پیشرفت اقتصادی کشور ندارد /  آمریکا باید پشت در مذاکرات بماند.

مهر نوشت: ترقی گفت: به طور طبیعی اکنون اثرات برجام به اثرات روانی تقلیل پیدا کرده و هیچ اثری در روند و پیشرفت اقتصادی کشور ندارد.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی درباره مذاکرات دوحه، گفت: با توجه به علامت‌هایی که توسط نماینده اتحادیه اروپا به ایران، نشان داده شد، این‌طور به نظر می‌رسد که دولت «جو بایدن» در تلاش است تا پایبندی خود را به توافق و اجرای آن نشان دهد و همچنین امتیازاتی به ایران بدهد، تحریم‌هایی را لغو کند و شرایط ایران را بپذیرید.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی همه اختیارات دست دولت آمریکا نیست؛ کنگره و سنای آمریکا نیز نقش اصلی دارند. همانطور که شاهد هستیم، اختلاف جدی بین مقامات آمریکایی در نحوه برخورد با ایران وجود دارد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: طبق بیانات رهبری تا زمانی که لغو تحریم‌ها و تضمین لازم برای عمل به تعهدات را نبینیم، نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم. پس تا زمانی که این اتفاقات رخ ندهد، مذاکره مستقیم نیز امکان‌پذیر نخواهد بود و مذاکرات با ۴+۱ ادامه پیدا می‌کند و آمریکا هم باید پشت در مذاکرات بماند.

قائم مقام حزب موتلفه : برجام اثری در پیشرفت اقتصادی کشور ندارد /  آمریکا باید پشت در مذاکرات بماند.

بیشتر بخوانید:

ترقی با اشاره به اینکه اگر آمریکا تعهداتش را انجام دهد و شرایط ایران را بپذیرد، می‌تواند به مذاکرات برگردد، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها توسط آمریکا، مذاکرات می‌تواند به صورت ۵+۱ انجام شود و برجام عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی اکنون اثرات برجام به اثرات روانی تقلیل پیدا کرده و هیچ اثری در روند و پیشرفت اقتصادی کشور ندارد. پس از آنجا که دولت، فعالیت‌های اقتصادی خویش را به برجام گره نزده و برجام را در اولویت‌های چندم قرار داده است، اکنون اقتصاد کشور، شرطی و متکی به برجام نیست.

این فعال سیاسی تاکید کرد: آنها از به صفر رسیدن نقش برجام و مذاکرات در تحولات اقتصادی ایران می‌ترسند. آنها نمی‌خواهند که این اهرم فشار را از دست بدهند. به همین دلیل برای ادامه مذاکرات عجله دارند. به نظر می‌رسد که در چند روز اخیر، روند کاهشی قیمت دلار در حال پدیدار شدن است. همین مقدار هم برای مردم آرامش‌بخش است.

ترقی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات ایران با مذاکرات در وین، ژنو و دوحه قابل حل شدن است یا خیر، اظهار کرد: به هر میزان که بتوانیم از اسرائیل و صهیونیست‌ها فاصله بگیریم و تیم مذاکره‌کننده متأثر از لابی‌گری‌های صهیونیست‌ها نباشد، امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات بیشتر می‌شود.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =