اگرچه بیشتر وقت جلسه امروز مجلس صرف بررسی علت واردات بی رویه محصولات کشاورزی با حضور وزرای کشاورزی و بازرگانی شد، اما باز هم در مذاکرات نمایندگان حرف​های خواندنی حاشیه​ای به گوش می​رسید.

به گزارش خبرآنلاین، تغییر سیستم رای گیری و دستگاه​های اخذ رای همچنان در مجلس با اعتراض برخی نمایندگان مواجه است و برخی نمایندگان با آن مشکل دارند و به هیات رئیسه مراجعه می​کنند. امروز هم رئیس مجلس در پاسخ به یکی از نمایندگان که به جایگاه هیات رئیسه مراجعه کرده بود، گفت: دستگاه اثر انگشت نمایندگان را شناسایی کرده و هیچ مشکلی ندارد. وی به شوخی ادامه داد: عیب از انگشت مبارکتان است ظاهرا!

در بخشی از مذاکرات مجلس در مورد لایحه امور گمرکی، نظر نماینده دولت پرسیده شد اما پاسخی نیامد. پس از آن که مجلس وارد رای گیری شد، یکی دو نفر از نمایندگان با فریاد به هیات رئیسه گفتند که چون برای دولت تعیین تکلیف می​شود، نماینده دولت باید نظر دهد. لاریجانی هم گفت: دیدید که نظر دولت را پرسیدم، خودشان نیامدند جواب بدهند. وقتی نماینده دولت نمی​خواهد حرف بزند ما چه کار کنیم؟

پس از آن بود که رئیس کمیسیون کشاورزی که برای ایراد نطقش در خصوص واردات بی رویه محصولات کشاورزی، پشت تریبون حاضر شده بود، قبل از انکه سخنانش را آغاز کند، یک لیوان آب خورد. لاریجانی که هم به حضور متاخر وی در جایگاه ناطقین، معترض به نظر می​رسید، گفت: قبلا آب میل می فرمودید بعد می آمدید!

محمدکاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هم در همین بخش از مذاکرات مجلس با اشاره به نام گذاری سال جهاد اقتصادی در سال جاری، از عدم پرداخت سهم 30 درصدی بخش تولید در هدفمندی یارانه​ها انتقاد کرد و گفت: مجلس باید نظارتش را قوی​تر کند. حتی یک ریال در سال جاری از این یارانه​ها پرداخت نشده، معلوم است که تا دو سه ماه آینده با رکود زیاد تولید دام و طیور مواجه خواهیم بود.

وی طبق معمول سخنانش را با یک شعر به پایان برد که در آن امده بود: «وطن بهار می خواهد و بس، هنگام جهاد اقتصادی آمد، وطن کار می​خواهد و بس»

محمدرضا باهنر، یکساعت پایانی جلسه امروز مجلس را مدیریت کرد و در پایان مذاکرات درباره واردات بی رویه محصولات کشاورزی به جمع بندی مطالب مطرح شده پرداخت. هنوز حرف​های وی  تمام نشده وبد که محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه و عضو هیات رئیسه مجلس، میکروفنش را روشن کرد و گفت: آقای رئیس مهمان​ها رفتند!

باهنر هم که از این رفتار همکارش در هیات رئیسه تعجب کرده بود، سخنانش را پایان داد و گفت: آقای دهقان هم به من تذکر دادند که مهمانان دارند می​روند! وقتی که دهقان اسامی مهمانان را خواند علت تعجیل وی مشخص شد. جمعی از مردم طرقبه مهمانان امروز مجلس بودند که باهنر هم به شوخی گفت: شانس خوبی است که نماینده چناران و طرقبه به مهمانان طرقبه ای خوش آمد بگوید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =