مهرنوشت:

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وظیفه امروز روحانیت و دانشگاه را در کنار شناخت و معرفی عرفان‌ صحیح، برخورد با عرفان‌های انحرافی عنوان کرد.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از معاونان جهاد دانشگاهی گفت: امام خمینی(ره) اجرای عدالت را بزرگترین هدف انقلاب اسلامی می‌دانستند اما آن را هدف غایی نمی‌دانستند و هدف نهایی را معرفت الله بیان می‌فرمودند. اجرای عدالت در سطح جهان هم هدف نهایی نیست.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • از عرفان برداشتهای گوناگونی صورت می‌گیرد که برخی از آنها بار منفی دارد اما صرفنظر از کج فهمی ها معنی صحیح عرفان رسیدن به اوج کمال انسانی و قله‌ای است که انقلاب در حال حرکت در آن مسیر است.
  • هر کالایی که ارزش بیشتری دارد نمونه تقلبی آن را بیشتر می‌زنند. در کالاهای معنوی عرفان بی بدیل است و هیچ چیزی قابل مقایسه با مقام قرب الهی نیست لذا انواع عرفانهای تقلبی برای پنهان کردن و انحراف از کالای نفیس اصلی به خورد جامعه داده می شود.
  • اگر تنها به جنبه مثبت و ایجابی بپردازیم از ترویج عرفان سوء استفاده می‌شود و باید در کنار آن به مقابله با عرفانهای انحرافی و گمراه کننده نیز مبادرت داشته باشیم. اگر عرفان ایده ال انبیاء و اولیاء را می خواهیم باید عرفان‌های تقلبی را بشناسیم و وگرنه در دام آنان می‌افتیم.
  • در بدنه برخی نهادهای کشور که بعد از جنگ، عده ای از افراد گرایش‌هایی به عرفان‌های انحرافی پیدا کردند و دکان‌هایی باز شد که مشتریانش بچه های پاک و انقلابی بودند و عامل عمده این گرایش بی مهری‌های برخی از مسئولان نسبت به آنها و بها ندادن به آنان بود که سالها عمر خود را در جبهه و جنگ گذرانده بودند.
  • کسانی از افراد تحصیلکرده را می شناسم که ذوب در برخی از عرفان های کاذب شدند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =