ممنوعیت شنا در کانال‌ها و تاسیسات آبی قزوین

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین گفت: کانال‌های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سدهای زیاران و نهب محل مناسبی برای شنا نیستند و در صورت استفاده از این اماکن جهت شنا و تفریح احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار حتمی است.

به گزارش گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ یداله ملکی، مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین با اشاره به جاری شدن آب در کانال آبیاری دشت قزوین و همچنین شروع فصل گرما، اظهار کرد: افزایش دما طی روزهای گذشته سبب شده است تا استفاده از کانال‌های آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک بوده و حوادث جانی را به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال‌های آبیاری دشت قزوین، افزود: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه‌ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آن‌ها، بسیار خطرناک بوده و علی‌رغم ظاهر آرام آب، همه‌ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

ملکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن‌سازی کانال‌های آبیاری نیز گفت: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان‌های حادثه‌خیز، برقراری گروه‌های گشت، صدور هشدار در رسانه‌های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال‌های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن‌سازی کانال‌ها و کاهش حوادث است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین در پایان با اشاره به اطلاع رسانی‌های صورت‌گرفته در این خصوص تصریح کرد: از کلیه مسافرین و هم‌استانی‌های محترم تقاضا داریم به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین مبنی بر عدم شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ‌وناگوار شود.

شایان ذکر است استان قزوین دارای ۲سد در حال بهره‌برداری و یک‌هزار و ۲۰۰کیلومتر کانال آبیاری است که همه‌ساله به دلیل بی‌توجهی و نادیده‌گرفتن اقدامات هشداردهنده عده‌ای از افراد جان خود را در آن از دست می‌دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =