ایسنا نوشت:

جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده سینما روز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری اکران نسخه سینمایی «یوسف پیامبر(ع)» در جمع خبرنگاران از شکایت دوباره از فرج‌الله سلحشور برای حق امتیاز فیلمنامه «یوسف پیامبر (ع)» خبر داد و اظهار کرد: «دیروز شنیدم در ادامه ماجراهایی که در مورد فیلمنامه «یوسف پیامبر (ع)» با آقای طاهری داشتیم دوباره شکایتی طرح شده است.»

او افزود: «چند سال قبل آقای طاهری ادعا کرده بودند که آقای سلحشور این فیلمنامه را از ایشان سرقت ادبی کرده و آقای سلحشور نیز چند سالی درگیر این ادعا بودند. جالب است در نهایت دادگاه بدوی گفته که تنها 20 درصد از فیلمنامه، سرقت ادبی شده است. این در حالی است که در قصه‌های قرآنی هشتاد درصد داستان‌ها به یکدیگر شباهت دارند و شباهت 20 درصدی نوعی شوخی است.»

وی مدعی شد:‌ «به‌نظرم چنین مسائل و مشکلاتی به نوعی خط گرفتن از یک جریان ابلیسی و شیطانی است که می‌خواهد افرادی که کارهای فرهنگی می‌کنند را دچار چالش ‌کند. خدا کند که این مساله از جایی هدایت نشود، من واقعا نمی‌دانم مدعی سرقت چگونه می‌خواهند این هتک حرمت‌ها را پاسخ دهند.»

شورجه در ادامه با انتقاد از این شکایت‌ها تصریح کرد:‌ «وقتی چنین شکایت‌هایی مطرح می‌شود اگر افراد بخواهند به دنبال اعاده حیثیت باشند، باید حداقل پنج سالی را تلف کنند. در حالی که در کشورهای دیگر وقتی شما از کسی شکایت می کنید اگر ادعایتان درست باشد تمام هزینه‌های دادرسی برعهده متهم است، اما اگر نتوانستید ادعای خود را ثابت کنید باید هزینه‌های بسیار زیاد دادرسی، قاضی‌، سالن و پذیرایی را از جیب خودتان بپردازید.»

وی ادامه داد: «اما متاسفانه در کشور ما هر کس می‌تواند یک تمبر باطل کرده و با یک حکم جلب، مرا از خانه ببرد. هر کس برای خود در خانه و در مقابل زن و کودکش وجهه‌ای دارد. به نظر من وقتی ادعاهایی درباره برخی مسائل مطرح می‌شود قبل از آنکه بگیر و ببندها آغاز شود باید قوه قضاییه کمی در موضوع کند و کاو کند. او باید ظرایف و نتایج قبل و بعد برخی عمل‌ها را سنجیده و پیش‌بینی کند.»

شورجه با بیان این که شکایت از یک فرد عادی با شکایت از شخص حقیقی یا هنرمند تفاوت دارد، تاکید کرد:‌ «به نظر من وقتی از یک شخصیت حقیقی شناخته شده یا یک هنرمند شکایت می‌شود، قبل از رسانه‌ای شدن موضوع و اجرایی کردن شکایت، باید در مورد آن مساله جست‌وجو کرده و تبعات آن را بسنجند تا بعدا بتوانند در مورد آن پاسخگو باشد.»

بخش پایانی سخنان جمال شورجه در جمع خبرنگاران به موضوع دستگیری پگاه آهنگرانی اختصاص داشت.

او دستگیری آهنگرانی را پر حاشیه خواند و خواستار تعیین تکلیف این بازیگر زن ایرانی شد.

شورجه در پایان سخنانش بار دیگر تاکید کرد: «به نظرم چنین کارهایی، کمی به موشکافی بیشتر توسط قوه قضاییه نیاز دارد. به نظرم حداقل باید فرد را احضار و از او توضیح بخواهند، نه این که یک نفر را پس از شکایت، با بدترین شکل ممکن ببرند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    4 3
    اقای شورجه شما تععین میکنید چه جریان شیطانی است چه جریانی شیطانی نیست؟
  • بدون نام GB ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    1 3
    یعنی وقتی قوه قضاییه رای به ضرر سلحشور داد از جریان شیطانی حمایت کرد؟ واویلا!