نجات ۲۸۰ نفر توسط ناجیان غریق در سواحل مازندران

استاندار مازندران گفت: تعدادی از طرح های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه ای در استان برای هدفگذاری ۸ نقطه ساحلی به میزان ۱۶ میلیارد تومان واگذار کردیم که تا ۱۵ روزآینده این طرح ها ایجاد می شود. ‎

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در حوزه آزاد سازی سواحل ،مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشتیم ،گفت :در مرحله بعد می بایست پس از آزادسازی بستری فراهم شود تا مردم بتوانند به سهولت از ساحل دریا استفاده کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دریای مازندران خشن است،تاکید کرد: امسال جان ۲۸۰ نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق در سواحل استان نجات پیدا کرده است که تاکنون ۵۷ درصد کاهش تلفات غریق را داشتیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد :تعدادی از طرح های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه ای در استان برای هدفگذاری ۸ نقطه ساحلی به میزان ۱۶ میلیارد تومان واگذار کردیم که تا ۱۵ روزآینده این طرح ها ایجاد می شود.

وی با اعلام اینکه با پیشنهاد استانداری ، شهرداری های ساحلی ۲ پلاژ را در دستور کار خود قرارمی دهند،گفت : البته در برخی از شهر ها دو پلاژ توسط شهرداری در حال خدمات رسانی هست و مابقی شهرداری ها نیز زودتر باید اقدام کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سواحل نیازمند مدیریت پایدار و واحد است ،اظهار کرد: سواحل در حال حاضر به لحاظ ساختاری متولی ندارد هرچند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از منظرمالکیت و سندیت و صرفا از باب حفاظت محیط ساحل متولی می باشد ولو اینکه این سازمان امکانات نگهداری و صیانت،پاکسازی از سواحل را ندارد و جزءوظیفه این سازمان نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم اقتصاد ساحل در اختیار مردم قرار بگیرد می بایست مدیریت سواحل واحد شود ،گفت: در استان های ساحلی باید مدیریت کامل بر عهده استانداران باشد تا بر اساس ظرفیت و پتانسیل های موجود در هر استان ،برای اقتصاد ساحل برنامه ریزی و هدفگذاری کنند.

حسینی پور با بیان این که اقتصاد ساحل مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد و حسب نظر معظم له از ظرفیت ساحل و دریا می بایست بهره مند شویم افزود: با توجه به درخواست های فراوان از خارج و داخل کشور جهت سرمایه گذاری در سواحل ،در صدد ایجاد بستر های لازم برای جذب این سرمایه گذاری ها هستیم.

نماینده عالی دولت در استان سامان دادن به وضعیت فرهنگی سواحل را یکی از مسائل مهم دانست و گفت: کشور ما ،کشوری است اسلامی و باید با توجه به معیار های اسلام ، ساحل را در اختیار مردم قرار بدهیم.

وی تاکید کرد : استان مازندران دیار علویان و ولایتمدار است می بایست در سواحل ارزش های دینی و اسلامی را رعایت شود .

وی در پایان از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به استان مازندران و استفاده از ساحل را دارند ،خواست: برای حفظ جانشان از مناطقی که طرح های ساماندهی اجرا می شود استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه ،تیم های امداد و نجات مستقر در این طرح ها سریعا اقدام شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =