ایرنا گزارش داد:

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، روز چهارشنبه در همایش «تجدید مطلع کتاب و کتابخوانی» و افتتاح نخستین شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور و رونمایی از «سند نهضت مطالعه مفید»، به دیدار اخیر کتابداران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اطلاعات من نسبت به این افراد دلسور و فداکار کم بود و تصور نمی کردم افرادی چنین زحمتکش با مجاهدتهای خاموش در کتابخانه های کشور مشغول بکار باشند.

وی افزود: این دیدار فرصتی تاریخی و بزرگ برای کتابداران بود، رهبر معظم انقلاب خود شخصیتی واقعا کتابخوان هستند و باوجود مشکلات و مسولیت‌های بزرگی که بر گردن ایشان است از هر فرصتی برای خواندن و مطالعه استفاده می کنند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره کتابخوانی را به خانواده خود نیز توصیه می‌کنند، افزود: ایشان در هر جلسه و دیداری که با هر گروه و طیفی خاصی از فرهیختگان برگزار می شود یک سر و گردن از آنها بالاترند و در همه مسائل صاحب نظر هستند.

وی گفت‌: ایشان در امر شعر صاحب نظرند و در برخی جلسات با شعرایی مطرح و پر آوازه نقدی بر اشعرا آنها وارد می کنند، این نقد به گونه ای است که آنها جوابی برای آن ندارند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی تاکید کرد: این نعمت بزرگی است که رهبر یک کشور به تمام معنا فرهنگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایشان نه تنها یک رهبر به تمام معنا در داخل کشور هستند گفت: شخصیتهای بزرگ دنیا همواره محو احاطه و دانش فراوان ایشان می شوند و به آن اذعان دارند.

حجت اسلام محمدی گلپایگانی، دیدار اخیر کتابداران با رهبر معظم انقلاب را فرصت مغتنمی برای این قشر برشمرد و گفت: با توجه به نزدیکی ماه رمضان باید برای سلامتی و طول عمر رهبر دعا کنیم.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه یکی از ابزار مذاکره علم، کتاب است افزود: اساسا دین اسلام مروج و مبلغ کتاب و کتابخوانی است.

وی به آمار کتابخوانی در کشور و نارضایتی رهبر معظم انقلاب از این آمار در دیدار با کتابداران سراسر کشور اشاره کرد و گفت : کتابداران باید با تواضع و مهربانی و اخلاقی خوش مراجعان را به سمت کتابخانه ها سوق دهند، به گفته رهبر معظم انقلاب آنها مشاور و امین مردم هستند.

به گفته حجت الاسلام محمدی گلپایگانی طیف وسیعی از دانشجویان به کتابخانه ها مراجعه می کنند بنا براین کتابدار باید به گونه ای سنجیده رفتار کند که مراجعان در روزهای بعد زودتر به کتابخانه مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی در ادامه به وابستگی فرهنگی و دانش به دولت‌های استعمار به عنوان مانع استقلال در کشورها اشاره کرد و افزود : هیچ ملتی نمی تواند ادعا کند که مستقل است اما دست گدایی و دانش به طرف آنها دراز کند.باید برای استقلال ارتباطات علمی را افرایش و وابستگی‌ها را کم کنیم.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به بیداری ملت‌های مسلمان در زمان حاضر اشاره کرد و گفت: به یاری خدا این بیداری آغاز شده و طلیعه روشنی است که آثار آن را امروز نظاره‌گر هستیم.

وی اضافه کرد: کسی باور نداشت که روزی فرعون مصر، این نامبارک زمان این چنین ساقط شود، سازمان‌های عریض و طویل متعدد جاسوسی آمریکا تا یک ماه پیش نیز این امر را پیش‌بینی نمی‌کردند، امروز نسل جوان بیدار شده و این از برکات انقلاب اسلامی است و دنیا فهمیده در دنیا کشوری به نام جمهوری اسلامی وجود دارد که زیر سطله ستمگران نمی رود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایران کشوری شناخته شده در منطقه است گفت: امروز در زمینه علمی به جهشی رسیده ایم که دیگران جرات تجاوز به خاک کشورمان را ندارند و خداوند را بابت این موضوع شاکریم.

وی گفت: امیدوارم دیدار 29 تیرماه کتابداران با رهبر معظم انقلاب نقطه عطفی در پیشرفت و ترقی تشکیلات کتاب و کتابخوانی باشد.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =