​​​​​​​بهترین مناطق گردشگری ترکیه

ترکیه کشوری وسیع با فرهنگ‌ها، غذاها و جغرافیای متنوع بوده که همواره رویای مسافران است. از خصوصیات این کشور می‌توان به ارزانی، جذابیت در همه موارد، امنیت و مهمان‌نوازی که مناسب هر سلیقه‌ای است اشاره کرد.

چه بخواهید به مدت دو هفته روی تخت آفتابی نان تست بخورید یا بخواهید پیاده‌روهای استانبول را دیوانه‌وار طی کنید یا بخواهید در کوه‌های آناتولی اسکی کنید یا از یک شهر افسانه‌ای دیدن کنید بهترین مناطق گردشگری ترکیه در اختیار شما خواهد بود.

۱- مراکز خرید استانبول؛ تامین کوچک‌ترین تا بزرگترین نیازها

لیر ارزان، ترکیه را به مکانی برای خرید ارزان و به صرفه تبدیل کرده است که می‌توانید با خرید تور ترکیه شروع سفر خود را از استانبول زیبا داشته باشید.

جهت رزرو تور ترکیه با بهترین قیمت با هورامان گشت مجری مستقیم تورهای ترکیه در تماس باشید.

برای شروع خرید خود حتما به بازار بزرگ معروف استانبول سری بزنید، برای فرش، لامپ و دیگر سوغاتی‌های کلاسیک ترکیه، به دنبال مغازه‌های کوچک‌تر دور از مناطق توریستی مانند خیابان استقلال باشید که در آن محصولات اصیل و سوغاتی‌های ترکیه را خواهید یافت.

همچنین گالری‌های هنری مستقل زیادی در محله‌های لوکس مانند نیشانتاشی و کادیکوی در سمت آسیایی وجود دارد که آثار اصلی با قیمت مناسب توسط هنرمندان ترکیه‌ای، ایرانی و سوری را به فروش می‌رسانند.

​​​​​​​بهترین مناطق گردشگری ترکیه

۲- تنگه بسفر استانبول؛ بر عرشه زیبایی

تقریباً هر نوع حمل‌ونقل عمومی‌که از یک سمت استانبول به سمت دیگر می‌رود شما را مجذوب تنگه بسفر می‌کند، خواه کشتی مسافربری خوش آب و هوا با دکه‌های چای‌خوری و عرشه‌های بازش باشد یا دلموش‌ها که بسیاری از ایرانیان هم از آن استفاده می‌کنند.

ترافیک روی پل این تنگه در باریک ترین نقطه آن ۵۵۰ متر است و مناظر از وسط آن بسیار دیدنی است. غروب آفتاب بهترین زمان برای دیدن شبه جزیره تاریخی این تنگه از روی آب است، زمانی که خورشید مستقیماً در پشت گنبدهای ایاصوفیه فرو می‌رود.

3- آلانیا؛ شهری ساحلی و جذاب

آلانیا بیشتر به خاطر سواحل باورنکردنی‌اش شناخته شده است. سواحل شنی زیبا و آب‌های آبی شفاف جذابیت زیادی برای گردشگران از سراسر جهان ایجاد کرده است.

اگر به دنبال آفتاب گرفتن هستید، آلانیا بهترین مکان برای انجام این کار است! رستوران‌های ساحلی زیادی وجود دارد که می‌توانید به عنوان مثال با نوشیدنی‌های خنک در آنها استراحت کنید.

کلوپ‌های ساحلی نیز برای کسانی که به دنبال مهمانی در آلانیا هستند، انتخاب مناسبی است، برای خرید تور آلانیا می‌توانید از طریق آژانس مسافرتی هورامان گشت مجری مستقیم تورهای ترکیه اقدام کرده و با کمترین هزینه به این شهر رویایی سفر کنید.

اگر علاقه مند به خرید در شهر هستید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد. از بازارهای محلی گرفته تا فروشگاه‌های لاکچری، همچنین شما می‌توانید سوغاتی، لباس و موارد دیگر را در این شهر زیبا پیدا کنید.

​​​​​​​بهترین مناطق گردشگری ترکیه

4- کاپادوکیا؛ بر فراز ابر با بالن

منظره مسحورکننده شهر کاپادوکیا که در آسمان آن همواره بالن‌ها در حال پرواز هستند، مکان مناسبی برای گذراندن یک آخر هفته رمانتیک در فضای باز است.

در پارک ملی کاپادوکیا می‌توانید پیاده‌روی و اسب‌سواری کنید و بر روی فلات ۱۰۰۰ متری در وسط آناتولی شنا کنید.

این شهر از خانه‌های غارنشین برای اولین بار توسط مسیحیان در قرن ششم سکونت یافت و امروزه با هتل بوتیک‌های دنج ساخته شده در داخل صخره‌های باستانی زندگی رونق دارد. بالون سواری در سپیده دم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در ترکیه است.

5- آنکارا؛ پایتخت ترکیه

این شهر پایتخت مدرن ترکیه و قلب قدیمی‌امپراتوری عثمانی و همچنان بزرگترین شهر از نظر جمعیت و نفوذ فرهنگی در ترکیه است. اگرچه آنکارا از نظر تاریخ یا اندازه نمی‌تواند رقیب استانبول باشد، اما آنکارا هنوز ارزش یک بازدید آخر هفته را دارد.

جو این شهر بسیار آرام‌تر از استانبول است، پارک‌های زیبا و مسیرهای پیاده‌روی وسیع در آن وجود دارد و مکانی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ جمهوری ترکیه است.

معروف‌ترین بنای تاریخی آن مقبره کمال آتاتورک، بنیانگذار و اولین رئیس‌جمهور ترکیه است که موزه و مجموعه‌ای از بناهای نئوکلاسیک را نیز در خود جای داده است.

6- آنتالیا؛ شهر معروف ساحلی

آنتالیا قلب پر زرق و برق صنعت توریسم ترکیه و دروازه برخی از خیره کننده ترین زیبایی‌های طبیعی جهان است. یک ماشین کرایه بگیرید و از شهر خارج شوید تا پارک‌های ملی، سواحل و گونه‌های حفاظت‌شده و بخش در حال رشد اکوتوریسم را پیدا کنید.

کاس، یک شهر ساحلی در ۱۲۰ مایلی جنوب غربی آنتالیا، به مقصدی محبوب برای ترک‌های طبقه متوسط تبدیل شده است که برای هتل‌های قدیمی‌ و عجیب و غریب و فضای روستایی به این شهر می‌آیند. در سیرالی، ۴۰ مایلی جنوب شهر، فضایی بوهو با هتل‌های خانه درختی را در امتداد ساحل خواهید دید.

7- اولوداگ؛ کوهی جذاب

کوه اولوداگ در ۱۳۰ مایلی جنوب این کلان شهر که گهگاه از استانبول قابل مشاهده است، مکانی بود که خدایان باستانی جنگ تروا را از آنجا تماشا می‌کردند.

این مکان از دسامبر تا مارس، مقصد برتر اسکی ترکیه است. اقامتگاه‌هایی برای همه سلیقه‌ها وجود دارد، از استراحت‌گاه‌های سطح متوسط تا بزرگترین هتل‌ها در این مکان یافت می‌شود.

۲۲ آسانسور در کوه وجود دارد و برای همه سطوح و همچنین دوره‌های اسکی و اجاره تجهیزات امکانات وجود دارد. این مکان محبوب برای افراد مختلف بوده و جشنواره‌های موسیقی هم در زمستان و هم در تابستان برگزار می‌شود.

8- ماردین؛ شهری مذهبی در ترکیه

بزرگترین جاذبه توریستی در شرق ترکیه که کمتر بازدید شده است ماردین است. ماردین یک شهر مسیحی باستانی است که در یک صخره ساخته شده است که به دشت‌های مرز سوریه مشرف است.

در کنار مساجد عثمانی و خانه‌های غاری قدیمی‌کاریزماتیک، صومعه‌های مجلل ارتدکس در این شهر وجود دارد که هنوز هم برای عبادت مذهبی استفاده می‌شود. این منطقه به‌خاطر همزیستی قومی، غذا و نوشیدنی‌های مختلف معروف است.

9- ازمیر؛ شهری تاریخی در دل ترکیه

لیبرال ترین و یکی از پر افتخارترین شهرهای ترکیه ازمیر است که با جمعیت جوان آن بسیاری از ساکنینش به دنبال کسب علم و دانشجو هستند.

بیشتر شهر زیبای ازمیر متأسفانه در طول جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۲۲ ویران شد، اما با بلوارهای وسیع، درختان نخل و پیاده روهای پر جنب و جوش مملو از رستوران‌ها و ماهی فروش‌ها، هنوز هم مکانی دیدنی برای عاشقان سفر است.

می‌توانید قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود در بهار به این شهر رفته و در یکی از خانه‌های حیاط دار قدیمی‌که به هتل بوتیک‌ها تبدیل شده‌اند اقامت کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =