نشست وزیران خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار می‌شود

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که در آینده نشست وزیران امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در کشورمان برگزار می‌شود.

حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه سیزدهم تیر ماه در یک نشست مطبوعاتی با جیحون بایرامف وزیر خارجه آذربایجان که برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده در محل وزارت امور خارجه، اظهار کرد: در دیدار امروز با آقای بایرامف در ارتباط با طیف وسیعی از مسائل و موضوعات رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه سفر وزیر خارجه آذربایجان به تهران در چهارچوب رایزنی‌های معمول بین دو کشور انجام شده است در ابتدا لازم می‌دانم فرا رسیدن سالگرد تولد آقای بایرامف را تبریک بگویم.

وی با بیان اینکه در چهارچوب مذاکرات بین دو کشور در جریان رایزنی‌های امروز طیف وسیعی از مسائل را مورد بررسی قرار دادیم، افزود: همانطور که می‌دانید روسای جمهور دو کشور در طی ۱۰ ماه گذشته دو بار با یکدیگر دیدار و رایزنی و گفت‌وگو کردند و در این دو دیدار به ویژه در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در عشق آباد در خصوص مسئله جدید توسعه مناسبات دو کشور شاهد انجام گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی بودیم.

امیر عبدالهیان با تاکید بر اینکه ما بر تعمیق مناسبات دو کشور بر اساس حسن تفاهم، اعتماد و منافع متقابل دو کشور تاکید داریم، افزود: در گفت‌وگوهای امروز بار دیگر موضوع تمامیت ارضی کشورها از جمله آذربایجان مورد تاکید قرار گرفت.

امیر عبدالهیان افزود: در این جلسه همچنین ما بار دیگر حمایت خود را از روند حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ بر اساس اصول شناختی حقوق بین‌الملل مورد تاکید قرار دادیم.

امیر عبدالهیان در همین ارتباط تصریح کرد: ایران از همان ابتدای مناقشه قره باغ همواره آمادگی خود را برای حل این بحران از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی اعلام کرده و همچنان آمادگی داریم که مساعدت و کمک خود را در این زمینه ادامه دهیم تا مسائل باقیمانده بر پایه احترام به تمامیت ارضی، حق حاکمیت طرفین و از مسیر گفت‌وگو و سیاسی حل و فصل شود و از فرمت‌های منطقه‌ای که بین دو کشور و همچنین بین دو کشور و دیگر کشورها به صورت مشترک وجود دارد حمایت می‌کنیم و آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

امیر عبدالهیان خاطرنشان کرد: در سفری که هفته پیش به آنکارا داشتم در جریان دیدار و رایزنی با وزیر خارجه ترکیه توافق کردیم که نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در سطح وزیران امور خارجه سه کشور در تهران برگزار شود و امروز با برادر عزیزم آقای بایرامف در ادامه مذاکراتی که خواهیم داشت در ارتباط با بازه زمانی برگزاری این نشست توافق می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به فرمت ۳+۳ که برای موضوع بحران قره باغ ایجاد شده اشاره کرد و گفت: اجلاس ۳+۳ در سطح کارشناسان ارشد کشورهای عضو در ایران برگزار می‌شود و در گام بعدی نشست وزیران امور خارجه فرمت ۳+۳ با حضور وزیران امور خارجه ایران، آذربایجان، گرجستان، روسیه، ارمنستان و ترکیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایران میزبان این اجلاس در تهران یا یکی دیگر از شهرهای کشورمان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به تهران، افزود: در مورد زمان سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران در ادامه مذاکرات امروز با آقای بایرامف رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم تا تاریخ این سفر را مشخص کنیم و از همین جا به آقای الهام علی اف برای سفر به ایران خوش آمد می‌گوییم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =