جزئیات جدید از تقلب در کنکور تجربی؛ انتشار سوالات در ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: «بسیاری مدعی شدند سوالات گروه تجربی ساعت چهار الی پنج صبح لو رفته است.»

مظاهر گودرزی: روز سرنوشت ساز یا سرنوشت سوز، سال‌هاست آینده دانش‌آموزان با آزمون سراسری گره خورده است، رقابتی برای ورود به دانشگاه که بسیاری معتقدند با وجود کلاس‌های آمادگی کنکور یک رقابت نابرابر است، اما این رقابت نابرابر حالا وارد مرحله‌ای جدید شده است، اگر در سال‌های گذشته لو رفتن سوالات کنکور در حد شایعه بود، کنکور امسال مهر تاییدی بر این شایعه‌ها زد، حواشی قبل و بعد از برگزاری آزمون سراسری به‌ویژه برای گروه تجربی روزهای خوبی برای دانش‌آموزان رقم نزد.

در این‌باره علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت به خبرآنلاین می‌گوید: «کنکور سراسری با جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون داوطلب، در پنج گروه ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان برگزار می‌شود، در بین این پنج گروه، علوم تجربی در این سال‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، آزمون این گروه روز جمعه هفته گذشته برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود.»

لو رفتن سوالات کنکور قبل از برگزاری آزمون!

وی با اشاره به حواشی لو رفتن سوالات کنکور قبل از شروع آزمون ادامه می‌دهد: «در بسیاری از آزمون‌ها لو رفتن سوالات قبل از برگزاری آزمون منتفی است، اما امسال بسیاری مدعی شدند که سوالات گروه تجربی در ساعات چهار الی پنج صبح لو رفته است، حتی معلمی ادعا کرد که صبح آزمون دانش‌آموزان از او خواسته‌اند سوالات را حل کند، این معلم در فضای مجازی مدعی شد که به هیچ کدام از سوال‌ها پاسخ نداده و بعد از این‌که سوالات در کانال‌های مختلف منتشر شد، متوجه می‌شود همان سوال‌هایی است که صبح به او داده بودند. این معلم این مواجهه با سوالات کنکور را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده بود.»

امرایی یادآور می‌شود: «این‌که کسی ادعا می‌کند قبل از کنکور سوالات به دستش رسیده است قطعاً به عواقب قضایی آن آگاه است، چون می‌داند اگر حرفش دروغ باشد، مجرم شناخته می‌شود، بنابراین اگر کسی با این وضعیت چنین موضوعی را مطرح می‌کند حتما قابل بررسی است. لذا ادعاهای قبل از آزمون باید به‌طور دقیق بررسی شود تا صحت آن‌ها مشخص شود، ادعاهایی که نه رد شده و نه تایید شده است، پلیس فتا و نهادهای امنیتی باید در این مسئله ورود کنند تا ابعاد کامل آن مشخص شود و اکنون با قسم خوردن کاری حل نمی‌شود چرا که سوگند از ادله اثبات دعوا است و در زمان دادرسی قضایی و محاکمه به کار می‌آید.»

جزئیات جدید از تقلب در کنکور تجربی؛ انتشار سوالات در ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح

انتشار سوالات کنکور تجربی راس ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه

اما یکی از حواشی کنکور تجربی انتشار سوالات حین برگزاری آزمون بود، عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به تخلفات انجام شده هنگام برگزاری آزمون سراسری به خبرآنلاین می‌گوید: «آزمون گروه تجربی سه دفترچه دارد، دفترچه شماره سه در آخرین مرحله فرایند آزمون به داوطلبان داده می‌شود، زمانی این دفترچه توزیع می‌شود که دفترچه‌های شماره دو در آزمون جمع‌آوری شده باشند، اما روز آزمون چه اتفاقی افتاد، راس ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه صبح دفترچه‌های شماره یک، دو و سه با کیفیت بالا در فضای مجازی منتشر شد، به عبارتی دفترچه‌ای که تا حدود ساعت ۱۱ اصلا به داوطلب داده نمی‌شود یک ساعت قبل از آن در کانال‌های تلگرامی منتشر شده است، و با چه کیفیت بالایی هم لو رفته است، سال‌های قبل داوطلب با گوشی از سوالات عکس می‌گرفت که خیلی مواقع کیفیت نداشت اما امسال تصویر دفترچه آزمون را با برنامه‌های مختلف اسکن کردند، به‌طوری‌که واو به واو سوالات معلوم است، و این نشان می‌دهد که با خیال راحت یک فایل از سوالات را تصویر برداری کرده‌اند و به بیرون از محل آزمون هم ارسال شده است.»

وقتی سازمان سنجش بد موقع سوالات را منتشر می‌کند

او بیان می‌کند: از طرفی سازمان سنجش در اقدامی عجیب، قبل از این‌که آزمون به اتمام برسد، حدود ساعت ۱۱ تا ۱۲ سوالات را در سایت این سازمان بارگذاری می‌کند، درحالی‌که هنوز آزمون تمام نشده است. اگر قرار است قبل از اتمام آزمون، سایت سازمان سنجش سوالات را منتشر کند پس چه لزومی دارد دفترچه سوالات از داوطلبان گرفته شود که البته عدم تحویل دفترچه به داوطلب دلایل دیگری هم دارد، این‌ها مواردی بود که دست به دست هم داد تا کنکور امسال با حواشی روبه‌رو شود. من گمان می‌کنم اتفاقات زیادی افتاده است، دستور آقای رئیس جمهور برای بررسی آزمون امسال دستور بسیار درستی بود و منتظر هستیم تا نتیجه بررسی‌های این کمیته به ریاست آقای دکتر مخبر، معاون محترم رئیس‌جمهور مشخص شود.»

جزئیات جدید از تقلب در کنکور تجربی؛ انتشار سوالات در ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح

رئیس استعفا بدهد

حالا حواشی تایید شده و تایید نشده‌ی کنکور سبب شده بسیاری خواستار استعفای رئیس سازمان سنجش شوند. امرایی با اشاره به مسئولیت رئیس سازمان سنجش به خبرآنلاین می‌گوید: «رئیس فعلی سازمان سنجش سابقه حضور در این سازمان را دارد، اما پیشرفت علم و تکنولوژی خیلی بیشتر از زمانی است ‌که ایشان در سازمان بودند. ایشان نباید مانند دهه ۸۰ به سازمان سنجش نگاه کند، اخباری که دارد درباره اتفاقات کنکور ۱۴۰۱ دست به دست می‌شود خیلی بیشتر از زمان روسای سابق سازمان سنجش است، علت این که رئیس‌جمهور محترم دستور رسیدگی می‌دهند به دلیل حجم بالای اخبار و اعتراضاتی است که در کنکور امسال شاهد بودیم ، بنده معتقدم همین که انتشار دفترچه‌ها در ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه صبح رخ داده برای استعفای رئیس سازمان سنجش کافی است.»

وی ادامه می‌دهد: «باید عوامل این تخلفات از داوطلب گرفته تا رئیس سازمان سنجش، یعنی تمامی افرادی که در این مسئله دخیل بودند تا به طریقی سوالات لو برود و انتشار داده شود برخورد کنیم، این افراد را عزل و محاکمه کنیم؛ من می‌دانم فرآیند برگزاری کنکور چقدر دشوار است، از تمام عوامل حفاظتی و امنیتی و پلیس هم تشکر می‌کنم، اما درباره اتفاقاتی که افتاده نمی‌شود به راحتی گذشت. ما انتظار داریم ادعای لو رفتن سوالات کنکور قبل از آزمون همه بررسی شود، اگر این اطلاعات و ادعاها درباره لو رفتن صحیح است حتما با عوامل برخورد کنند و اگر فقط در حد ادعا بوده با مدعی برخورد شود. درخصوص تخلف در حین برگزاری آزمون که همه چیز مشخص و معلوم است که سوالات در زمان برگزاری آزمون لو رفته است.»

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان به خبرآنلاین می‌گوید: «امیدوارم تخلف و تقلب در کنکور امسال چندان گسترده نباشد که خسارت جبران ناپذیری تحمیل کند. درکل باید منتظر بررسی کمیته و دستور نهایی رئیس محترم جمهور بمانیم.»

بیشتر بخوانید:

واکنش پلیس فتا به فروش سوالات کنکور و کشف تجهیزات تقلب

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    استعفا چه دردی از بچه های مردم دوا میکنه که یکسال درس خواندند و حالا فرد متقلب با پرداخت پول روی صندلی پزشکی میشینه.
    • ن.م IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      من یکسال تمام درس خوندم ب امید اینکه به هدف وتنها آرزوم برسم . فقط من نیستم خیلیا مثل من این یکسالو زجر کشیدن حالا هم میشنویم ک میگن سوالا لو رفته و حداقل دوهزار نفر تو رشته تجربی تقلبی کردن . این نهایت ظلم در حق من وامثال منه و قانون باید با قاطعیت تمام جلوشونو بگیره .سنجش باید تاوان این کارو پس بده حتی اگه شده باید کنکور ۱۴۰۱ رو دوباره با جدیت تمام برگزار کنه . باید یه فکر اصولی بشه تا حق حتی یک نفر ضایع نشه . سکوت کردن و تکذیب خبر لو رفتن سوالا شاید بار بی کفایتی رو از روی دوش سنجش برداره ولی دانش اموزا هیچ وقت عمیقا این ظلمو فراموش نمیکنن و خدا هم از هیچ وقت از حق الناس نمی‌گذره .....
    • iran IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      دوست من امروز صبح نزدیک بود خودکشی کنه به خاطر همین تقلبا . کنکورو باطل کنید
    • معلم ناامید IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      نباید احساس بشه ایران فقط برای اصولگراها و پولدارها شده
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    جالبه حالا این افرادی که با تقلب رفتند دانشگاه به بقیه میگند شما سراسری نرفتید مدرکتتان معتبر نیست ولی من که سرارسری رفتم از همه شما بهترم
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    ماراتن کنکور به خودی خود بی رحم و نابرابر بود با این وضع دیگه به این وزارتخانه اموزش و سازمان سنجش هیچ اعتباری نیست
  • احمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    یه زمانی بچه های فقیر با قبولی در رشته های مهندسی و پزشکی و دندانپزشکی، زندگی خودشونو تغییر میدادن اما متاسفانه، الان کنکور شده، رقابت بین دارا و ندار. حالا شما این تقلب های ناجوانمردانه رو هم بذارید کنار این کنکور طبقاتی ببینید چقدر زجرتون بیشتر میشه. من خودم نوزده سال قبل کنکور دادم و این چیزا اصولا نباید به من ربطی داشته باشه، اما مگه میشه انسان بود و از ظلم و جفایی که به قشر مستمند و ناامید میشه، ناراحت نشد. به خدا که این یه غم خیلی بزرگه، حتی بدتر از گرسنگی و نداری. یه گناه نابخشودنی حتی نابخشودنی تر از تموم گناهان کبیره. مگه ظلم کردن و کمک کردن به انتشار اون گناه کوچیکیه. چه کسایی که به خاطر پول این کارا رو میکنن و چه کسایی که از این راه وارد دانشگاه میشن. عاملین و کوتاهی کنندگان تو این موضوع باید به بدترین شکل ممکن مجازات بشن تا بعد از این کسی به فکر این کارا نیفته یا کسی که مسئولیتی رو قبول میکنه، کارشو جدی بگیره.
    • علی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      صد درصد موافقم این ابرو ریزی و ننگ نابخشودنی است بشدت باید جلوی اش را گرفت و این مسئولین بی لیاقتی که خواسته و یا ناخواسته باعث لو رفتن سوالات شدن محاکمه و به اشد مجازات برسند .
  • امامی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    سال گذشته هم اتفاق افتاد نهایتا هیچ کاری نشد وقبول شدگان به دانشگاه راه یافتند .امسال ۵برابرضرفیت را بپذیرند وسیوالات تشریحی از قبول شدگان آزمون بعمل بیاورند مثلا ۵پرسش ریاضی ۵پرسش فیزیک و۵ پرسش شیمی و۱۰پرسشی زیست شناسی وجواب ها را بررسی کنند انوقت صالح از ناصالح مشخص خواهد شد.یا بشکل پرسش های غیر همشکل وشبیهه نبودن کلید ها .بیاددارم من برای کنکور دو مرحله کنکور دادن اول همگیر ودوم تشریحی انوقت پذیرفته سدیم .
  • مهسا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    اگر واقعیت داره،خدا ازش نگذره،من به عنوان یک مادر درد کشیده،رنح کشیده،که سه ساله ،دور بچم تاب میخورم و زجر بچم را شبها به درگاه خدا میبرم،حلالشون نمیکنم،لیاقت اینها مرگ ،اشد مجازات
  • بازنشسته IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مگر برایه آنهایی که سال قبل سوالها را خریده بودند و لو رفتند چه اتفاقی افتاد ؟ همه آنها در حال تحصیل در رشته های پزشکی هستند وبا اینکه مصوب شد از همه آنها آزمون مجدد بگیرند اما بعد با "رندی " خاصی گفتند آیین نامه گفته داوطلبین واینها الان دانشجو هستند ودیگر داوطلب نیستند !!!!!!
  • امیرحسین IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مظلومیت به دانش آموزان کنکوری رسید . چهره معصومانه فرزندم ( دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان ) بعد از تلاش شبانه روزی برای کنکور سال جاری از خاطرم محو نمیشود. سرنوشت نخبگان این مملکت توسط مدیران نالایق و ... سوخته می شود. آیا فریاد رسی هست
  • سعید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    صورت مسئله اینجا نباید پاک شود افرادی که در این آزمون شرکت کردن به امید موفقیت وار عمر خود مایه گذاشته‌اند عمر را نمیشود قیمت گذاری کرد فقط باید در صورت تقلب مجددا کنکور برگزار شود که کمی از درد بقیه کاسته شود و عدالت جاری گردد و با عوامل تقلب هم باید بسیار شدید برخورد شود بطوری که در ادامه زندگی از زنده بودن خودشان شرمسار باشند
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    واقعا تاسف بحال خودمون که همچین نماینده های دولت رو داریم زحمات چن ساله بچهامون به باد رفت.خداازشون نگذره
  • 5130146093 IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    نشسته با کلی دردو رنج درس خونده اونوقت تویی که پولداری قبول میشی...؟ پس کو خدایه عدالت ها؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    آره نه ما اینقد بخونیم بعد اینا راحت مسخره بازی درمیارن
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    تاسف داره
  • نورانی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    با دستان خودشون دارن دزد واختلاسگر پرورش میدهند...کسی که با پول وحق کشی رو صندلی دانشگاه به عنوان پزشک آینده بشینه آینده نافرجامی خواهد داشت.انشالله خدا خودش از حق بچه هایی که تلاش کردند نگذرد...نتیجه اش میشه ایرانی،کاملا نابود..پیکری کاملا گندیده...متاسفم😔
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    کنکور تجربی رو دوباره برگزار کنید چون تقلب رخ داد و نتیجه این حواشی و گفت وگو ها نشان از تقلب گسترده است
  • Sh z IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    ظلم به بچه‌ها ی پشت کنکور تو مناطق محروم هست بدون امکانات ودریغ از یه کلاس کنکور یه استاد خوب وتلاش شبانه روزی این ظلم بزرگ کجای دلمون بذاریم دنیا شده دنیای پولدارا
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    واقعا اگر رسیدگی نکنند در اینده کشور در دست پزشکانی بیسواد میفته و این هم دامان ما مردم عادی رامیگیره و هم حتی همان اکثریت نمایندگان مجلس که پارسال هم خیانت کردن و آنهای که سوالات را خریده بودن را کمک کردن به دانشگاه راهیابند را و هم همان مسئولین آزمون که سوالات را فروخته را خواهد گرفت و دودش بچشم همه خواهد رفت این خیانت بزرگی است به کشور لطفا مقامات اطلاعاتی و قضائی پیگیر شوند و آیت افراد را به اشد مجازات برسانند
  • یه نفر🚶‍♀️ IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    بابا بس کنید اههه اصلا شاید بعضیا واقعا تلاش کردن اونا میخواید چیکار کنید
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    یک تعداد با پول و تقلب و سهمیه دکتری می گیرند و بعد پز علم می دهند .
  • رها IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مملکت پرشده از یه مشت دزد وقاچاقچی وراهزن ...دزدی از بانگ ها و اموال عمومی کمبود بود حالا نوبت کنکوری ها شد دیگه از جون بچه های زجر کشیده ی ما چی می خواستید من خدا راشاهد می گیرم به عینه تلاش و کوشش فرزندم که در طول این یک سال دیدم که همه چیز را شادی وتفریح راربر خود حرام کرد تا شایدسال اینده جز دانشجوهای دانشگاه باشه ...نه استفای کسی بدرد من مادر و فرزندم میخوره ونه قسم خوردن کسی ....فقط فقط باید یکبار دیگه کنکور بر گزار بشه و گرنه من مادر تا عمر دارم ناله ونفرین من پشت کسانی که هم سوال ها را لو دادن وهم از سوالات برای رفتن سریع به دانشگاه استفاده کردن ...خدایا به فریاد ما برس
  • رها IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مملکت پرشده از یه مشت دزد وقاچاقچی وراهزن ...دزدی از بانگ ها و اموال عمومی کمبود بود حالا نوبت کنکوری ها شد دیگه از جون بچه های زجر کشیده ی ما چی می خواستید من خدا راشاهد می گیرم به عینه تلاش و کوشش فرزندم که در طول این یک سال دیدم که همه چیز را شادی وتفریح راربر خود حرام کرد تا شایدسال اینده جز دانشجوهای دانشگاه باشه ...نه استفای کسی بدرد من مادر و فرزندم میخوره ونه قسم خوردن کسی ....فقط فقط باید یکبار دیگه کنکور بر گزار بشه و گرنه من مادر تا عمر دارم ناله ونفرین من پشت کسانی که هم سوال ها را لو دادن وهم از سوالات برای رفتن سریع به دانشگاه استفاده کردن ...خدایا به فریاد ما برس
  • رها IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مملکت پرشده از یه مشت دزد وقاچاقچی وراهزن ...دزدی از بانگ ها و اموال عمومی کمبود بود حالا نوبت کنکوری ها شد دیگه از جون بچه های زجر کشیده ی ما چی می خواستید من خدا راشاهد می گیرم به عینه تلاش و کوشش فرزندم که در طول این یک سال دیدم که همه چیز را شادی وتفریح راربر خود حرام کرد تا شایدسال اینده جز دانشجوهای دانشگاه باشه ...نه استفای کسی بدرد من مادر و فرزندم میخوره ونه قسم خوردن کسی ....فقط فقط باید یکبار دیگه کنکور بر گزار بشه و گرنه من مادر تا عمر دارم ناله ونفرین من پشت کسانی که هم سوال ها را لو دادن وهم از سوالات برای رفتن سریع به دانشگاه استفاده کردن ...خدایا به فریاد ما برس
  • رها IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    مملکت پرشده از یه مشت دزد وقاچاقچی وراهزن ...دزدی از بانگ ها و اموال عمومی کمبود بود حالا نوبت کنکوری ها شد دیگه از جون بچه های زجر کشیده ی ما چی می خواستید من خدا راشاهد می گیرم به عینه تلاش و کوشش فرزندم که در طول این یک سال دیدم که همه چیز را شادی وتفریح راربر خود حرام کرد تا شایدسال اینده جز دانشجوهای دانشگاه باشه ...نه استفای کسی بدرد من مادر و فرزندم میخوره ونه قسم خوردن کسی ....فقط فقط باید یکبار دیگه کنکور بر گزار بشه و گرنه من مادر تا عمر دارم ناله ونفرین من پشت کسانی که هم سوال ها را لو دادن وهم از سوالات برای رفتن سریع به دانشگاه استفاده کردن ...خدایا به فریاد ما برس
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    تاسف داره
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    واقعا حق خوری شده
  • حمیدرضا کاظمی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    سلام نظرات همه رو خوندم به اعتقاد بنده لعن و نفرین و انتقاد به جای خود اما مطالبه حق همه ی داوطلبین باید در اولویت باشه و تکرار کنکور شاید تنها راه ممکن باشه پس هشتک برگزاری مجدد کنکور تجربی 1401 رو انتشار دهید
    • maryampahlevan1978@gmail.com IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      راهش اینه کنکوری ها جمع شند سازمان سنجش احقاق حق کنند
  • ناشناس IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    استعفا و معذرت چه دردی را دوا می کند پسر من که سه سال بکوب درس خونده از تمام تفریحاتش گذشته و با اینک دانش آموز مستعد و خیلی زرنگ شهرستان است و امتحان کنکورش را هم خیلی خوب داد، واقعا تکلیفش چیه در ضمن سوالات رشته های هنر، ریاضی و انسانی را چرا بعد از اتمام آزمون روی سایت نگذاشته ولی سئوالات رشته تجربی که حساسیت زیادی روش بوده ساعت ۹:۴۹ رو سایت می گذارید.. خداوند از همه کسانی که در امر تقلب و لو رفتن سئوالات و همچنین گذاشتن سئوالات روی سایت سنجش نگذره و حالا حق بچه های که مثل پسر من مستعد و سه سال الی چهار سال درس میخونند گردن کیست؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    خدالعنت کنه سازمان سنجش سال قبل درشهرستان اقلید تقلب شد رئیس سازمان تکذیب نمود شما که ناتوان هستید چرا این لعنتی راحذف نمی کنید جرا ظرفیت بزخی ازرشته ها را زیادتر نمی کنید پزشکان اینده ایران بیسوادترین پزشکان جهان هستند حتی کمتراز اتیوپی دیگه.پزشکی اون درجه واعتبارندارد ازهرطریقی وارد تقلب ورانت شده است
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    آینده مملکت به دست دزدان سپرده میشود و هیچ کاری از دست خانواده ها و دانش آموزانی که چند سال شبانه روز زجر کشیدند بر نمی آید
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    فرقه بین اونی که خودشو به خواب زده یا واقعا خوابیده
  • جواد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    درسته تقلب روی رتبه تاثیر سو میزاره اما من مورد حرفم با بعضی هاست !!!یه سری ها هم به بهونه تقلب به خانواده هاشون میگن قبول نشدیم !!برادر من اول بزار درصد ها بیاد بعد ادعا کن که اگر تقلب نمیشد من دکتر بودم !!!مورد داشتیم رتبه ۴۹هزار از تقلب می‌نالید که نشد پرستاری قبول شم آخه یکی نیست بهش بگه واقعاً اگر تقلب نمیشد با این نمره ها کدوم دانشگاه منتظرت بود!!!
  • زهره IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    الان یکی استعفا بده از پشت یه میز بره پشت میز دیگه حق به حقدار میرسه...
  • ثنا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    یه کنکور دو تا سه تای دیگه بگیرین و خرابکاریاتو درست کنین بعد از میانگین چند کنکور تراز و رتبه به هر کس بدید.میدونین به زندگی چند هزار نفر گند زدین ؟؟؟؟؟ اون متقلب ها هم بدونن اگه دکتر شدن تا آخر عمر پولشون حرومه
  • ناامید IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    جهت آرامش فکر خانواده ها آزمون و مجدد برگزار نمایید . همه میگن سوالات لو رفتن ظلم در ظلم
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    به نظر من این ظلمی است که هیچ وقت قابل بخشیدن نیست، باید کنکور تجربی دوباره تکرارشود، بچه های ما چه گناهی دارن، کاملا مایوس وناامید شدن، خدا ازشان نگذره
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    دقیقا وقتی صداوسیما اعلام کرد هیچ تقلبی صورت نگرفته فهمیدم که تقلب صورت گرفته
  • سلامت IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    وای برما که این حق خورها فردا سکاندار این مملکت هستتند درو به شرفتان ای مسولین بیخیال به خدا قسم نود درصد این کنکوریها حسرت یک لباس یا یک وعده غذای خوب را میکشند
  • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    نتایج کنکور باید باطل اعلام شود و کنکور مجدد برگزار شود بی توجهی به تقلب حق الناس است و باید پاسخگو باشند
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    سالهاست تقلب میشه تخصص از این هم بدتر امتحانات تکمیلی وارتقا از این هم بدتره.امسال زیادی گندشون لو رفت تازه بچه ها وقتی وارد دانشگاه بشن وحق خوری وپارتی بازیها را ببینند اونجا ناراحتی اعصاب میگیرند
  • کامران GB ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    یه افرادی اگه توجه کنید زیر کامنتا دیس کردن دقیقا همان افراد هستن که حق دیگران رو خوردن،چرا مخالفت میکنی خو مشخصه تو تقلب کردی و الا مردم که وارن واقعیت رو میگن
  • امیر IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    سوال لو رفته بی کفایتی مسئول و مجموعه سوال بنده به عنوان یک پدر که فرزندم ۱۲ سال تلاش هزینه برای بی کفایتی یک مجموعه و لو رفتن سوال چند نفر از این لو رفتن به دانشگاه ورود پیدا میکنن و حق چند محصل و خانواده پایمال میشه کدوم شخص پاسخگو این افراد و خوانواده ها خواهد بود