خرید فرش وینتیج برای دکوراسیون‌های خاص

هر فردی سلیقه خاصی در انتخاب فرش دارد، برخی به دنبال فرش‌های جدید با طرح و نقشی نو هستند و برخی نیز فرش‌های کهنه نما یا همان وینتیج را برای استفاده ترجیح می‌دهند.

فرش وینتیج به عنوان یک فرش مدرن شناخته شده و طرفداران آن تنها محدود به کشور ایران نمی‌شود. این نوع فرش برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک مناسب بوده و با تنوع بالایی که دارد به راحتی می‌توانید برای هر دکوراسیونی انتخاب خود را انجام دهید.

فرش‌های وینتیج اغلب در کارخانجات فرش کاشان تولید شده و به تمامی مناطق ایران ارسال می‌شوند.

فرش وینتیج برای چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟

اگر در انتخاب نوع فرش برای دکوراسیون دقت شود، قطعا می‌توانید جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل ببخشید. به طور کلی فرش‌های کهنه نما یا همان وینتیج برای دکوراسیون مدرن مورد استفاده بوده به شرطی که بتوانید آن‌ها را با دیگر لوازم منزل هماهنگ کنید و با ترکیب چیدمان هوشمندانه و به جا می‌توانید با خرید فرش وینتیج به راحتی نظرها را به دکوراسیون منزل خود جلب نماید.

امروزه چیدمان و دکوراسیون‌های شلوغ منسوخ شده و به جای آن دکوراسیون‌های شکل ساده و بسیار خلوت به شدت مورد استقبال هستند از این رو خرید فرش با ترکیب چند رنگ ساده که در آن عناصر کمتری به کار رفته باشد بهترین انتخاب خواهد بود. در میان فرش‌های کهنه نما، فرش وینتیج ترک معمولا نقش و نگار ساده‌تری داشته و تنها در سه رنگ بافته می‌شوند که از رنگ‌هایی همچون نقره‌ای، خاکستری و خنثی است.

خرید فرش وینتیج برای دکوراسیون‌های خاص

اما در کنار مدل‌های فرش وینتیج ساده برخی از این نوع فرش‌ها از ترکیب رنگ‌های بیشتری بافته می‌شوند و از نقش و نگارهای پیچیده‌تری نیز بهره می‌برند که بنا به سلیقه شما می‌توان در دکوراسیون کلاسیک و یا مدرن استفاده کرد.

فرش مرداس فراهم آوردن بهترین شرایط خرید اقساطی فرش با کمترین کارمزد و به قیمت کارخانه، دارای بالاترین تنوع در مدل فرش ماشینی است. شما می‌توانید هم به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی فرش مرداس خرید کنید و هم به صورت حضوری با مراجعه به گالری در دوشعبه تهران و شیراز خرید خود را انجام دهید.

ابعاد و شانه فرش وینتیج چگونه است؟

انواع فرش ماشینی موجود در بازار شامل ابعاد یکسانی همچون: ۱۲ متری، ۹ متری، ۶ متری و ۴ متری به علاوه نمونه‌های فرش گرد، فرش کناره و فرش پادری هستند. معمولا در دکوراسیون‌های امروز، از فرش‌هایی با سایز کوچک‌تر استفاده می‌شود به همین منظور شما می‌توانید فرش وینتیج را در ابعاد 4 متری تهیه کنید.

به جز ابعاد، بخش مهمی که شما در هنگام تهیه فرش باید به آن توجه کنید، تراکم و شانه‌های فرش است. به طور معمول هر چقدر که میزان تراکم فرش افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

فرش‌های وینتیج اغلب به صورت ۷۰۰ یا ۱۰۰۰ شانه و با تراکم ۲۵۵۰ یا ۳۰۰۰ ارائه شده‌اند که شما مطابق با بودجه و نیاز خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را خریداری کنید.

جنس نخ استفاده شده برای بافت فرش وینتیج

فرش‌های وینتیج همانند سایر فرش‌ها با نخ طبیعی یا مصنوعی بافته می‌شوندمانند نخ پلی استر و اکریلیک که از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است. برخی از افراد تصور می‌کنند فرش ماشینی وینتیج که با نخ مصنوعی تولید شده‌اند کیفیت کمی دارند در صورتی که اینطور نیست، بلکه جنس نخ استفاده شده در بافت فرش، به گونه‌ای است که علاوه بر مقاومت بالا، بر خلاف فرش‌هایی که با نخ پنبه‌ای بافته شده‌اند به راحتی پرز نمی‌دهد.

رایج‌ترین جنس نخ مورد استفاده در بافت فرش وینتیج:

● نخ پلی پروپیلن

● نخ اکریلیک

● نخ بی سی اف

● نخ اوژن

● نخ ورجین

در میان الیاف مختلفی که جهت بافت فرش‌های وینتیج استفاده می‌شود، فرش‌هایی که از الیاف اکریلیک تولید می‌گردند علاوه بر داشتن تراکم بالاتر، جزو بهترین نوع فرش شناخته شده‌اند و از استحکام و دوام بالایی نیز برخوردارند.

معمولا برای فرش‌هایی با تراکم پایین‌تر از الیاف پلی استر استفاده می‌شود که از قیمت پایینی نیز برخوردار است.

قیمت فرش وینتیج

خرید فرش وینتیج برای دکوراسیون‌های خاص

بسیاری از افراد تنها کیفیت فرش را در اولویت خود قرار می‌دهند و برخی نیز قیمت فرش برایشان اهمیت بالاتری دارد. به طور کلی مواردی مانند: تراکم و شانه فرش، جنس نخ استفاده شده برای بافت، ابعاد و مدل فرش از مهم‌ترین مواردی هستند که در قیمت کلی فرش‌های ماشینی نقش دارند.

عامل دیگری که قطعا بسیاری از خریداران نسبت به آن بی اطلاع هستند و بر روی قیمت فرش‌ها از جمله فرش وینتیج موثر است، وزن محصول بوده که هر چقدر افزایش یابد، قیمت فرش نیز بیشتر می‌شود. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان در هنگام آهار، برای افزایش وزن فرش از چسب بیش از حد استفاده می‌کنند به همین جهت سعی کنید این نوع فرش‌های زیبا را تنها از فروشگاه‌های معتبر و مجاز خریداری کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =