۰ نفر
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
راهنمای خرید سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه به عنوان مهم‌ترین تجهیزات شبکه، توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شود. که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی را برای سوئیچ‌های خود در نظر می‌گیرند.

بهتر است بدانید سوئیچ‌های برند سیسکو به وسیله ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و همچنین سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت بی نظیر و طول عمر بالا از همه لحاظ نسبت به سوئیچ‌های دیگر برندها، چندین پله بالاتر است. به همین دلیل در این مقاله از برقچی قصد داریم اطلاعات کاملی نسبت به ویژگی‌های برتر سوئیچ سیسکو، نکات مهم هنگام خرید سوئیچ شبکه، انواع و بهترین سوئیچ‌های سیسکو را در اختیار شما قرار دهیم. تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی برتر سوئیچ های سیسکو در مقایسه با رقبا:

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد سوئیچ‌های سیسکو به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. این بخش از مقاله به ویژگی‌های برتر سوئیچ‌های سیسکو اختصاص داده شده است. در نتیجه بهتر است علاقه‌مندان سوئیچ‌های سیسکو بدانند که کیفیت ساخت بسیار بالا، تنوع محصولات و طول عمر بالا جزء ویژگی‌های بارز سوئیچ‌های سیسکو محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است بدانید شرکت سیسکو برای برطرف کردن تمامی نیازهای کاربران، تنوع محصول زیادی دارد. بدین صورت که سیسکو با توجه به کاربردهای گوناگون، برای سوئیچ‌ها سری‌های مختلفی را ایجاد کرده است که هرکدام باتوجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، مناسب برای کاربردهای متفاوتی هستند.

نکات مهم هنگام خرید بهترین سوئیچ سیسکو:

در هنگام خرید بهترین سوئیچ سیسکو باید به نکات بسیار مهمی توجه کرد. زیرا اگر یک کاربر بدون توجه به این نکات برای خرید سوئیچ سیسکو اقدام کند مطمئنا نمی‌تواند سوئیچ مورد نظر خود را خریداری نماید. نکات بسیار مهمی که هر کاربر باید در هنگام خرید سوئیچ سیسکو به آن توجه کند، قابلیت‌ها و امکانات سوئیچ، مدیریتی و یا غیرمدیریتی بودن آن، تعداد پورت شبکه و سرعت آن ‌است. در ادامه مقاله هر کدام از نکاتی که مشاهده کردید به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده می‌شوند.

قابلیت ها و امکانات سوئیچ

در این بخش از مقاله چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب است؟ بهتر است به قابلیت‌ها و امکانات سوئیچ سیسکو اشاره شود. هر شخص در هنگام خرید می‌تواند به قابیلت‌هایی همچون قابلیت استک شدن توجه کند. از سوی دیگر می‌توان به قابلیت PoE اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید از طریق کابل شبکه برق دستگاه را تامین کنید.

سرعت پورت شبکه

دومین مبحثی که در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت سرعت پورت شبکه است. به طور کلی پورت شبکه دارای 2 نوع مگابیت (10/100) و گیگابیت (10/100/1000) است. اما بهتر است بدانید پورت شبکه از نوع گیگابیت نسبت به مگابیت، سرعت انتقال داده بسیار بالاتری را از طریق کابل برای شما فراهم می‌کند.

سوئیچ مدیریتی و غیرمدیریتی

در هنگام خرید سوئیچ شبکه باید به نوع سوئیچ (مدیریتی یا غیر مدیریتی) توجه شود زیرا این دو نوع سوئیچ با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. سوئیچ غیر مدیریتی همانطور که از نامش پیداست قابلیت تنظیم شدن برای دست‌یابی به عملکردی خاص را ندارد. بلکه فقط توانایی اعمال یکسری تنظیمات پایه روی مک آدرس‌ها را دارد. اما سوئیچ مدیریتی دارای سیستم عامل است که با استفاده از قدرت پردازنده، توانایی اعمال تنظیمات مختلفی را برای هریک از پورت‌های شبکه دارد. که از این طریق می‌توانید مدیریت بهتری در پورت ورودی و خروجی سوئیچ داشته باشید.

تعداد پورت سوئیچ

تعداد پورت شبکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید حتما باید به آن توجه کنید. تعداد پورت شبکه را طوری در نظر بگیرید که در آینده با مشکل کمبود تعداد پورت‌های آن مواجه نشوید.

آشنایی با انواع سری های سوئیچ سیسکو:

در این بخش از محتوا بهتر است به معرفی سری‌های مختلف سوئیچ سیسکو پرداخته شود. سوئیچ‌های سیسکو در سری‌های مختلف همچون 2960، سری 3560، سری 3750 و سری 3850 تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ادامه مقاله این 4 سری از سوئیچ‌های سیسکو مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اطلاعات کاملی در مورد آن ها در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در این صورت هر کاربر می‌تواند با دید باز و آگاهی کامل برای خرید سوئیچ مورد نظر خود اقدام کند.

سری 2960 سوئیچ سیسکو

سوئیچ‌های سری 2960 همگی در لایه دوم شبکه قرار دارند و اصطلاحا لایه 2 ای هستند که دارای انواع مختلفی نیز هستند. بدین صورت که هرکدام از سری‌ها بر اساس تعداد و نوع پورت شبکه و همچنین قابلیت‌های مختلف دارای انواع مختلفی هستند که شما باید مطابق با نیازهایتان سوئیچ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سری 3560 سوئیچ سیسکو

سری 3560 سوئیچ سیسکو دومین سری از سوئیچ های سیسکو است که در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع این سری از سوئیچ سیسکو هم در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه شده است. سری 3560 یک سری برنامه‌های مدیریت شبکه را ارائه می‌دهد تا بهینه سازی هایی برای شبکه‌های کسب و کارهای کوچک و متوسطی که حداکثر ۲۵۰ کاربر دارند انجام دهد. این سری از سوئیچ‌های سیسکو می‌توانند 12000 آدرس مک و روترهای مالتی کست را پیکربندی کنند.

سری 3750 سوئیچ سیسکو

سری 3750 یکی از قوی ترین سری‌های سوئیچ سیسکو در رده های میانی است که با قابلیت کارکرد در لایه های 2 و 3 و با امکاناتی نظیر IP Routing کامل، پشتیبانی از پورت های SFP به منظور ارتباطات فیبر نوری، قابلیت پشتیبانی از POE و همچنین تنوع تعداد و نوع پورت‌ها یکی از پرکاربردترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین سوئیچ در بین سوئیچ های میان رده سیسکو به شمار می‌آید.

سری 3850 سوئیچ سیسکو

آخرین سری سوئیچ سیسکو که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم، سری 3850 سوئیچ سیسکو است. این سری قدرتمندترین سری سوئیچ‌های سیسکو است. همچنین پورت های این سری بر پایه RJ45 و فیبر نوری است که در مدل‌هایی که پورت های آن بر پایه RG45 است از سرعت های گیگابیت (10/100/1000) و مدل‌هایی که پورت های آن برپایه فیبر نوری است، از سرعت 1G و 10G پشتیبانی می‌کند.

معرفی بهترین سوئیچ سیسکو:

این بخش از مقاله چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب است؟ مختص به افرادی است که قصد دارند برای خرید سوئیچ سیسکو اقدام کنند. در واقع 2 تا از بهترین سوئیچ‌های سیسکو که از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردارند، به طور کامل مورد بررسی قرار داده خواهد شد تا کاربران به راحتی بتوانند از ویژگی این دو سوئیچ مطلع شوند.

راهنمای خرید سوئیچ شبکه

سوئیچ 24 پورت سیسکو WS-C2960-24PC-L

این سوئیچ از نوع مدیریتی است که با توجه به کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب و قابلیت‌های کاربردی که دارد، از جمله پرکاربردترین و پرفروش‌ترین سوئیچ PoE در بازار به شمار می‌آید. این سوئیچ دارای 24 پورت مگابیت (10/100) و 2 پورت uplink است که با استفاده از آن می‌تواند داده‌ها با پهنای باند 16 گیگابیت بر ثانیه سوئیچ کند.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3560G-48PS-S

این سوئیچ از نوع مدیریتی است و دارای 48 پورت گیگابیت (10/100/1000) و 4 پورت SFP یا همان فیبر نوری است که با استفاده از آن داده‌ها را با سرعت بسیار بالا در پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه سوئیچ می‌کند. این سوئیچ دارای قابلیت PoE و همچنین سخت افزاری قوی است. به همین دلیل با توجه به قابلیت‌ها و سخت افزاری که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در شرکت است.

بهترین قیمت سوئیچ سیسکو:

یکی از شرکت‌هایی که سوئیچ سیسکو را با بهترین قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد برقچی است. زیرا این شرکت دارای حق واردات و بستر اختصاصی فروش است. به همین دلیل هر کاربر می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت برقچی سوئیچ مورد نظر خود را زیر قیمت بازار تهیه کند.

نتیجه گیری:

در این مقاله از مجله برقچی به سوال چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب است؟ پرداختیم و شما با ویژگی‌های برتر سوئیچ سیسکو در مقایسه با رقبا، نکات مهم هنگام خرید و همچنین با انواع و بهترین سوئیچ‌های سیسکو آشنا شدید. در نتیجه با مطالعه این مقاله به این استنباط خواهید رسید که بدون شک سوئیچ‌های سیسکو با توجه به کیفیت ساخت و سخت افزار قدرتمندی که دارند، تمام نیازهای شما را با بهترین عملکرد برطرف می‌کنند. از این رو اگر به دنبال خرید سوئیچی هستید که از سخت افزار قدرتمندی برخوردار باشد و طول عمر بالایی داشته باشد؛ پیشنهاد ما به شما خرید سوئیچ سیسکو است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =