۴ نفر
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
5 دلیل برای سرویس دوره ای وانت تندر 90

خودرو یک وسیله نقلیه مکانیکی است که برای حمل و نقل افراد طراحی و تولید شده است. تعداد صندلی ها در خودروهای مختلف متفاوت بوده و چرخ جلوی این خودروها می توانند به طرفین حرکت کنند تا امکان چرخش و پیچیدن دستگاه فراهم شود.

برخی از خودروها مانند وانت، نیسان و کامیون علاوه بر کابین جلو دارای یک قسمت باربری در عقب هستند که از آنها برای حمل و نقل بار و قرار دادن اجسام گوناگون استفاده می شود. وانت تندر ۹۰ نیز یکی از این دستگاه های پرطرفدار است.
سرویس دوره ای و منظم اتومبیل و خودروهای گوناگون باعث عملکرد خوب این دستگاه ها و جلوگیری از خرابی های بیشتر در آنها شده و همچنین تعمیر به موقع قطعات خراب و تعویض قطعات فرسوده از صرف هزینه های بیشتری برای تعمیر آنها جلوگیری می کند.
تعمیر وانت تندر ۹۰ در تعمیرگاه رنو تهران توسط تعمیرکارانی که دانش زیادی در زمینه تعمیر و عیب یابی این دستگاه ها دارند انجام شده، بنابراین می توانید با خیال راحت اتومبیل خود را به این مرکز بسپارید.

مشخصات فنی وانت تندر ۹۰

از نظر مشخصات فنی، نوع موتور خودرو وانت تندر نود K4M بوده و دارای حجمی معادل ۱۵۹۸ سی سی است. حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار در نظر گرفته شده که این مقدار برای ۵۷۵۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور موتور ۱۴۰ نیوتن بر متر در نظر گرفته می شود. این خودروها دارای چهار سیلندر بوده که به صورت خطی قرار گرفته اند و ۱۶ سوپاپ دارند.
سیستم انژکتوری وانت تندر ۹۰ نقطه ای الکترونیکی بوده و میزان آلایندگی آن یورو ۴ است.
حداکثر وزنی که این خودروها در محور جلو و عقب می توانند تحمل کنند به ترتیب ۸۵۰ و ۱۱۶۰ کیلوگرم است.
میزان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتری که در این دستگاه ها ایجاد می‌شود طی ۱۰ ثانیه بوده و دارای ۵ دنده دستی در سیستم انتقال قدرت خود هستند.
مصرف سوخت خودروهای وانت تندر ۹۰ با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در داخل شهر ۹ لیتر، خارج از شهر ۶ لیتر، و میزان سوخت با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در جاده های خارج و داخل شهر به صورت ترکیبی ۵/۷ لیتر است.
سیستم فرمان این نوع خودروها از نوع هیدرولیکی بوده و دیسک و کالیبر ترمز جلو از نوع دیسکی و دیسک و کالیبر ترمز عقب از نوع کاسه ای است.

دلایل اهمیت سرویس کردن منظم خودرو چیست؟

سرویس کردن منظم خودرو مزایای زیادی را برای اتومبیل شما به همراه می‌آورد که شامل موارد زیر است:

1 . سالم ماندن موتور

به طور کلی تمام خودرو ها طوری طراحی شده اند که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا در شرایط مطلوب کار کنند. تعویض روغن و فیلتر ها در فواصل منظم از ورود هرگونه کثیفی یا گرد و غبار به قطعات روغن موتور جلوگیری نموده و به طور بالقوه از ایجاد مشکلات اساسی جلوگیری می کند. همچنین باعث طول عمر موتور ماشین و در نتیجه طول عمر خودرو می‌ شود.

2 . صرفه جویی در هزینه ها

در صورتی که در فواصل منظم و به صورت دوره ای خودروی خود را برای سرویس کردن به تعمیرگاه ببرید از مشکلات بزرگ تر و پر هزینه تر جلوگیری می کنید. علاوه بر این، با انجام سرویس های دوره ای می توانید با پرداخت مبلغ کمی خورو خود را سالم نگه دارید، در غیر این صورت باید هزینه های بیشتری را برای تعمیر یا تعویض قطعات بپردازید.

3. کاهش هزینه های سوخت

مراقبت و سرویس منظم خودرو باعث می ‌شود هیچ قطره ای از سوخت خودرو هدر نرود. اما در صورتی که یکی از خدمات کلیدی را نادیده بگیرید ممکن است میزان مصرف سوخت، افزایش یابد. این بدان معنی است که مجبور خواهید بود باک بنزین خود را بیشتر پر کنید در نتیجه زمان خود را در صف های پمپ بنزین و همچنین پول خود را هدر دهید.

4. بهبود عملکرد خودرو

به طور کلی خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که اگر یکی از این قطعات شروع به خرابی کند می تواند بر نحوه کارکرد کل ماشین تاثیر بگذارد. سرویس کردن خودرو تضمین می کند که هر قسمت از خودرو به خوبی کار نموده و در این صورت عملکرد کلی خودرو بهبود می یابد.

5. کمک به حفظ محیط زیست

یک خودروی معیوب در مقایسه با خودرویی که تحت سرویس و نگهداری منظم قرار دارد به دلیل مسدود شدن اگزوز، کاهش سطح روغن و سایر مایعات، دود و گازهای مخرب محیط زیست بیشتری را به هوا وارد می کند. شما می‌توانید در صورت سرویس منظم اتومبیل خود آلاینده های کمتری را به محیط زیست وارد کنید.

در تعمیرگاه رنو چه خدماتی ارائه می شود؟

برخی از شایع ترین امور تعمیراتی یا تعویض قطعات که در تعمیرگاه ال 90 در تهران انجام می شود، شامل موارد زیر هستند:
- تعمیر جلوبندی
- تعمیر کردن گیربکس خودرو
- تعمیر کامل موتور وانت تندر ۹۰
- تعمیر کردن مشکلات مرتبط با سرسیلندر ها
- تعویض فیلتر کابین خودرو
- تعویض فیلتر بنزین وانت تندر ۹۰
- تعویض انواع وایرها و شمع ها
- تعویض کمک فنرهای جلو و عقب خودرو
- تعویض بلبرینگ ها
- تعویض کردن لنت ها
- تعویض کردن تسمه تایم به صورت کامل
- تعویض کردن واتر پمپ

با مراجعه به موقع به تعمیرگاه های مجاز رنو، می توانید از هزینه های سنگین تعمیر، در آینده جلوگیری کنید. خودروی تندر، از خانواده رنو بوده و تعمیرگاه های مجاز رنو، عمدتا خدمات سرویس و تعمیر انواع خودروهای رنو را انجام می دهند. برای مراجعه به تعمیرگاه مگان در تهران یا تعمیرگاه هر مدل دیری نظیر ساندرو ، کولیوس و .... مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز رنو، کافی است.
رنواتوماتیک: تعمیرگاه خودروهای رنو در تهران
تلفن : 09198833088
www.renoautomatic.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =