تازه‌ترین ساخته‌های رومن پولانسکی، دیوید کراننبرگ، ویلیام فریدکین و استیون سودربرگ در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده می‌روند.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان لیدو روز پنجشنبه اسامی 21 فیلم بخش مسابقه این دوره جشنواره ونیز و 22 فیلم خارج از مسابقه را اعلام کردند.

در میان فیلم‌هایی که برای دریافت جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز 68 رقابت می‌کنند، 11 فیلم انگلیسی‌زبان هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به «یک روش خطرناک» دیوید کراننبرگ، «شرم» دومین فیلم بلند استیو مکویین، «کشتار»‌به کارگردانی رومن پولانسکی، اقتباس سینمایی آندرا آرنولد از «بلندی‌های بادگیر»، اقتباس توماس آلفردسون از «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس»، «4:44 آخرین روز زمین» ساخته ابل فرارا، «آدم مرموز» به کارگردانی تاد سولوندز فیلمساز مستقل و «جو قاتل» تازه‌ترین ساخته ویلیام فریدکین سازنده فیلم‌هایی چون «رابط فرانسوی» و «جن‌گیر»، اشاره کرد.

جودی فاستر

کریستف والتس، جان سی. رایلی، جودی فاستر و کیت وینسلت در صحنه‌ای از فیلم «کشتار»

«یک روش خطرناک»‌ کراننبرگ با بازی ویگو مورتنسن، کایرا نایتلی و میشائل فاسبیندر درباره ارتباط پر فراز و نشیب کارل یونگ و زیگموند فروید است. کراننبرگ آخرین بار سال 2007 فیلم «قول‌های شرقی» را روی پرده سینماها داشت.

«کشتار» پولانسکی اقتباسی از «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا است. داستان درباره دو خانواده پولدار است که برای حل و فصل دعوای بچه‌هایشان در مدرسه همدیگر را می‌بینند و هرچند در ابتدا ارتباط آن‌ها متمدنانه است، اما در نهایت خودشان به وحشی‌گری رو می‌آورند.

کیت وینسلت، جودی فاستر، کریستف والتس و جان سی. رایلی در تازه‌ترین ساخته خالق فیلم‌های «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها» و «تس» بازی می‌کنند.

از دیگر فیلم‌های مطرح بخش مسابقه می‌توان از «Terraferma» ساخته امانوئل کریالزه تولید مشترک ایتالیا و فرانسه، «فاوست» به کارگردانی الکساندر سوکوروف کارگردان روسی و چهره محبوب ونیز، «Alps» یورگوس لانتیموس فیلمساز یونانی و «Quando La Notte» کریستینا کومنچینی کارگردان کهنه‌کار ایتالیایی، نام برد.

نام بیست و دومین و آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره که از آن به عنوان «سورپریز» یاد می‌شود، در روزهای برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد.

همان طور که قبلا اعلام شد تریلر سیاسی «عید مارس» به کارگردانی و با بازی جرج کلونی فیلم افتتاحیه این دوره لیدو است و  کمدی «دوشیزه‌های غمگین» ساخته ویت استیلمن جشنواره را به پایان می‌رساند.

جرج کلونی

جرج کلونی و فیلیپ سیمور هافمن در صحنه‌ای از «عید مارس» فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز 68
 
در بخش خارج از مسابقه نیز چند فیلم مطرح حضور دارند، از جمله تریلر «شیوع» تازه‌ترین ساخته استیون سودربرگ که گروهی از ستارگان بین‌المللی مانند ماریون کوتیار، مت دیمن، لارنس فیشبرن، جود لاو، گوئینت پالترو و کیت وینسلت در آن بازی می‌کنند.

«W.E.» به کارگردانی مدونا درباره ازدواج ادوارد هشتم پادشاه بریتانیا با والیس سیمپسن آمریکایی، مستند «سالومه وحشی»‌ به کارگردانی آل پاچینو، «La Folie Almayer» به کارگردانی شانتال آکرمن تولید مشترک بلژیک و فرانسه و «Il Villaggio Di Cartone» ساخته ارمانو اولمی فیلمساز پیشکسوت ایتالیایی، از فیلم‌های مطرح بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز 2011 هستند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود و دارن آرونوفسکی فیلمساز آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه است.

پاچینو در این دوره جشنواره جایزه «افتخار فیلمساز» را دریافت می‌کند و جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد به مارکو بلوکیو نویسنده و کارگردان ایتالیایی اعطاء می‌شود.

فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره ونیز 2011 

فیلم

کارگردان

کشور

توضیح

«عید مارس»

جرج کلونی

آمریکا

فیلم افتتاحیه

«تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس»

توماس آلفردسون

بریتانیا، آلمان

 

«بلندی‌های بادگیر»

آندرا آرنولد

بریتانیا

 

«میدان‌های کشتار تگزاس»

امی کانان مان

آمریکا

فیلم دوم

«Quando La Notte»

کریستینا کومنچینی

ایتالیا

 

«Terraferma»

امانوئل کریالزه

ایتالیا، فرانسه

 

«یک روش خطرناک»

دیوید کراننبرگ

آلمان، کانادا

 

«4:44 آخرین روز زمین»

ابل فرارا

آمریکا

 

«جو قاتل»

ویلیام فریدکین

آمریکا

 

«Un Ete Brulant»

فیلیپ گارل

فرانسه، ایتالیا، سوییس

 

«یک زندگی ساده»

آن هویی

چین، هنگ کنگ

 

«مبادله»

اران کولیرین

اسرائیل

فیلم دوم

«Alps»

یورگوس لانتیموس

یونان

 

«شرم»

استیو مکویین

بریتانیا

فیلم دوم

«L'ultimo Terrestre»

جان آلفونسو پاچینوتی

ایتالیا

فیلم اول

«کشتار»

رومن پولانسکی

فرانسه، آلمان، اسپانیا، لهستان

 

«جوجه با آلو»

مرجانه ساتراپی، ونسان پارانو

فرانسه، بلژیک، آلمان

 

«فاوست»

الکساندر سوکوروف

روسیه

 

«آدم مرموز»

تاد سولوندز

آمریکا

 

«Himizu»

سیون سونو

ژاپن

 

«Seediq Bale»

وی ته-شنگ

تایوان

فیلم دوم

هالیوود ریپورتر / 28 ژوئیه / علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوه NL ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    فیلم کشتار رومن پولانسکی باید فیلم قشنگی باشه...