از اردوی اردبیل رضایت کامل دارد و می گوید به تمام اهدافش در این اردو رسیده است.

از اردوی اردبیل رضایت کامل دارد وابراز می کند که از برگزاری آن خیلی خوشحال است.بازگشت دوباره به زادگاه و دیدار با دوستانی که زمانی هم بازی اش در تیم منتخب اردبیل بودند تداعی کننده روزهای خوب برای علی دایی بود.او در زادگاهش همچنان محبوب است و این محبوبیت به اندازه ای است که مردم در بدو ورود تیم راه آهن به اردبیل که ساعت 3 صبح بود مقابل هتل محل اقامت آنها تجمع کردند تا شهریار فوتبالشان را ببینند.دایی به خاطر این ابراز علاقه و کارهایی که مردم شهرش برایش انجام داده اند می گوید:«همیشه شرمنده مردم اردبیل هستم.»دایی در گفت و گویی اختصاصی با خبرآنلاین در مورد همه اتفاقاتی که در اردبیل افتاده حرف زده است.اردوی مناسب،اهدافی که به آن رسیده است و البته رضایتی که از بازیکنان راه آهن دارد.


اردوی اردبیل چطور بود؟به اهدافی که می خواستید رسیدید؟
اردوی خیلی خوبی بود.در کمال آرامش یک اردوی خوب را برگزار کردیم.جا دارد از مسئولان تربیت بدنی و همچنین مدیریت هتل سپید که کمال همکاری را از همه لحاظ با ما داشتند تشکر کنم.آنها از نظر امکانات،هر چیزی را که ما می خواستیم برایمان فراهم کردند.
مجید جلالی در گفت و گویی اعتراض کرده بود که تیم های ایرانی در ترکیه اردو می زنند؛8 تا تیم در یک اردو بودند و این اتفاق بدی است.محمود خوردبین هم گفته بود که شرایط غذایی پرسپولیس در ترکیه بد بود.اما شما راه آهن را به اردبیل بردید و در این شهر اردو زدید.

نظرتان در مورد برگزاری اردوها در ترکیه چیست؟
من درباره باشگاه های دیگر حرف نمی زنم چون اطلاعاتی ندارم پس اظهار نظر نمی کنم.اما شرایط اردبیل را می دانستم.به همین دلیل با مسئولان باشگاه حرف زدم و آنها هم قبول کردند که در این شهر اردو بزنیم.من می دانستم امکانات این شهر چقدر است و دوست داشتم اگر قرار است پولی خرج شود در کشور خودمان باشد.دوست داشتم اردویمان یک جایی باشد که شناخت کافی از آنجا داشته باشم به همین دلیل اردبیل را انتخاب کردم.ما سه بازی دوستانه در این اردو برگزار کردیم که این شرایط را بهتر کرد.همچنین به دلیل آب و هوای خوب اردبیل تمرینات را در اتفاعات انجام دادیم که این باعث شد بچه ها در شرایط طبیعی تمرین کنند.روزهای خیلی خوبی هم بود چون من به زادگاه خودم برگشتم و از همه لحاظ اردویی که ما داشته بودیم یک اردوی کامل بود.


در این سه بازی دوستانه سه برد کسب کردید.هدف شما در این بازی ها پیروزی بود یا...
هدف ما انجام بازی های تدارکاتی بود که تیم را محک بزنم و نقاط ضعف و قوت بازیکنان را پیدا کنم.می خواستم بچه ها را در شرایط بازی کردن ببینم.از طرف دیگر من دوست دارم در تیمی که کار می کنم آن تیم به بردن عادت کند.شما می دانید زمان کوتاهی است که ما تیم را جمع کرده ایم.من حتی بعضی از بازیکنان جوان تیم را که در لیگ برتر بازی نکرده بودند را اسشمان را نمی دانستم.ولی ما در این اردو تمرینات خوبی را برگزار کردیم و توانستیم شناخت خیلی خوبی از نفرات تیم داشته باشیم.این شناخت برای ما خیلی مهم بود که در بازی های دوستانه ای که انجام دادیم به این مهم رسیدیم.


شما دو هفته دیرتر از سایر تیم ها تمرینات خود را شروع کردید.نگران این نیستید که تیمتان در شروع مسابقات آماده نباشد؟
به طور طبیعی ما خیلی دیر شروع کردیم.اگر وقت بیشتری داشتیم هماهنگ تر وارد مسابقات می شدیم.اما شرایط به گونه ای شد که با کمک باشگاه و فعالیتی که خود ما کردیم توانستیم همه چیز را جمع و جور کنیم.بازیکنان تیم کمال همکاری را با باشگاه داشتند.خیلی در این اردو به آنها فشار آمد ولی با انگیزه زیادی تمرین کردند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.با همکاری آنها یک اردوی خوب و بدون حاشیه را پشت سر گذاشتیم.


در بدو ورود راه آهن به اردبیل که ساعت 3 صبح بود نزدیک به سه هزار نفر مقابل هتل شما تجمع کردند.در بازی های دوستانه شما هم سه چهار هزار نفر حضور داشتند.این محبوبیت در بین هواداران وظیفه شما و بازیکنان را سنگین نمی کند.
این مطمئنا لطفی است که خدا شامل حال ما کرده است.من مدیون تمام همشهریانم هستم که در این مدت همه جوره من را حمایت کرده اند.حتی زمانی هم که همه از من انتقاد می کردند آنها پشت من بودند.امیدورام بتوانم پیش آنها و اهالی فوتبال و همچنین کل تیم سربلند باشم.من به زادگاه خودم برگشتم،دوستان قدیمی اما را دیدم،آنهایی که در تیم منتخب اردبیل با من هم بازی بودند.خاطراتم در دوران نوجوانی و جوانی تداعی شد.اردوی اردبیل واقعا از همه لحاظ عالی بود.


خریدهایی که شما داشتید رضایت شما را در تمرینات جلب کرده اند یا نه؟
من از همه خرید هایی که کردیم راضی هستم،هرچند که کار ما دیر شروع شد و آنها دیر به ما ملحق شدند.اما به طور کلی تلاش می کنیم که یک تیم هماهنگ را بسازیم.البته باید باز هم تلاش کنیم.به طور کلی من حق انتخاب برای بازیکنان نداشتم و محدودیت هایی برای ما وجود داشت.ما آخرین تیمی بودیم که در کورس نقل و انتقالات کارمان را شروع کردیم.گزینه ها زیاد نبودند و روی بچه هایی دست گذاشتیم که عملکردشان در لیگ خوب بود و آن تصوراتی که داشتم برآورده شد. آنها در تمرینات خوب نشان دادند.


شما سه تا بازیکن مطرح مثل کعبی ،کاظمی و زارع کسب کردید.اما بقیه خریدها چه سهمیه لیگ برتری و چه بازیکنان لیگ یکی که جذب کردید اسمی نیستند و یک سری بازیکنان جوان هستند.
ما دو سه تا بازیکن بزرگسال،دو تا بازیکن زیر 23 سال و چند تا بازیکن امید را در تست ها انتخاب کردیم.من شیوه کارم این طور است که هر بازیکنی خوب باشد وارد زمین می شود.هر کس انگیزه بیشتری داشته باشد و بتواند خواسته ای من را پیاده کند حق بازی کردن دارد.به طور کلی می توانم بگویم تیم یک دستی دارم.

شما بازیکنانی را که در تست انتخاب کردید در اردوی اردبیل برایتان گل زنی کردند.یکی از این بازیکنان در سه تا بازی گل زده است.
به طور حتم این ها خوب بودند که ما در تست ها انتخابشان کردیم.آنها توانستند نظر مساعد من را جلب کنند.من کسی را نیاورده ام که به دردم نخورد و هزینه اضافی برای باشگاه داشته باشد.چند نفری آمدن تست دادند و من هم چون خوب بودند انتخابشان کردم.


شما در حالی این بازیکنان را انتخاب کردید که بازیکنان نامدار زیادی در فصل نقل و انتقالات بیرون ماندند.

بازیکنانی که در نقل و انتقالات بیرون ماندند همه خوب هستند اما من بر حسب نیازهایی که داشتم بازیکن گرفتم.کسانی را انتخاب کردم که جای پیشرفت داشته باشند.


به طور کلی در تیم راه آهن نزدیک به 10 بازیکن امید و زیر 23 سال وجود دارد.شما از باشگاه خواسته اید که کارت بازی آنها را صادر کنند.تا چه اندازه به آنها امید دارید؟
بازیکنانی را آوردم که به آنها اعتقاد داشتم.اگر اعتقاد نداشتم هرگز آنها را نگه نمی داشتم.این جوانان می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.من از این بازیکنان در بازی های دوستانه حداقل در یک نیمه استفاده کردم تا بتوانم شناخت بیشتری روی آنها داشته باشم.مطمئن باشید به آنها در بازی های لیگ برتر هم بها می دهم.


برای فصل نقل و انتقالات بازیکن دیگری جذب نمی کنید؟
ما یک جای خالی دیگر داریم که بر اساس نیازمان آن را پر می کنیم.


شما زمانی که سرمربی تیم سایپا شدید بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد،میلاد زنید پور،روزبه شاه علی دوست و ...را در ترکیب اصلی گذاشتید و به آنها میدان داید.همان تیم آمد و قهرمان لیگ برتر شد.فکر می کنید در تیم راه آه هم این اتفاق بیفتد و بازیکنانی بیایند و بعدا تبدیل به آینده داران فوتبال ایران شوند؟
ما این شرایط را فراهم کردیم و قطعا در بازی ها هم تا جایی که امکانش وجود داشته باشد از آنها بازی می گیریم.البته همه چیز بستگی به خودشان دارد که تلاششان را بیشتر کنند ما هم به رشد و پیشرفت آنها کمک خواهیم کرد.


تکلیف میاچ با راه آهن به کجا رسید؟
ایشان 5 شنبه وارد ایران شدند و با مسئولان باشگاه صحبت کردند.ان شاالله از امروز در تمرینات تیم ما شرکت می کنند.مشکلی از این بابت وجود ندارد.

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =