استفاده از اراضی ۷۰۰ هکتاری کوثر در طرح نهضت ملی مسکن یزد

وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی تلفنی با استاندار یزد گفت: اراضی ۷۰۰ هکتاری مجموعه کوثر باید برای نهضت ملی مسکن استفاده و سریعا تهاترسازی شود و در چارچوب این طرح قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ رستم قاسمی در نشست شورای مسکن استان یزد که به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه های در حال احداث و در آستانه کلنگ زنی استان برگزار شد، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن از طرح‌های بسیار مهم دولت است که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید دارد. پالایش متقاضیان در اسرع وقت انجام گیرد و عملیات ساخت منازل آغاز شود زیرا قرار شد سی درصد آورده را بانک‌ها برای زیرسازی پرداخت شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای ساخت منازل شد و ادامه داد: دستتان باز است و هیچ محدودیتی ندارید. امیدواریم استان یزد در صدر استان‌های برتر در طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اراضی هفتصد هکتاری برای مجموعه کوثر که قبلا مصوبه شهرک داشته باید برای نهضت ملی مسکن استفاده و سریعا تهاترسازی شود و در چارچوب این طرح قرار گیرد.

وی تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای آغاز طرح نهضت ملی وجود ندارد و حتی اگر مردم پول واریز نکرده باشند، نیز زیرسازی منازل آغاز شود.

استاندار یزد نیز بر پیگیری جدی مسائل مربوط به پروژه ها تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم جهت کلنگ زنی پروژه های طرح نهصت ملی مسکن؛ در هفته های آینده اندیشیده شود.

مهران فاطمی با اشاره به دغدغه های متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در زمینه تامین مالی، خاطرنشان کرد: در زمینه تامین مالی و تقویت مالی مردم برای انجام پرداختی های این طرح، اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی "کیفیت"، "سرعت" و "قیمت" را از مولفه های مهم در ساخت پروژه های این حوزه عنوان کرد و اظهارداشت: ارزان سازی در کنار کیفی سازی در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی ادامه داد: پیش از این مقرر شده بود، املاکی ها در شهر یزد بر اساس مصوبه هیئت دولت، کف و سقف اجاره بها را در هر منطقه مشخص کنند، این نرخ گذاری ها در بنگاه های املاک نصب شود و به شورای حل اختلاف اصناف داده شود تا امکان پیگیری و شکایت مردم فراهم شود.

استاندار یزد در پایان بر پیگیری جدی موضوع اخذ مالیات بر خانه های خالی استان تاکید کرد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =