۴ نفر
۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
ایران سواری بنز تولید می‌کند

اقتصادنیوز با انتشار گزارشی مربوط به روز ۱۶ تیر ۱۳۸۲ نوشت:ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.

۱۶ تیر ۱۳۵۲؛ نحوه تعیین قیمت میوه اعلام شد

هیات عالی نظارت نحوه تعیین قیمت ۲۹ قلم میوه در خرده‌فروشی را اعلام کرد. این هیات ۲۹ قلم میوه را به چهار گروه تقسیم کرد و میزان حداکثر درصد تفاوتی که مغازه‌دار حق دارد بر قیمت میدان افزوده و به مشتری بفروشد، معلوم ساخته است.

درصدهای تعیین‌شده برای ۲۹ قلم کالا به شرح زیر است: انواع سیب بهاره، گلابی‌های تابستانی، انگور، طالبی، گرمک، کاهو، نخود و لوبیای سبز، خیار، بادمجان، کدو ۳۵ درصد، انواع سیب تابستانی، گلابی زمستانی، گیلاس، زردآلو، هلو، شلیل، شبرنگ، انگور یاقوتی و بی‌دانه، گوجه، فلفل سبز ۳۰ درصد، انواع گیلاس شیشه‌ای، انگور عسگری و دیگر انواع گوجه‌فرنگی، انواع طالبی و گرمک دورشهری ۴۰ درصد، انواع هویج، پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌سبز ۲۵ درصد.

۱۶ تیر ۱۳۸۲؛ ایران سواری بنز تولید می‌کند

گفت‌وگوهای ایران‌خودرو با شرکت دایملر کرایسلر درخصوص تولید نوعی سواری بنز در ایران تا پایان شهریورماه نهایی می‌شود.

دکر امیرالبدوی، قائم‌مقام شرکت ایران‌خودرو با بیان اینکه این شرکت در زمینه فرآیندهای تولید و محصولات جدید موفقیت‌هایی کسب کرده است، افزود: ایران اکنون از نظر فناوری ساخت خودرو نسبت به دنیا سه تا پنج سال عقب است.

وی از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی در هزینه‌های ایران‌خودرو خبر داد و افزود: کاهش قیمت خودرو و متناسب کردن آن با قدرت خرید مردم در برنامه کاری ایران‌خودرو قرار دارد و اعمال کاهش هزینه‌ها در سطح کارخانه، قطعات و عرضه یک مدل خودرو به قیمت معقول را اکنون دنبال می‌کند.

البدوی بدون ذکر نام خودروی قابل‌عرضه با قیمت معقول اظهار کرد: خودروی مورد نظر ابتدا با بهای ۸۰ میلیون ریال و ۶ ماه بعد از نخستین تحویل به قیمت ۶۰ میلیون ریال عرضه خواهد شد.

ماکسیما از ۴۰ میلیون تومان گذشت

در مراکز همگانی خرید و فروش خودرو، بیشتین تغییر قیمت مربوط به دو مدل خودروی ماکسیما دنده‌ای و اتوماتیک است که هر کدام به ترتیب ۱۳میلیون ریال و ۲۵ میلیون ریال افزایش داشتند.

پاترول چهار درب ۴ سیلندر، زانتیا ۲۰۰۰، سمند یشمی متالیک رنگ، ماتیز نقره‌ای و وانت نیسان پیکاپ مشکی رنگ هر کدام به ترتیب یک میلیون ریال، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۴ میلیون ریال و یک میلیون ریال گران‌تر از هفته قبل معامله شدند.

نام خودرو

قیمت (ریال)

زانتیا (۲۰۰۰)

۱۹۳.۰۰۰.۰۰۰

سمند فول نقره‌ای

۱۲۶.۰۰۰.۰۰۰

مزدا ۳۲۳ مشکی

۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰

ماکسیما دنده‌ای

۳۴۲.۰۰۰.۰۰۰

ماکسیما اتوماتیک

۴۰۵.۰۰۰.۰۰۰

پاترول دو درب ۸۱

۱۴۳.۰۰۰.۰۰۰

پاترول چهاردرب چهارسیلندر

۱۷۸.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۴۰۵ انژکتوری ۱۸۰۰

۱۱۴.۰۰۰.۰۰۰

پژو پرشیا مشکی متالیک

۱۵۱.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ سفید

۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰

۱۶ تیر ۱۳۹۲؛ تفویض اختیار پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی از ارسال دستورالعمل به دو بانک بزرگ کشور با تاکید بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =