هشدار در باره بی توجهی به سلامت مردم در برابر بیماری کرونا / مراقب سفرهای دستجمعی تفریحی و زیارتی،بازگشت حجاج و اعزام زائران اربعین باشید

روزنامه جکهوری اسلامی نوشت : با اینکه مسئولان ارشد وزارت بهداشت و درمان در هفته‌های گذشته همواره بر احتمال بازگشت مجدد کرونا تأکید کردند و هرگز کاهش تعداد مرگ و میرهای کرونائی را به معنای پایان یافتن کرونا ندانستند، متأسفانه آن دسته از مسئولین که تصمیم‌گیری درباره سفرها و تجمعات را برعهده دارند در این تصمیم‌گیری‌ها به احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور توجهی نکردند.


اجازه دادن و حتی تشویق کردن مردم به برگزاری تجمعات مذهبی در ایام دهه اول ذیحجه، فراهم ساختن امکانات سفرهای جمعی زیارتی، ترغیب مردم به سفرهای تفریحی و دستجمعی و حضور در اردوهای تابستانی به ویژه کنار دریا و اماکن سیاحتی، ازجمله اقداماتی هستند که در هفته‌های گذشته بدون توجه به اینکه هنوز کشور از دام کرونا نجات پیدا نکرده است، صورت گرفته‌اند

عجیب اینست که هنوز هم علیرغم ظاهر شدن علائم هشداردهنده مرتبط با بازگشت مجدد کرونا اقدامی برای تجدیدنظر در تصمیمات منافی با شرایط کرونائی صورت نگرفته است. از چند روز دیگر، بازگشت زائران خانه خدا به کشور شروع می‌شود. برای جلوگیری از عوارض احتمالی کسانی که به مدت بیش از یکماه در یک تجمع بزرگ چندملیتی در عربستان حضور داشتند و ممکن است حامل گونه جدید کرونا باشند، چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ بازگشت حجاج به کشور، دیدارها، مهمانی‌ها و تجمعاتی را به همراه خواهد داشت، ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کنترل عوارض این تحرکات چه تدابیری اتخاذ کرده است؟

علاوه بر اینها، این روزها ستادهای مربوط به راه‌پیمائی اربعین فعال شده‌اند و از کسانی که مایل به حضور در این راه‌پیمائی هستند ثبت‌نام می‌کنند. پیش‌بینی مسئولان این ستادها اینست که یک تجمع چند میلیونی در راه‌پیمائی اربعین شکل خواهد گرفت. مراسم عید غدیر و عزاداری‌های محرم و صفر را نیز پیش‌رو داریم.

در شرایط مواجهه با موج جدید کرونا برای حفاظت از جان همین مردم که عاشقان ائمه علیهم‌السلام هستند و برای ابراز ارادت به اهل‌بیت پیامبر اکرم آمادگی دارند، چه تدابیری اندیشیده شده است؟ نمی‌توان سخن از دین و علاقمندی به ائمه علیهم‌السلام گفت ولی نسبت به حفاظت از جان ارادتمندان این خاندان پاک بی‌تفاوت ماند. این مردم باید زنده و سالم و شاداب باشند تا بتوانند به خاندان پیامبر خدا ابراز ارادت کنند. برای حفاظت از جان مردم و تأمین سلامت و شادابی آنان در شرایط خاص کرونائی، ستاد ملی مبارزه با کرونا وظایف مهمی برعهده دارد که باید به آنها عمل کند.
در مورد سفرهااطلاعات ی تابستانی و تجمعات مختلف تفریحی، سیاحتی، مهمانی‌ها، جشن‌ها، حضور در مترو، اتوبوس، ادارات و... نیز توجه به وظایف حفاظتی از الزامات است.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1649889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =