۹۹۰ میلیارد تومان فروش از اموال تملیکی هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در اردیبهشت ماه امسال، فروش کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان، معادل ۸۰ درصد فروش کل کشور بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی قهرمانی افزود: سازمان اموال تملیکی، بخش قابل توجهی از کالاهای متروکه و قاچاق را هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ ارزش ریالی، تعیین تکلیف کرده است، به نحوی که از ابتدای تیرماه پارسال تا کنون، ۴ هزار و ۵۳۰ فقره پرونده قاچاق و هزار و ۷۰۰ دستگاه کانتینر متروکه در سازمان اموال تملیکی هرمزگان تعیین تکلیف شد.
وی افزود: تعیین تکلیف کالاهای متروکه و مهلت منقضی شده و ساماندهی امور مربوط به حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از جمله مسائل اصلی و ریشه‌ای هرمزگان در دوران نوین تحول قوه قضاییه بوده است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اکنون حدود ۵ هزار کانتینر و ۴ هزار تن کالای فله در حوزه اموال تملیکی در استان وجود دارد.
وی افزود: سطح نمایندگی سازمان اموال تملیکی هرمزگان به اداره کل مستقل و ویژه ارتقا یافته است و به منظور تسریع و تسهیل در امور مربوطه، تفویض ۲۰ اختیار و اعطا دسترسی‌های ویژه به مدیر سازمان اموال تملیکی استان صورت گرفته است.قهرمانی گفت: نیاز است ۶ میلیارد تومان بودجه، جهت کمک به سازمان اموال تملیکی هرمزگان اختصاص یافته است وحداقل ۲۰ نیرو به چارت سازمانی اموال تملیکی استان اضافه می‌شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: تا کنون صد هزار و ۶۶۸ دستگاه کانتینر در ۵۲ ترمینال سرشماری شده است و در ۵۰ ترمینال نیز دو مرحله مغایرت گیری صورت گرفته است.
وی افزود: حدود ۱۵۴ کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بازرسی‌ها شناسایی شد که تحت بررسی قضایی گرفته و تحقیقات جهت کشف زوایای پنهان، ادامه دارد.
قهرمانی گفت: همچنین تعداد ۲۳ کانتینر از این تعداد، معدومی بوده که به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده شده است و مشخصات ۱۳۱کانتینر دیگر (بدون هویت) در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار چاپ شد که از این تعداد، ۱۴ دستگاه متعلق به سازمان کشتیرانی است، که مقرر شد برای تحویل کانتینرها به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدام شود.
وی درخصوص کانتینرهای حاوی کالاهای فاسد شده افزود: ۳۱۸ کانتینر، طبق پیگیری‌های صورت گرفته وجود داشت مقرر شد فوراً کانتینرها مورد بازدید قرار گرفته و با اخذ تأییدیه از مراجع ذی ربط و با هماهنگی اداره بندر، گمرک، اموال تملیکی و معاونت غذا و دارو سازمان علوم پزشکی استان، در محل امحا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =