اجرای سیستم هوشمند روشنایی معابر در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سیستم هوشمند روشنایی معابر با بهره‌گیری از اینترنت اشیا به صورت پایلوت در قزوین اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مسعود خواجه‌وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین درخصوص اجرای این طرح پایلوت در استان قزوین، اظهارکرد: طراحی و پیاده‌سازی سیستم هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی با استفاده از اینترنت اشیا از طرح‌های مهمی است که می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های روشنایی کمک کند.

او افزود: کنترل سیستم روشنایی معابر و خیابان‌ها به منظور افزایش امنیت شهری و مدیریت مصرف برق یکی از دغدغه‌ها در ایجاد شهرهای هوشمند است و مدیریت سیستم روشنایی به کمک نصب سنسورهای هوشمند و اضافه کردن قابلیت کنترل روشن و خاموش کردن یا حتی تنظیم شدت نور چراغ‌ها صورت می‌گیرد.

خواجه‌وند گفت: با اجرای این سیستم، وضعیت روشن و یا خاموش بودن تمامی چراغ‌ها در مرکز مانیتورینگ شهری قابل نمایش است که این امر به‌سادگی و بدون نیاز به بازدیدهای دوره‌ای زمان‌بر و پرهزینه، امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: از آنجا که تخریب و سوختن چراغ‌های خیابانی بسیار رایج است و برای تست وارزیابی تک تک این چراغ‌ها باید مامورانی اعزام شوند که هم نیروی انسانی و هم هزینه زیادی دارد در این روش با پایش و تشخیص خودکار می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

این مسئول بیان کرد: استفاده از اینترنت اشیا، قدرت مانیتور کردن و کنترل چراغ‌های خیابانی را در هر کجا و هر زمان برای مدیران شهری ممکن کرده و از سوی دیگر امکان اجرای برنامه‌های مختلف در زمان‌های پیک در طول شبانه‌روز به منظور جلوگیری از قطع برق در سایر کاربری‌ها را امکان‌پذیر می‌کند که این مزیت‌ها از دیگر امکانات این سامانه است.

او افزود: اجرای طرح سیستم هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی به صورت پایلوت در خیابان امیرکبیر قزوین اجرا شد.

خواجه وند گفت: در اجرای این طرح ۳۰عدد چراغ ۱۵۰وات به صورت دو طرفه در پایه چراغ ۱۲متری به فاصله ۴۵متر از هم نصب شده است.

او ادامه داد: در اجرای این طرح از یک دستگاه GATEWAY با قابلیت کنترل ۴هزار دستگاه چراغ تا شعاع ۳کیلومتری در داخل شهر استفاده شد.

این مسئول بیان کرد: این سیستم ویژگی‌هایی دارد که قابلیت مدیریت از راه دور چراغ‌های خیابانی، طراحی بهینه برای استفاده از شبکه روشنایی، عملیات خودکار تنظیم شدت میزان روشنایی و خاموش و روشن کردن بر اساس الگوریتم زمان‌بندی یا از طریق سنسور روشنایی، از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: همچنین استفاده موثر از پهنای باند با کمترین نیاز به تجهیزات خاص مخابراتی، تغییر شدت روشنایی بر اساس میزان رفت‌وآمد، امنیت بالا در انتقال اطلاعات و ذخیره‌سازی آن، اندازه‌گیری گستره وسیعی از پارامترهای الکتریکی و آگاهی از خرابی چراغ‌های LED با استفاده از ارسال از راه دور هم از قابلیت‌های این سیستم هوشمند است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =