دو بزرگداشت برای «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» در دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و «کلاب هاوس»

دو آیین بزرگداشت برای «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین ، در آستانه سالگرد درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده ، «کلاب هاوس» با عنوان «مبارز مهربان» فردا چهارشنبه،( ۲۲ تیر ۱۴۰۱) ساعت ۲۱ با حضور جمعی از هم بندان، دوستان، خانواده و فعالان سیاسی، اجتماعی و کارگری در «کلاب ایران من» برگزار می شود.

موسسه دین و اقتصاد، مجمع وزیران ادوار، بنیاد رشد، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ادبیات، کانون زندانیان سیاسی، انجمن اخلاق در علم و فناوری، موسسه رحمان، جمعیت پایش مبارزه با فقر، خانه کارگر و موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، از حامیان کلاب «مبارز مهربان» هستند .

بزرگداشت دومین سال درگذشتِ «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی

همچنین  آیین بزرگداشت دومین سال درگذشتِ «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» با عنوان «مبارزِ مهربان» در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در این برنامه کاظم موسوی بجنوردی، اکرم شیخ‌حسنی، کاظم اکرمی، فرشاد مؤمنی، محمّد سلامتی، حسن عابدجعفری، علی ربیعی، احمد مسجدجامعی، علیرضا محجوب، علی‌اکبر صالحی، محسن تقی‌آبادی، اصغر قریشی و محمّدرضا علی‌حسینی سخنرانی خواهند کرد.
این مراسم پنج‌‎شنبه ۲۳ تیر از ساعت ۹:۳۰ تا ١٣ در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی به نشانی نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شمارۀ ٢١٠ برگزار می‌شود.
گفتنی است مقرر بود در این مراسم، محمّد پیران»، از مبارزان سال‌های پیش از انقلاب و از اعضای حزب ملل اسلامی، نیز سخن بگوید شامگاه دوشنبه، بیستم تیر، به‌سبب سکتۀ قلبی در ٧٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به همین مناسبت، کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، پیام تسلیتی نوشت که در فرازی از آن آمده است: «شادروان محمّد پیران مرد مبارزی بود که همیشه برای مبارزه در راه وطن آمادۀ هرگونه فداکاری بود و او که برای مبارزۀ مسلحانه به حزب ملل اسلامی پیوسته بود، در دادگاه پنجاه‌وپنج ‌نفرۀ نظامی همراه با هفت نفر دیگر محکوم به اعدام شدند که با گرفتن یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد. او بیش از سیزده سال در زندان سیاسی ستم‌شاهی در کمال شهامت و مردانگی سپری کرد و همیشه پیرِ دلیرِ زندان بود.»

اعلام زمان برگزاری «کلاب هاوس» بزرگداشت سرحدی‌زاده

بیشتر بخوانید:

شادروان سرحدی‌زاده ، دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار ، در نیمه اول دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. او در ادوار سوم، پنجم و ششم نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود.

سرحدی زاده همچنین سمت‌هایی چون عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها را برعهده داشت. او ۲۵ تیر ۱۳۹۹ به علت ایست قلبی در ۷۵ سالگی درگذشت.

۲۱۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =