راه‌اندازی خانه خلاق هنر در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: خانه خلاق هنر قزوین با هدف احیای کهن‌پیشه‌ها و نوآوری تولید صنایع‌دستی در قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر، اظهار کرد: این مرکز با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پارک علم‌وفناوری و سازمان نوسازی‌وبهسازی شهرداری قزوین در شبستان سعدیه کاروانسرای سعدالسلطنه فعال می‌شود.

او افزود: براساس منشور کاربری‌های سعدالسلطنه مصوب سال۸۸ قرار بر این بود با تکمیل مرمت و ساماندهی این بنا فضاهای موجود در شبستان سعدیه به کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی اختصاص یابد اما پس از اینکه این مکان نامزد ثبت بازارچه جهانی صنایع‌دستی شد، این رویکرد تغییر کرد و مقرر شد تا این فضا را به مرکزی برای خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع‌دستی اختصاص دهیم.

خزائلی ادامه داد: با راه‌اندازی خانه خلاق هنر با همکاری پارک علم‌وفناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های نوآور و خلاق در زمینه صنایع‌دستی در این مکان مستقر می‌شوند که یکی از کارکردهای آن‌ها احیای کهن پیشه‌ها از طریق کمک به تولید محصولات جدید بازارپسند در تلفیق با صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: امروزه برخی از صنایع‌دستی در بازار مشتری ندارند اما اگر با هنرهای دیگر تلفیق شده و یک محصول جدید مبتنی بر نیاز بازار تولید شود، می‌توان ضمن حفظ و احیاء این رشته‌ها، رونق اقتصادی خوبی برای بازار فعالان صنایع‌دستی ایجاد کرد و این مهم در خانه خلاق هنر قزوین دنبال و پیگیری می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =