ایسنا نوشت:

 

شمس لنگرودی گفت:‌ به تازگی یک داستان کودکان از من به نام «بومی و رومی» توسط نشر چشمه منتشر شده است. همچنین چاپ اول «روزی که برف سرخ ببارد» شامل انتخاب تک‌بیت‌های برتر ادبیات کهن و سبک هندی چندی پیش از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

وی همچنین درباره کارهایی که در دست انجام دارد، گفت: همچنان به نوشتن زندگی‌نامه‌ام مشغول‌ام که قبلا عنوان «آن‌چه من از زندگی دانستم» را برای آن درنظر گرفته بودم؛ ولی احتمالا نامش «دامن بلقیس» باشد. از سویی دو سالی است که آرام آرام مشغول نوشتن یک‌سری گزین‌گویه بودم که حدود 200 جمله شده و اکنون مشغول ویراستاری آن‌ها هستم. نام «آن‌چه من از زندگی دانستم» را برای این کتاب درنظر گرفته‌ام. در عین حال به تدوین مجموعه‌ دیگری از شعرهایم هم مشغول هستم.

تعدادی از آثار این شاعر و پژوهشگر نیز تجدید چاپ شده‌اند؛ «مجموعه‌ اشعار» او توسط انتشارات نگاه به چاپ دوم رسیده و «طوفانی پنهان‌شده در نسیم» شامل گزینه‌ شعرهایش به انتخاب بهاء‌الدین مرشدی از سوی نشر چشمه به چاپ سوم رسیده است. چاپ سوم «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» هم توسط نشر چشمه و چاپ دوم «رباعی محبوب من» توسط نشر مرکز منتشر شده است.

از دیگر مجموعه‌های شعر این شاعر هم چاپ تازه‌ «پنجاه و سه ترانه‌ عاشقانه»، چاپ پنجم «ملاح خیابان‌ها»، چاپ دوم «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و چاپ دوم «رسم کردن دست‌های تو» از سوی انتشارات آهنگ دیگر منتشر شده‌اند.

شمس لنگردوی همچنین کتاب‌هایی را در انتظار انتشار دارد؛ به گفته او، رمان «شکست‌خوردگان را چه کسی دوست دارد» و مجموعه‌ شعر «صبح آفتابی‌تان به خیر گرگ برفی» مدت‌هاست که در انتظار انتشارند و مجموعه‌ شعر «شب نقاب عمومی است» به تازگی از سوی انتشارات نگاه برای کسب مجوز نشر ارائه شده است.

محمد شمس لنگرودی متولد 26 آبا‌ن‌ماه سال 1329 در لنگرود است و تاکنون مجموعه‌های شعر «رفتار تشنگی» (1355)، «در مهتابی دنیا» (1363)، «خاکستر و بانو» (1365)، «جشن ناپیدا» (1367)، «قصیده‌ لبخند چاک چاک» (1369)، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» (1379)، «پنجاه و سه ترانه‌ عاشقانه» (1383)، «باغبان جهنم» (1383)، «ملاح خیابان‌ها» (861386)، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» (1389)، «رسم کردن دست‌های تو» (1389) و «می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» (1389) را منتشر کرده است. رمان «رژه بر خاک پوک»، مجموعه‌ «تاریخ تحلیلی شعر نو» و «گردباد شور جنون» (سبک هندی و کلیم کاشانی) هم از دیگر آثار او هستند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =