خطیب جمعه قزوین : مسئولان ، قدردان صبوری مردم در مشکلات جراحی اقتصادی باشند

ایسنا نوشت: آیت‌الله عابدینی گفت: صبوری و رفتار کرامت‌مدارانه مردم در مقابل مشکلات اقتصادی و معیشتی با خدمت و نظارت بیشتر جبران شود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر خم و ولادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) با اشاره به حدیث از امام هفتم شیعیان، اظهار کرد: از امام کاظم (ع) سؤال کردند در میان آدم‌ها چه کسی قیمتش از بقیه بالاتر است؟ حضرت فرمودند بیشترین و بالاترین قیمت را در میان آدم‌ها کسی دارد که همه دنیا را هم اگر به او بدهند، او همه دنیا را قیمت شخصیت خودش نمی‌داند.

وی افزود: دیده‌ایم گاهی یک نفر برای یک مقام دست به هر کاری می‌زند، چنین کسی قیمت خودش را خیلی کم می‌بیند، قیمت این آدم یک میز و صندلی نیست، قیمت این آدم آن زمین یا مبلغی پول نیست، آن کسی که رشوه می‌گیرد، آن کسی که با گران‌فروشی برای مردم ایجاد زحمت می‌کند، قیمت چنین افرادی خیلی کم است و چنین افرادی ارزش خود را نمی‌فهمند.

مسئولان قدردان صبوری مردم در مشکلات اقتصادی باشند

بیشتر بخوانید:

امام جمعه قزوین گفت: کسی که دروغ می‌گوید ارزش خود را نمی‌داند، خود را به جهنم می‌فروشد، آن کسی که ظلم و ستم می‌کند، آن کسی که احتکار می‌کند، این‌ها قیمت خود را نمی‌دانند و خودشان را خیلی ارزان و مفت می‌فروشند، امام کاظم (ع) فرمودند قیمتی‌ترین آدم‌ها آن کسی است که اگر همه دنیا را هم به او بدهند احساس می‌کند که قیمت او از همه دنیا بالاتر است.

وی بیان کرد: حضرت در ادامه فرمود قیمت شما فقط بهشت است، کمتر از بهشت با چیز دیگری معامله نکنید، خودتان را به غیر بهشت نفروشید، این سفارش امام کاظم (ع) است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: از صبوری و رفتار کرامت مدارانه مردم در مرحله گذر و شرایط سختی که جراحی اقتصادی برای جامعه پیش آورده، تشکر می‌کنیم و از دولت و دست‌اندرکاران اقتصادی می‌خواهیم نسبت به نان، کیفیت نان، قیمت کالاهای مختلف، دارو و درمان نظارت بیشتری داشته باشند و بیش از پیش به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم به برکت ولایت امیرالمؤمنین (ع) همراهمی می‌کنند و باید دست مردم را ببوسیم و تشکر کنیم و دولت مردان هم وظیفه خود را بهتر انجام دهند تا بار مسائل معیشتی و اقتصادی را برای مردم سبک‌تر کنند و آسایش و رفاه بهتری را برای مردم فراهم آورند.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =