بازگشت مرگ کرونایی به این استان پس از ۴۵ روز

ایرنا نوشت: سرعت افزایش آمارهای کرونا در مازندران روز به روز بیشتر می‌شود؛ پس از ۴۵ روز بدون فوتی، طی ۲۴ ساعت اخیر دوباره آمار مرگ ناشی از کرونا به مازندران بازگشت و تعداد بستری‌های روزانه نیز با افزایش سه برابری نسبت به روز گذشته، بعد از ۱۳۸ روز دوباره سه رقمی شد.

آمارهای اعلام شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهند که سایه موج هفتم کرونا هر روز بر سر مازندران گسترده‌تر می‌شود. به طوری که مرگ‌ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ دوباره در مازندران مشاهده شده و تعداد بستری‌های روزانه نیز در یک شبانه‌روز نسبت به روز قبل حدود سه برابر افزایش یافت.

طی شبانه‌روز منتهی به ظهر روز یکشنبه -۲۶ تیر- با مرگ یکی از بیماران مبتلا به کرونا در مازندران، نخستین مرگ کرونایی مازندران طی چهارمین ماه سال جاری و سی‌ودومین مرگ کرونایی از ابتدای امسال تا کنون در این استان ثبت شد تا زنگ خطر را برای ساکنان و مسافران این استان به صدا در آورد.

آخرین مرگ ناشی از کرونا که در مازندران ثبت شده بود مربوط به تاریخ ۱۱ خرداد است که یک نفر در مازندران قربانی کرونا شده بود. از آن روز تا ۲۵ تیر یعنی به مدت ۴۵ روز هیچ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در مازندران به ثبت نرسیده بود و مازندران طولانی‌ترین دوره بدون مرگ کرونایی را از ابتدای شیوع این بیماری تجربه کرد.

مرگ یک بیمار در مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته با توجه به افزایش آمارهای مربوط به بستری و مراجعات روزانه، هشداری برای افزایش مرگ‌های کرونایی در این استان محسوب می‌شود. خرداد امسال یک مرگ، اردیبهشت دو مرگ و فروردین ۲۸ مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های مازندران ثبت شد.

هشدار این یک مورد مرگ کرونایی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که افزایش سه برابری بستری‌های جدید بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت اخیر نسبت به شبانه‌روز قبل مورد توجه باشد.

بازگشت مرگ کرونایی به مازندران پس از ۴۵ روز

طبق آمارهای اعلام شده، در شبانه‌روز منتهی به ظهر امروز –یکشنبه- ۱۵۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند که ۹۹ نفر بیشتر از آمار بستری‌های جدید روز شنبه ۲۵ تیر است. این در حالی است که آخرین بار در روز ۹ اسفند ۱۴۰۰ تعداد بستری‌های جدید و روزانه کرونا در مازندران سه رقمی بود که عدد ۱۳۱ بستری طی یک شبانه‌روز در آن تاریخ ثبت شد. به بیان ساده‌تر پس از ۱۳۸ روز یک بار دیگر آمار بستری‌های جدید مازندران سه رقمی شد.

با بستری شدن این ۱۵۴ نفر و ترخیص ۸۲ تن از بیماران طی یک شبانه‌روز گذشته، تعداد مجموع بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران نیز از ۲۶۳ نفر در ظهر روز شنبه ۲۵ تیر به ۳۳۵ نفر در ظهر امروز -۲۶ تیر- رسید. آمارها نشان می‌دهند که مجموع تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران طی یک هفته حدود ۲.۵ برابر افزایش یافت و از ۱۳۰ نفر در ۱۹ تیر به ۳۳۵ نفر در روز ۲۶ تیر رسید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1652249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =